City 88-JS-57 Update 3-1-2017 Verkocht

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

City 88-JS-57 Update 3-1-2017 Verkocht

Bericht door City »

Ik heb gisteren mn oude City terug gekocht nadat ik m een jaar of 4 geleden had verkocht.

Ik had er al spijt van toen ie de straat uit reed en nu was mn kans daar om dat op te lossen.
Van de week zag ik m op internet staan en toen heb ik meteen gebeld en een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
Vanalles meegenomen voor de zekerheid en niks nodig gehad het motortje liep nog goed en de vloeistoffen waren ook in orde.
Wel had ik mn winterbanden meegenomen om eronder te zetten want er zaten sr wielen onder met hele slechte banden.
Dus bij de oude eigenaresse de wielen gewisseld en zonder problemen naar huis gekacheld.
En het voelde weer heel vertouwd alsof ik de vorige dag er nog in had gereden.
De coupe die in de wacht staat voor restauratie wordt verkocht en dan gaat deze gerestaureerd worden.
Wel moet ik ff zeggen dat ie er niet meer uit ziet maar er zit nog wel 1,5 jaar apk op dus eerst ff bijspuiten en lekker rond toeren.
De meeste onderdelen die eraf kwamen bij verkoop heb ik op zolder liggen dus die komen er langzaam aan weer op terug.

Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Zo wordt ie weer
Afbeelding

Afbeelding

Van de week maar eens een begin maken met de ats'jes dan kunnen die er weer onder.
En ff een setje recaro's er in zetten en een fatsoenlijk stuur (Raid Dino)


Mvg Patrick :shock:
Laatst gewijzigd door City op di jan 03, 2017 8:18 pm, 38 keer totaal gewijzigd.
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
sniksnak
C liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 11:52 am
Locatie: Haaksbergen

Re: De City is na jaren weg te zijn geweest weer terug

Bericht door sniksnak »

Hij stond vorig jaar ook al eens te koop geloof ik.

had ook nog gemaild met de verkoopster maar zat ook nog laswerk enzo aan of niet?

Zag er op speurders ook al niet zo netjes meer uit, mooi dat je hem terug hebt en op gaat knappen.

Succes ermee.
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De City is na jaren weg te zijn geweest weer terug

Bericht door MartinGTE »

Goed hoor! Gefeliciteerd!!

Oude liefde roest (bijna) niet!
:mrgreen:
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is na jaren weg te zijn geweest weer terug

Bericht door City »

Hij heeft al een aantal keer te koop gestaan maar het bedrag was te hoog voor de staat waarin de city verkeerd nu heb ik m gekocht voor een heel leuk 3 cijferig bedragje :D
Er zit inderdaad veel laswerk aan maar ik heb een hoop nieuw liggen dus dat komt wel goed.
Ze zeggen wel oude liefde roest niet maar deze oude liefde heeft zich daar niks van aangetrokken :D

De staat van de auto is op het motortje na erbarmelijk te noemen lijkt wel of er na mijn verkoop nauwelijks meer wat aan is gebeurd.
De grijze plekken op de carrosserie waren doorgeschuurd en daar zat nauwelijks grondverf op maar wel veel roest en rotterij.
En er zat een gat achter het achterwiel dat heb ik vanmorgen ff provesorisch dicht gemaakt en alle plekjes ff voorzien van een goeie laag grondverf.
Van de week ff wat verf halen en dan ff bijspuiten zodat het grijze weer groen is en de hele auto ff poetsen als ik daar tijd voor heb.

Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: De City is na jaren weg te zijn geweest weer terug

Bericht door rellie kel »

Deze gaat weer mooi worden!!!
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is na jaren weg te zijn geweest weer terug

Bericht door City »

Dat klopt maar het gaat wel even duren voor ie klaar is, eerst nog ff een ascona bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond nog ff een sr stuur voor de City zitten poetsen en wat onderdelen van zolder gehaald.

Mvg,
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is na jaren weg te zijn geweest weer terug

Bericht door City »

Nog ff wat onderdeeltjes gezocht en gescoord deze week.

Tellertjes en een stuurtje uit de vitrinekast gehaald
Afbeelding

Wordt nog kiezen
Afbeelding

En vanmorgen nog ff bij mn ouders schroth gordels uit een manta gehaald en een kolonie muizen.
Het interieur was helemaal bevroren en die heb ik er maar meteen ff uitgehaald en in de werkplaats te drogen gelegd.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ook nog ff onder de motorkap gekeken of er nog wat te gebruiken viel maar dat was niet veel meer hier woonde ooit 142,3 pk's
Afbeelding

Van de week was er ook nog een pakketje met 2 stoelconsole's binnengekomen dus aankomende week ff recaro's er in zetten.
Afbeelding

En misschien komt er ook nog een rolbeugel in want die vond ik ook nog in de onderdelenschuur waar ik ook nog een nieuw verlagingsset vond met dempers en al.
Fotootje bij aankoop.
Afbeelding

Ik kwam ook nog een set staal verbreed tegen waarvan ik er 1 al een keer in orde had gemaakt.
Afbeelding

Wordt nog ff kiezen aan allebei de setjes heb ik nog werk want de ats'en moeten nog zilver gecoat worden
oude foto
Afbeelding

De banden heb ik vanmiddag al wel klaar gezet dus als de velgen zo ver zijn kan meteen het rubber er om, Dunlop 175/50 13

En na ff zoeken kwamen er ook 2 nieuwe city stickers voor de dag (wie wat bewaard....)
Afbeelding
Afbeelding
Nog ff op zoek naar meerdere van deze stickers als iemand wat weet hoor ik het graag.


Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door City »

Vanmiddag had ik nog tijd om te stralen dus ff naar de werkplaats gegaan.
En omdat ik er toch was heb ik ook verder gezocht naar onderdelen en heb ik o.a Nette deurrubbers ,motorkap kabel ,choke kabel en stoelbevestigingen opgezocht.
Van de week weer tijd maken om te stralen en dan kunnen de deeltjes gespoten worden.

De andere is ook gestraald dit was een tussendoor foto
Afbeelding


Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
blauweastra
C liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door blauweastra »

komt helemaal goed met de city,mooi dat hij weer helemaal wordt opgeknapt en gaat snel zo tezien
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door City »

Soms gaat het snel ligt er aan hoeveel tijd ik heb maar ik probeer er wel extra tijd voor vrij te maken.
Van de week de consoles gestraald en alles voor de bevestiging aan de bodem van het weekend alles ff netjes zwart spuiten en dan kan het er in.
Afbeelding

Ik was begonnen met een velg maar dat is geen doen om zelf te stralen dus binnenkort ff laten stralen en dan kan ik ze spuiten.
Afbeelding

Een klusje wat ook redelijk boven aan de lijst staat is het raam van de bestuurdersdeur repareren want die valt schuin naar beneden als je m open probeert te draaien.
En op 1 staat de sloten vervangen want die doen het niet of nauwelijks meer en hebben allemaal een eigen sleutel gelukkig had ik nog een set liggen met alles op 1 sleutel.


Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door City »

Vanavond al het gestraalde spul ff lekker dik in de chassis lak gezet.
Afbeelding

Ik heb het met de kwast gedaan zodat er een goeie dikke laag op zit
Afbeelding

Morgen ga ik de deurrubbers enzo vervangen.

Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door Automatic-freak »

Ik vond het altijd een SUPER-CITY & heb de laatste jaren ook regelmatig gezien dat hij eigenlijk verwaarloosd werd; gelukkig komt het weer helemaal goed zoals je hier laat zien !!

Veel plezier ermee !

Ik weet hoe het is om een auto terug te kopen die je reeds eerder hebt gehad; persoonlijk ben ik dan ook zo gek om hem nog mooier te willen maken dan de eerste keer ... :roll: :mrgreen:


mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door rellie kel »

Automatic-freak schreef:Ik vond het altijd een SUPER-CITY & heb de laatste jaren ook regelmatig gezien dat hij eigenlijk verwaarloosd werd; gelukkig komt het weer helemaal goed zoals je hier laat zien !!

Veel plezier ermee !

Ik weet hoe het is om een auto terug te kopen die je reeds eerder hebt gehad; persoonlijk ben ik dan ook zo gek om hem nog mooier te willen maken dan de eerste keer ... :roll: :mrgreen:


mvg Erik
vertel? :?
City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door City »

Het is zeer zeker de bedoeling om er weer een super city van te maken.

Vandaag kon ik weer wat dingen op de lijst doorstrepen:
-Sr stuur gemonteerd
-Recaro's er in en die oude doorgezakte stoeltjes er uit (de achterbank met hoes heb ik ff laten zitten want ik heb nog geen andere hij is uiteraard wel neer geklapt nu)
-Schroth gordels gemonteerd (de orginele zaten niet eens goed vast en blokkeerde ook niet meer "wie heeft dat ding gekeurd???")
-gt/e spoiler erop gezet dan zijn die lelijke plekken op de keienvanger ff uit het zicht totdat er een nieuwe op komt
-Nette deurrubbers gemonteerd.
-Een paar keer gewassen met allesreiniger en een harde borstel 3 emmers met pikzwart water was het resultaat en de wielen waren schoon het mos stond in de dakgoot en de raamrubbers.
-Helemaal gepoetst met commandant nu glimt ie tenminste weer daarna weer gewassen met autoshampoo en toen afgedroogd ik kon m niet overal meer goed krijgen maar over het algemeen kan het er mee door tot ie overgespoten wordt.
-Portierraam nagekeken en toen bleek er een steun afgebroken te zijn, die heb ik weer eraan gelast en alles weer terug gemonteerd en het werkt weer perfect

De sloten had ik geen tijd meer voor helaas dus dat komt volgend weekend of er moet nog een tijd voor tijd dagje tussenkomen.
Aankomende week laat ik ff bandjes op de ats'en leggen en dan kunnen die er zo lang onder want de sr wielen zijn toch ff wat meer werk als voorzien dus die komen er later onder en kunnen de winterbanden er weer onder uit.

En weer vanaf de werkplaats naar huis gereden met een BIG smile wat komt er toch een mooi geluid uit zo'n RVS groep A nu kon me raampje weer open :D al hoor je m met het raam dicht ook heel goed natuurlijk

Plaatje bij het praatje
Afbeelding


Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: De City is weer terug, onderdelen update 9-2

Bericht door Automatic-freak »

rellie kel schreef:
Automatic-freak schreef:Ik vond het altijd een SUPER-CITY & heb de laatste jaren ook regelmatig gezien dat hij eigenlijk verwaarloosd werd; gelukkig komt het weer helemaal goed zoals je hier laat zien !!

Veel plezier ermee !

Ik weet hoe het is om een auto terug te kopen die je reeds eerder hebt gehad; persoonlijk ben ik dan ook zo gek om hem nog mooier te willen maken dan de eerste keer ... :roll: :mrgreen:


mvg Erik
vertel? :?
Zie onderschrift ... Volvo 850R :mrgreen:

Jij had wat anders verwacht,hé !? :roll:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten