78' c2 sedan 2.4i Brugmens (ats update)
Geplaatst: za jan 04, 2014 3:28 pm
Jaar geleden heb ik me al eens voorgesteld met mijn kadett waar de nodige veranderingen aan moesten gebeuren.
vooral interieur en mechanisch.
Het was een 2.0 injectie met een 5 bak en manta achteras.
En als je de deur open doet.....
tja het spreekt voor zich dat hier iets aan gedaan moest worden.
Dus hier een samenvatting van mijn kadett die weer een nieuw leventje/kans heeft gekregen.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0155_zps8c5998e9.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0165_zpse1d24c0e.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0173_zpsddf8bfc0.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0174_zps9822f6ce.jpg)
Nu een jaar later is er van alles gebeurd (natuurlijk veel meer als gepland)
Heb eerst een donor gekocht die 25 jaar stil had gestaan waar dikke kadett c assen en 1900 motor in lag.
De donor is compleet getript en heb veel delen gebruikt voor mijn blauwe kadett
.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0191_zps74d4e2e7.jpg)
Omdat het complete interieur en kabelboom dus was verkloot met het 'piloten' dashboard, alarm en dergelijke heb ik alles binnenin de kadett er compleet uit getrokken,
en een compleet andere kabelboom in gelegd en een compleet origineel dashboard, zijpanelen, vloer bedekking, achterbank terug gemonteerd,
zodat het weer richting origineel kadett is.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124801_zps79c646af.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124708_zpsb40d04d9.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124736_zpsb1e848bb.jpg)
Toen waren de motor en assen aan de beurt.
Heb de assen van de donor ontdaan van vuil, verf en een nieuwe beschermlaag gegeven om zo onder de blauwe kadett te monteren.
zo had ik dus weer een origineel kadett achteras die ik ook nodig heb met de 9j wielen die ik wilde gaan monteren.
Op de vooras komen (binnen een paar weken) nog grotere remmen van 260 mm en grote klauwen voor een beter remweg.
Ook heb ik verlagings veren gemonteerd van 60 mm voor en 70mm achter.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0311_zpsce0ad7e3.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0237_zps547e36ea.jpg)
En ja je ziet het goed ik heb al de werkzaamheden die er aan de kadett zijn gebeurt op de grond gedaan met een paar bokjes en een krik.
Op die assen moest nog een ander motor komen want de 2.0 liep niet helemaal lekker (waarschijnlijk was de kop niet meer zo fris)
De 2.0 word nog netjes opgemaakt met een andere kop, andere keeringen en pakkingen en dat word dan mijn reserve motor.
Maar ik had nog een 1900 liggen en heb er die in gehangen maar die heeft maar 20 seconden gelopen en begon te rammelen, hebben hem nog wel optijd uit kunnen zetten maar hij had al flink zitten freten aan de lagers en de zuigers hadden ook paar scheurtjes.
Achteraf bleek dat er tandwieltjes waren afgebroken die de oliepomp moesten bedienen dus het blok heeft zonder olie gelopen en dan is het vlug gebeurt.
Flink de baal dat mijn blok kapot liep kon ik nog een 2.4 uit een omega aankomen.
Besloten om die te kopen en aan te passen voor mijn kadett.
Ook is er nog een nieuwe uitlaat gemonteerd van simons.
Maar toen kwam het gepuzzel met de injectie waar die goed op liep.
Eerst een oude 2.0 l-jetronic injectie gemonteerd met een 2.0 inlaatbuis maar dit wilde niet goed lopen. Hij Liep goed stationair en startte altijd maar bij gas geven kwam die niet op gang.(heb verschillende luchtmassameters gehad en van alles geprobeerd maar het wilde niet lukken )
Heb tussendoor ook nog een carburateur geprobeerd, varajet 2 van een 1.9 maar zoals gedacht werd dit ook niks want de varajet kon de vraag van het blok niet aan.
Na heel veel gezoek en dergelijke wilde ik dus het nieuwe le-jetronic systeem van de manta gsi en een aangepasten inlaatbuis van een 3.0.
Heb eerst een 3.0 buis aangepast en gemonteerd aangezien ik nog geen le-jetronic systeem aan kon komen maar ook de 3.0 buis met de oude l-jetronic systeem liep niet goed.
Nadat ik internet beetje in gaten heb gehouden kon ik een compleet le-jetronic systeem aankomen met een 3.0 buis voor een 2.4. deze dus gemonteerd en nu loopt ie perfect
Dus nu een drie kwart jaar later loopt de kadett eindelijk zoals het hoort. En het rijd heerlijk met al dat koppel
.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125013_zps2f4d0998.jpg)
Aan de buitenkant is verder niet zo veel gebeurd.
Heb er alleen zwarte bumpertjes op gemonteerd.
Een breed set velgen van 8/9j in 15 inch gestoken.
En originelen kadett spiegels geplaats in plaats van de engelman
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125244_zps1a5b4f71.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124402_zpsbb4c8566.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125203_zps6cdeff19.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124609_zps46550522.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124440_zps57eefe6d.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124455_zps903607c6.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125148_zps59c6cd96.jpg)
vooral interieur en mechanisch.
Het was een 2.0 injectie met een 5 bak en manta achteras.
En als je de deur open doet.....
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Dus hier een samenvatting van mijn kadett die weer een nieuw leventje/kans heeft gekregen.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0155_zps8c5998e9.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0165_zpse1d24c0e.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0173_zpsddf8bfc0.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0174_zps9822f6ce.jpg)
Nu een jaar later is er van alles gebeurd (natuurlijk veel meer als gepland)
Heb eerst een donor gekocht die 25 jaar stil had gestaan waar dikke kadett c assen en 1900 motor in lag.
De donor is compleet getript en heb veel delen gebruikt voor mijn blauwe kadett
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0191_zps74d4e2e7.jpg)
Omdat het complete interieur en kabelboom dus was verkloot met het 'piloten' dashboard, alarm en dergelijke heb ik alles binnenin de kadett er compleet uit getrokken,
en een compleet andere kabelboom in gelegd en een compleet origineel dashboard, zijpanelen, vloer bedekking, achterbank terug gemonteerd,
zodat het weer richting origineel kadett is.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124801_zps79c646af.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124708_zpsb40d04d9.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124736_zpsb1e848bb.jpg)
Toen waren de motor en assen aan de beurt.
Heb de assen van de donor ontdaan van vuil, verf en een nieuwe beschermlaag gegeven om zo onder de blauwe kadett te monteren.
zo had ik dus weer een origineel kadett achteras die ik ook nodig heb met de 9j wielen die ik wilde gaan monteren.
Op de vooras komen (binnen een paar weken) nog grotere remmen van 260 mm en grote klauwen voor een beter remweg.
Ook heb ik verlagings veren gemonteerd van 60 mm voor en 70mm achter.
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0311_zpsce0ad7e3.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/IMAG0237_zps547e36ea.jpg)
En ja je ziet het goed ik heb al de werkzaamheden die er aan de kadett zijn gebeurt op de grond gedaan met een paar bokjes en een krik.
Op die assen moest nog een ander motor komen want de 2.0 liep niet helemaal lekker (waarschijnlijk was de kop niet meer zo fris)
De 2.0 word nog netjes opgemaakt met een andere kop, andere keeringen en pakkingen en dat word dan mijn reserve motor.
Maar ik had nog een 1900 liggen en heb er die in gehangen maar die heeft maar 20 seconden gelopen en begon te rammelen, hebben hem nog wel optijd uit kunnen zetten maar hij had al flink zitten freten aan de lagers en de zuigers hadden ook paar scheurtjes.
Achteraf bleek dat er tandwieltjes waren afgebroken die de oliepomp moesten bedienen dus het blok heeft zonder olie gelopen en dan is het vlug gebeurt.
Flink de baal dat mijn blok kapot liep kon ik nog een 2.4 uit een omega aankomen.
Besloten om die te kopen en aan te passen voor mijn kadett.
Ook is er nog een nieuwe uitlaat gemonteerd van simons.
Maar toen kwam het gepuzzel met de injectie waar die goed op liep.
Eerst een oude 2.0 l-jetronic injectie gemonteerd met een 2.0 inlaatbuis maar dit wilde niet goed lopen. Hij Liep goed stationair en startte altijd maar bij gas geven kwam die niet op gang.(heb verschillende luchtmassameters gehad en van alles geprobeerd maar het wilde niet lukken )
Heb tussendoor ook nog een carburateur geprobeerd, varajet 2 van een 1.9 maar zoals gedacht werd dit ook niks want de varajet kon de vraag van het blok niet aan.
Na heel veel gezoek en dergelijke wilde ik dus het nieuwe le-jetronic systeem van de manta gsi en een aangepasten inlaatbuis van een 3.0.
Heb eerst een 3.0 buis aangepast en gemonteerd aangezien ik nog geen le-jetronic systeem aan kon komen maar ook de 3.0 buis met de oude l-jetronic systeem liep niet goed.
Nadat ik internet beetje in gaten heb gehouden kon ik een compleet le-jetronic systeem aankomen met een 3.0 buis voor een 2.4. deze dus gemonteerd en nu loopt ie perfect
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dus nu een drie kwart jaar later loopt de kadett eindelijk zoals het hoort. En het rijd heerlijk met al dat koppel
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125013_zps2f4d0998.jpg)
Aan de buitenkant is verder niet zo veel gebeurd.
Heb er alleen zwarte bumpertjes op gemonteerd.
Een breed set velgen van 8/9j in 15 inch gestoken.
En originelen kadett spiegels geplaats in plaats van de engelman
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125244_zps1a5b4f71.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124402_zpsbb4c8566.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125203_zps6cdeff19.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124609_zps46550522.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124440_zps57eefe6d.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_124455_zps903607c6.jpg)
![Afbeelding](http://i782.photobucket.com/albums/yy107/brugmens/20140104_125148_zps59c6cd96.jpg)