Restauratie project van het Coupeetje (2013-2022)

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Restauratie project van het Coupeetje (2013-2022)

Bericht door HarryBarry »

Deze week gaan de eerste héle serieuze stappen gemaakt worden in de restauratie van mijn Coupeetje, met een geschatte looptijd van twee jaar. Ik zal via dit topic de ontwikkelingen zoveel mogelijk proberen weer te geven.

1990:
Afbeelding
Afbeelding

In mijn bericht 'De herintreder in Twente' heb ik al een introductie van mijn Opel Kadett C Coupé 1.6S uit 1978 gegeven. In een notedop: de Coupé kocht ik in december 1988 en heb ik in 1995 gestald, met de gedachtegang drie jaar later met de restauratie te beginnen. Het is iets uitgelopen ... :wink:
Zie deze link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =34&t=8026

1992:
Afbeelding
2010:
Afbeelding

Nu - week 34 2013 - gaat de Coupé wederom uit de stalling (in 2005 heb ik haar al eens moeten verplaatsen), maar ditmaal voor het restauratieproject.
Laatst gewijzigd door HarryBarry op wo mar 23, 2022 7:12 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

Harold

Afbeelding
frank58
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 9:51 pm

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door frank58 »

Hi succes met de restauratie.
Ik ben zelf ook in het bezit van een zelfde coupe in die kleur.
Wat moet er allemaal gedaan worden aan je coupe?

Gr.Frank
Laatst gewijzigd door frank58 op za aug 24, 2013 11:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Strakke auto Frank, ik kan niet wachten tot de mijne over twee jaar ook zo weer op straat kan.
Greetz,

Harold

Afbeelding
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Vandaag is de Coupé achter uit de stalling gehaald (er stonden maar vijftien caravans in de weg ;) )

Afbeelding

Eenmaal buiten na achttien jaar de Coupé weer eens rustig in de buitenlucht bekeken, bewonderd en geïnspecteerd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook toen al lid:

Afbeelding

Olie het laatst ververst op 07/02/1995:

Afbeelding

Nogmaals de buitenkant:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HarryBarry op vr aug 23, 2013 12:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

Wat een heerlijke foto's!.. je eigen 'schuurvondst'! Echt heel gaaf die stoffige foto's. Ik heb evt nog de bruine
deurpanelen liggen in nette staat waar nu je speakergaten inzitten.

Ga je weer voor 100% origineel ? Zijn er nog maar weinig van!. Dus geen GTE spoiler voor en achterop, Kadett 16S op
de achterklep e.d. ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Thnx, was ook erg leuk om te doen na achttien jaar.

De Coupé blijft sowieso voor het oog aan de buitenkant zoveel mogelijk origineel en in bernsteingold. Onderhuids wil ik een twee liter met twee dubbele webers en een vijfbak. Dat is altijd al mijn droom geweest.

Ik twijfel nog over de originele stootranden terug of GTE striping lijnen aan de zijkant, deze zijkanten vind ik te kaal. De Kamei voorspoiler wordt ingeruild voor een originele GTE voorspoiler. Bruine deurpanelen zonder speakergaten heb ik inmiddels al, maar bedankt voor het aanbod.
Greetz,

Harold

Afbeelding
blauweastra
C liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door blauweastra »

ziet er nog heel mooi uit :D
2.0 metw ebers wil ik er ook ooit nog inhebben of een 2.2
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Nadat vrijdag de Coupé tussen de caravans was gemanouvreerd, kon ze vandaag getransporteerd worden naar het restauratie adres.

Afbeelding

Junior kijkt goedkeurend toe als de auto met de lier op de aanhanger wordt getakeld.

Afbeelding

Bijzondere (toevallige) tussenstop: bij deze Opel garage kocht ik de Coupé in 1988 ;)

Afbeelding

Vervolgens op naar de plek waar ze de komende twee jaar onder handen zal worden genomen.

Afbeelding

Wordt vervolgd !
Greetz,

Harold

Afbeelding
coendou
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: do okt 25, 2012 8:05 pm

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door coendou »

Mocht je de motor en de assen weg doen, mag je mij dat gerust eens laten weten. 8)
Ik zoek een 1600

Proper kadettje trouwens.
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

coendou schreef:Mocht je de motor en de assen weg doen, mag je mij dat gerust eens laten weten. 8)
Ik zoek een 1600

Proper kadettje trouwens.
Als het zover komt laat ik het je weten. Ik zie BBS Mahle velgen onder je witte Coupé. Zou je me daar wat meer over kunnen vertellen ?
Ik verlaag de Coupé 40/40 en vind de BBS Mahle velgen erg mooi, maar moet wel weten welke zouden passen in combinatie met welke bandenmaat.
Greetz,

Harold

Afbeelding
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door koendd »

HarryBarry schreef:
coendou schreef:Mocht je de motor en de assen weg doen, mag je mij dat gerust eens laten weten. 8)
Ik zoek een 1600

Proper kadettje trouwens.
Als het zover komt laat ik het je weten. Ik zie BBS Mahle velgen onder je witte Coupé. Zou je me daar wat meer over kunnen vertellen ?
Ik verlaag de Coupé 40/40 en vind de BBS Mahle velgen erg mooi, maar moet wel weten welke zouden passen in combinatie met welke bandenmaat.

mooie coupé hoor! leuk zo terug naar buiten na 18 jaar :)

de velgen zijn trouwens HTN rennsport's dacht ik
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
coendou
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: do okt 25, 2012 8:05 pm

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door coendou »

Het zijn inderdaad HTN's maar het zijn KS-Designs.
Is 13" en 8breed. En de coupe is 8cm verlaagd. Ligt goed laag, maar is nog perfect rijdbaar ;)
BBS mahle's zijn ook niet mis. Een vriend van me heeft er zo een setje, en pas die ooit eens op de coupe. Maar die zijn wel 15" en dat gaat wat groot uitkomen denk ik.
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Gisteren heb ik plaatwerk naar de Coupé gebracht, dat sowieso nodig zal zijn om het koetswerk weer netjes te krijgen. Zoals gezegd, de Coupé kocht ik in 1988, dus weet ik zelf veel van de historie.

Afbeelding

Terecht wordt wel eens gezegd, dat de auto het op het eerste oog nog best netjes uitziet. Onderstaande foto's zullen antwoord geven op mijn motivatie, toch behoorlijk ook op dat vlak te restaureren (foto's zeggen meer dan woorden).

Afbeelding

In september 1991 reed een dronken gast met een Fiat Ritmo in de achterkant. Als student heb je weinig geld, dus hoewel eigenlijk de verzekering de auto Total loss wilde verklaren, kon ik de Coupé redden door al mijn spaargeld er (weer) in te stoppen.
Vernieuwd werden tegelijk:
- beide spatborden voor
- portier rechterzijde
- plaatwerk achter
De achterschermen werden door een beun teruggeklopt, maar naar later bleek met te weinig expertise. De naad met de achterklep sloot nooit meer echt strak aan.

In de zomer 1994 bleken tijdens de APK, roest aan de achterschermen en dorpels een serieus probleem.

Afbeelding

Met behulp van overzetstukken, werd dit APK technisch correct opgelost, maar de mooie Coupé lijnen aan de achterzijde waren niet meer hetzelfde. Het ‘klopte’ gewoon niet meer. Niet voor niets dat de auto een jaar later de stalling in ging.

Het eerste plaatwerk ligt dus al klaar om gebruikt te worden. De inzet is altijd geweest: “als we eraan beginnen, doen we het goed’.

Afbeelding
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

Dat is mooi plaatwerk dat je daar hebt met die nieuwe achterschermen!. Die zullen een aardige duit gekost hebben.
Ik ben benieuwd hoe deze coupe weer nieuw wordt!
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door City »

Erg mooi nieuwe achterschermen ben benieuwd hoe de coupe gaat worden.
Mijn eerste coupe was er ook een in bernsteingold toen was ik 15, leuk om een bijna dezelfde te zien.
Ik ga je restauratie volgen.

Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten