Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Geplaatst: ma jun 17, 2013 8:05 am
Hallo allemaal,
Zoals de meeste van jullie al ben ik al jaren (met tussenpozes) bezig met mijn Kadett Coupe Berlinetta. Na een hoop tegenslagen
heb ik besloten het eens voor eens en altijd goed aan te pakken. Ik ben door de jaren op vele ideeën gebracht en ben ook
vaak van ideeën veranderd maar heb nu eindelijk een idee waar ik heen wil. Ben helaas niet goed in het typen van hele verhalen
dus meer plaatjes dan teksten in dit topicbericht
Historie
Ik kocht de wagen ongeveer 8-9 jaar geleden in Poeldijk waar in toen woonde. De wagen was voorzien van een 2.4 die door
John S. uit Den Haag was opgebouwd. Er zat ook een Zastrow polyester opbouw op. Een standaard 3:67 achteras zonder sper
En de bandjes zaten er al sinds 1998 onder dus een gevaarlijke constructie .
Weinig verder aan de wagen toen aangepast.Alleen voorbumper en een GT/E achterspoiler op de wagen gezet.
In de tussentijd heb ik ook een C20LET erin gehad (RDW goedgekeurd) maar uiteindelijk was dit toch niet mijn ding.
Specificaties
Specificaties van de Berlinetta (wat niet veranderd):
Onderstel:
- GT/E C2 1000er vooras (doorgelast) met Quaiffe verkocht stuurhuis (moet er nog onderkomen).
- 260x24mm Remschijven voor met Kadett GSi remklauwen
- GT/E C1 Dikke achteras 3:44 met Quaiffe LSD sperdifferentieel en stalen staartstuk
- 245x24mm Remschijven achter met Ford Scorpio Remklauwen.
- 6cm (of meer) verlaging met Koni Sport (verstelbaar) onderstel (moet er nog onder komen).
Onderstel wordt nog uitgebreid met een ''Steinmetz'' Wattgestange met een diffdeksel met koelribbels.
Interieur:
- Volledig rood interieur (origineel zo ook geleverd op deze wagen).
- GT/E stuur, GT/E middelconsole met meters (oliedruk e.d.), GT/E tellerhuis (200km/u,7000t)
Exterieur:
- Volledig Berlinetta (origineel) met al het chroomwerk.
- Mistlampen op de keienvanger voor en mistlamp achter.
En zo stond de Berlinetta erbij vorige week:
Hoe hij precies wordt laat ik nog even een verrassing (simpel weg omdat ik er ook nog niet 100% over uit ben, voornamelijk over de kleur).
Het enige is dat hij uiterlijk weer een originele Berlinetta wordt. Ik heb hem voor de grondige aanpak naar Erik (Automatic-Freak) gebracht.
Hij vult dit topic verder aan met de progressie aan de wagen.
Zoals de meeste van jullie al ben ik al jaren (met tussenpozes) bezig met mijn Kadett Coupe Berlinetta. Na een hoop tegenslagen
heb ik besloten het eens voor eens en altijd goed aan te pakken. Ik ben door de jaren op vele ideeën gebracht en ben ook
vaak van ideeën veranderd maar heb nu eindelijk een idee waar ik heen wil. Ben helaas niet goed in het typen van hele verhalen
dus meer plaatjes dan teksten in dit topicbericht
Historie
Ik kocht de wagen ongeveer 8-9 jaar geleden in Poeldijk waar in toen woonde. De wagen was voorzien van een 2.4 die door
John S. uit Den Haag was opgebouwd. Er zat ook een Zastrow polyester opbouw op. Een standaard 3:67 achteras zonder sper
En de bandjes zaten er al sinds 1998 onder dus een gevaarlijke constructie .
Weinig verder aan de wagen toen aangepast.Alleen voorbumper en een GT/E achterspoiler op de wagen gezet.
In de tussentijd heb ik ook een C20LET erin gehad (RDW goedgekeurd) maar uiteindelijk was dit toch niet mijn ding.
Specificaties
Specificaties van de Berlinetta (wat niet veranderd):
Onderstel:
- GT/E C2 1000er vooras (doorgelast) met Quaiffe verkocht stuurhuis (moet er nog onderkomen).
- 260x24mm Remschijven voor met Kadett GSi remklauwen
- GT/E C1 Dikke achteras 3:44 met Quaiffe LSD sperdifferentieel en stalen staartstuk
- 245x24mm Remschijven achter met Ford Scorpio Remklauwen.
- 6cm (of meer) verlaging met Koni Sport (verstelbaar) onderstel (moet er nog onder komen).
Onderstel wordt nog uitgebreid met een ''Steinmetz'' Wattgestange met een diffdeksel met koelribbels.
Interieur:
- Volledig rood interieur (origineel zo ook geleverd op deze wagen).
- GT/E stuur, GT/E middelconsole met meters (oliedruk e.d.), GT/E tellerhuis (200km/u,7000t)
Exterieur:
- Volledig Berlinetta (origineel) met al het chroomwerk.
- Mistlampen op de keienvanger voor en mistlamp achter.
En zo stond de Berlinetta erbij vorige week:
Hoe hij precies wordt laat ik nog even een verrassing (simpel weg omdat ik er ook nog niet 100% over uit ben, voornamelijk over de kleur).
Het enige is dat hij uiterlijk weer een originele Berlinetta wordt. Ik heb hem voor de grondige aanpak naar Erik (Automatic-Freak) gebracht.
Hij vult dit topic verder aan met de progressie aan de wagen.