City 88-JS-57 Update 3-1-2017 Verkocht
Moderator: JvV
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Bedankt we nemen er de tijd voor om m weer in perfecte staat te krijgen.
Goed gezien m'n maatje is een kever man maar kan mooie oldtimers van andere merken ook waarderen.
Voor de City staat z'n kever die is ie helemaal body-off aan het restaureren dat wordt ook weer een prachtige wagen.
Het Kevertje waarvan alleen nog het dak, motor en kofferklep en het dashboard vanaf fabriek zijn de rest zijn allemaal nieuwe plaatdelen.
De binnenrand was redelijk goed te doen iets aan moeten buigen en onderaan iets korter gemaakt omdat ie te lang was.
Mvg Patrick
Goed gezien m'n maatje is een kever man maar kan mooie oldtimers van andere merken ook waarderen.
Voor de City staat z'n kever die is ie helemaal body-off aan het restaureren dat wordt ook weer een prachtige wagen.
Het Kevertje waarvan alleen nog het dak, motor en kofferklep en het dashboard vanaf fabriek zijn de rest zijn allemaal nieuwe plaatdelen.
De binnenrand was redelijk goed te doen iets aan moeten buigen en onderaan iets korter gemaakt omdat ie te lang was.
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Ook gaaf zo'n Kevertje ... wat is het een 1302 ? (gezien vlakke voorruit en grotere achterruit, maar kan natuurlijk ook een 1300 of Mexico zijn).
Mooi dat hij én het lassen én het strakmaken doet, of is daar iemand anders mee bezig voor hem ??
Heb zelf de ervaring met het inzetten van de complete rand dat het zeer slecht past, dus indien niet verder nodig dan inderdaad alleen het randje gebruiken blijkbaar ... ziet er allemaal goed uit !!
Mooi dat hij én het lassen én het strakmaken doet, of is daar iemand anders mee bezig voor hem ??
Heb zelf de ervaring met het inzetten van de complete rand dat het zeer slecht past, dus indien niet verder nodig dan inderdaad alleen het randje gebruiken blijkbaar ... ziet er allemaal goed uit !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Het is een Mexico kever 1200 van 1982 geloof ik.
Het lassen en het strakmaken doen we met z'n 2en het is dagelijkse kost voor ons.
Ik ben aan de voorkant bezig met de a stijl en hij met de wielrand als dat klaar is gaan we m omdraaien en de andere kant aanpakken
maar daarvoor wordt nog het front gewisseld voor een nieuwe.
De motorkeuze zijn we ook over uit de 1200 gaat verdwijnen naar de eeuwige jachtvelden, daarvoor in de plaats komt een 2.2i met een getrag bak.
De 2.2 wordt onderhanden genomen door mijn broer @Manta-aero ook wordt er een achteras aangepast door hem aangepast om
bij 120 met relatief lage toeren te rijden.
Met alleen het randje van de binnenrand is het te doen maar als je het hele ding neemt dan lijkt het net of ie van een andere auto is.
Mvg Patrick
Het lassen en het strakmaken doen we met z'n 2en het is dagelijkse kost voor ons.
Ik ben aan de voorkant bezig met de a stijl en hij met de wielrand als dat klaar is gaan we m omdraaien en de andere kant aanpakken
maar daarvoor wordt nog het front gewisseld voor een nieuwe.
De motorkeuze zijn we ook over uit de 1200 gaat verdwijnen naar de eeuwige jachtvelden, daarvoor in de plaats komt een 2.2i met een getrag bak.
De 2.2 wordt onderhanden genomen door mijn broer @Manta-aero ook wordt er een achteras aangepast door hem aangepast om
bij 120 met relatief lage toeren te rijden.
Met alleen het randje van de binnenrand is het te doen maar als je het hele ding neemt dan lijkt het net of ie van een andere auto is.
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za mar 09, 2013 8:27 pm
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Ziet er weer netjes uit!! Je hebt die opel gt achteras nog liggen toch? Die zou redelijk makkelijk moeten passen, en dan zetten we er een 3,44 overbrenging van de Manta in.
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Opel gt achteras kan er onder. Mits je hem niet te ver verlaagt en je er velgen met een belachelijk lage et waarde onder zet
As is best een aantal cm smaller namelijk
As is best een aantal cm smaller namelijk
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za mar 09, 2013 8:27 pm
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Hij is inderdaad 15mm per kant smaller maar dat lossen we wel op. Toch bedankt voor de tip!
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Die moet er nog zijn en volgens mij is de staat goed.
Hoe lager de toeren bij 120 hoe beter heb evt ook 15 inch.
Mvg patrick
Hoe lager de toeren bij 120 hoe beter heb evt ook 15 inch.
Mvg patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
15" 195-45-15 bandjes met 3:44 eindverhouding moet met een normale Getrag 240 ongeveer 3000 toeren bij 120km/uur draaien
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
En dus theoretisch bij 6000toeren 240km/h? Mits je motor het dan nog trekt. Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een achterasoverbrenging voor de mijne. Ik heb verschillende diffs liggen maar weet nog niet welke ik in minn as wil zetten en laten sperrenJvV schreef:15" 195-45-15 bandjes met 3:44 eindverhouding moet met een normale Getrag 240 ongeveer 3000 toeren bij 120km/uur draaien
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
3000 toeren is netjes bij 120 mn twingo rs loopt bij 120 4000 toeren dat is op lange afstanden toch een stukje minder.
De banden die ik heb liggen zijn 195-50 15 de velgen zijn 7x15 et12 daarvoor moet ik wel de wielkasten aanpassen maar dat komt wel goed.
Mvg Patrick
De banden die ik heb liggen zijn 195-50 15 de velgen zijn 7x15 et12 daarvoor moet ik wel de wielkasten aanpassen maar dat komt wel goed.
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za mar 09, 2013 8:27 pm
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Hier nog even een foto van de motor die erin komt.
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Volgende week die motor en die as ff uit de hoek trekken dan kan daar ook aan begonnen worden.
De vooras van mn oude coupe kan zo onder de city daar zitten al 2.2 remmen op maar daar volgen nog foto's van.
Morgen gaan we maar weer eens lassen voor de verandering
Mvg Patrick
De vooras van mn oude coupe kan zo onder de city daar zitten al 2.2 remmen op maar daar volgen nog foto's van.
Morgen gaan we maar weer eens lassen voor de verandering
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Rond de city is het ff rustig geweest maar er is wel wat tijd aan besteed tussen de drukke dagen door.
De wielrand is afgeslepen en is nauwelijks vervormd na het lassen dus dat is gunstig voor het strakmaken.
Ook is de eindplaat op de goede plek gezet en vast gehecht.
Dat was het weer even voor nu zaterdag gaan we weer verder.
Mvg Patrick
De wielrand is afgeslepen en is nauwelijks vervormd na het lassen dus dat is gunstig voor het strakmaken.
Ook is de eindplaat op de goede plek gezet en vast gehecht.
Dat was het weer even voor nu zaterdag gaan we weer verder.
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 23-11
Vandaag zijn we weer verder gegaan met passen en lassen
Ik ben met de a stijl verder gegaan en me maatje is met de achterkant verder gegaan en heeft de ontbrekende stukken in de binnenwielkuip gemaakt en er in gezet en hij is aan de koffervloer begonnen.
Ook zit het achter stuk nu goed op zn plek
Ik ben verder gegaan met de kap van de stijl die toch eigenlijk voor geen meter paste.
De maten van de reparatie stijl weken zover af dat ik m er niet in zn geheel op heb gezet.
Dus heb ik m compleet verzaagd zodat het onderste deel wat echt slecht was vervangen zou worden.
Boven de bevestiging van de deurvanger zat een plekje met een paar hele kleine gaatjes en
aan de kant van het rubber was ie zo dun dat ik er doorheen ging met het blank maken.
Dus dan kan je er van uitgaan dat er meer achter zit dus daar is een stukje in gezet verder was de stijl puntgaaf althans wat er na het slijpen nog van over was.
De passing van het scherm boven aan de stijl viel me heel erg mee maar daar gaan we nog wat aan doen.
Mvg Patrick
Ik ben met de a stijl verder gegaan en me maatje is met de achterkant verder gegaan en heeft de ontbrekende stukken in de binnenwielkuip gemaakt en er in gezet en hij is aan de koffervloer begonnen.
Ook zit het achter stuk nu goed op zn plek
Ik ben verder gegaan met de kap van de stijl die toch eigenlijk voor geen meter paste.
De maten van de reparatie stijl weken zover af dat ik m er niet in zn geheel op heb gezet.
Dus heb ik m compleet verzaagd zodat het onderste deel wat echt slecht was vervangen zou worden.
Boven de bevestiging van de deurvanger zat een plekje met een paar hele kleine gaatjes en
aan de kant van het rubber was ie zo dun dat ik er doorheen ging met het blank maken.
Dus dan kan je er van uitgaan dat er meer achter zit dus daar is een stukje in gezet verder was de stijl puntgaaf althans wat er na het slijpen nog van over was.
De passing van het scherm boven aan de stijl viel me heel erg mee maar daar gaan we nog wat aan doen.
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Restauratie City 88-JS-57 Update 04-01-14
De dagelijkse auto van mn maatje had ff een las kuurtje nodig voor de apk dus de city moest ff kou lijden buiten.
En zo konden we meteen ff goed de andere kant bekijken en daar vonden we nagenoeg niks om te lassen.
Overzichts plaatje
Eindstukje moet een stukje in gezet worden
Hier moet ff goed ontroest worden maar verder is alles hard aan deze kant
Volgende week weer verder met de carrosserie en misschien van de week nog wat losse delen op poetsen.
Ik heb ook eindelijk een eigen garage dus als ie klaar is staat ie zoals vroeger weer altijd binnen.
Heb daar ook genoeg ruimte voor onderdelen dus kan ik alles wat klaar is om de city op te bouwen alvast erheen brengen.
Mvg Patrick
En zo konden we meteen ff goed de andere kant bekijken en daar vonden we nagenoeg niks om te lassen.
Overzichts plaatje
Eindstukje moet een stukje in gezet worden
Hier moet ff goed ontroest worden maar verder is alles hard aan deze kant
Volgende week weer verder met de carrosserie en misschien van de week nog wat losse delen op poetsen.
Ik heb ook eindelijk een eigen garage dus als ie klaar is staat ie zoals vroeger weer altijd binnen.
Heb daar ook genoeg ruimte voor onderdelen dus kan ik alles wat klaar is om de city op te bouwen alvast erheen brengen.
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten