kadett sedan C1 20xe

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Gesloten
marcel16v
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 6:39 pm
Locatie: zoetermeer

kadett sedan C1 20xe

Bericht door marcel16v »

het begon allemaal bij deze kadett,

nadat ik deze kocht van een jongen en hem plechtig had gezworen dat ik hem niet zou gebruiken voor een motorombouw, zag hij er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

voordat ik begon met eventuele veranderingen, had ik eerst even een nieuwe apk op de auto gezet. dit omdat je anders als je auto weer rijd en af is, je eigenlijk niet kan proefrijden etc

daarna besloot ik eerst de verschrikkelijke stoelen eruit te halen. ik was de recaro's van mijn oude manta gewend. dus meteen zon setje op de kop getikt.

Afbeelding

de rubberen binneband die je om de stoelen ziet zitten waren om de speling op de heffen 8)

vervolgens besloot ik om er een saab b234l blok in te maken, achteraf was het me allemaal teveel moeite, want ik had precies een tussentype blok gekocht wat een soort van helemaal niet ging passen. of heel veel onnodig werk ging kosten.

Afbeelding

toen maar besloten om er een c20xe in te maken. ik had de meeste ombouwonderdelen toch nog liggen op de versnellingsbak na dus dat was een makkelijke 2e keuze. eerst nog over een cih 1.9n turbo gedacht maar dat ging me teveel kosten wilde ik het precies naar mijn zin doen.

Afbeelding

alsnog een leuke 68ah accu overgehouden van de saab 8)

de ruimte was nogal beperkt op de 1 of andere manier. wat beugeltjes wegslijpen en de plaats van de radiateur veranderen evenals de radiateur zelf.

Afbeelding
Afbeelding

een mooie oplossing voor de bijeenkomende koelslangen, een T stuk van koper.

Afbeelding

overvieuw

Afbeelding

mijn ingenieuze zelf gefabriceerde catch tank met 1 pomp. is nog niet af op foto.

Afbeelding

het onderstel heb ik ook aangepakt. verwisseld met een gte 1000er serie.
ontroest en in de hammerite gezet, en meteen poly uratheen bussen erin gezet, oh dat is GEEN fijn werk. maar het resultaat mag er wezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na veel gepruts met remklauwen omdat ik toch 13" wou blijven rijden, heb ik toch maar 2.2klauwen gemonteerd icm 7j ats velgen, met uiteraard 2.2 schijven.

de doorgerotte, herrie makende 1.2 achteras heb ik verwisseld voor een stille 1.6 achteras met harde schokbrekerschotels. meteen een stabilisatiestang gemonteerd aan de achterkant. op de foto de oude en de nieuwe as

Afbeelding

af-val 8)

Afbeelding


Afbeelding

heel belangrijk:

Afbeelding


helaas toen de auto motorisch bijna klaar was, stuitte ik nog op wat kleine tegenvallertjes. de auto liep erg slecht stationair. vrij veel onbalans bij 60km/u. zelfgemaakte uitlaat die tegen de stuurstang aan kwam bij wat groffer stuurwerk, na ongeveer elke sensor en actuator uitgewisseld te hebben heb ik een compressie test gedaan, die gaf me niet veel hoop, 10 9 7 en 6 bar compressie
toen een cilinder lek test gedaan, dit verklaarde een hoop. toen ik druk zette bij cilinder 4 kwam het er bij cilinder 3 uitzetten bij het bougie gat.

de koppakking was dus doorgeslagen, achteraf bleek de kop te krom te zijn waardoor hij al zijn compressie een andere cilinder inblies

koppakking vervangen, cilinderkop gevlakt, kleppen ingeslepen, seals vervangen, oliebypass gemaakt en weer lopen, alleen nog steeds niet naar mijn zin. wat het nog precies is ben ik nog mee bezig.

Afbeelding

ik stuitte ook op koelvloeistof lekkage, dit waren de vriesdoppen. dat is ook niet zon fijn iets om te vervangen trouwens

Afbeelding

verder ben ik er nog lang niet klaar mee,
ik heb nog een 40% ZF sper liggen die ik er eigenlijk inwil.
Camber stelbaar maken,
stugger onderstel,
mischien toch een LET,

zowiezo ben ik er bijna nog elke dag aan bezig,
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Opvolger »

Je pakt het teminste allemaal wel goed aan zie ik....

succes met het goed lopend krijgen van de auto...
By ikke geschryfd
marcel16v
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 6:39 pm
Locatie: zoetermeer

Bericht door marcel16v »

thnx

ja het lijkt alsof ik alles zo in 1 keer gekocht heb, maar het is meer een kwestie van geluk hebben met het kopen van zulke onderdelen. ben er geloof ik nu ruim 3kwart jaar mee bezig.

ik vermoed dat toch de luchtmassameter kapot is, maar ik kan nu niet even een lekker stukje gaan toeren want de voor en achterruit liggen eruit, ben sponningen aan het ontroesten en verven en raamrubbers vervangen. en meteen de auto een ander kleurtje aan het geven. zeideglans zwart.

vandaag even de auto uitgelijnd, enkel de sporing. dit had ik nog niet gedaan na het andere subframe en een schakelpookhoes gemaakt van een aandrijfashoes

binnenkort wil ik sleuven maken in de bovenste draagarm om de camber te kunnen stellen
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

knap ding geworden.

kun je de auto niet uitlezen om te kijken wat er precies is.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
marcel16v
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 6:39 pm
Locatie: zoetermeer

Bericht door marcel16v »

ik kan hem om hem "snel" uit te lezen in de auto uitlezen dmv een motorstoringslampje met knippercode

en ik kan hem aan de uitleesapperatuur hangen op me werk, dat heb ik ook geprobeerd en diverse sensoren gechecked maar ik kan er niks mee ontdekken, lambda werkt netjes, dat soort dingen.

luchtmassameter ondertussen ook vervangen maar mag niet baten.

gister me voor en achterraamrubber vervangen, sponningen netjes ontroest en geverft, nieuwe rubbers geplaatst en afgekit maar me voorruitrubber lekt nog steeds grr.

nog even wat voor verzinnen

meteen andere velgen gescoord. want die ik nu had zat ongeveer zoveel onbalans in dat dat er geen ruimte meer was voor extra ballanceerlood

binnenkort ook nog even wat zachtere voorbanden scoren, om het onderstuur nog net iets te verminderen bij iets groffer rijgedrag.

Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Tja, leuke ombouw en interessant om te lezen ... alleen om hem dan 'mat-zwart' te maken ... terwijl hij er zo op het oog zeer netjes bij staat ... daar draait mijn maag van om ... maar goed; als jij er blij mee bent ... :?

Veel plezier ermee en hoop dat hij nu motorisch verder wel na wens is/ wordt !!!

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Bericht door koendd »

Automatic-freak schreef:alleen om hem dan 'mat-zwart' te maken ... terwijl hij er zo op het oog zeer netjes bij staat ... daar draait mijn maag van om ...
ik dacht net hetzelfde!
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

ik vind t wel wat hebben, vind t bij een sedan mooier als bij een coupe

hier past eigenlijk wel een mooi grijs rallye stickersetje op :D
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

.
Laatst gewijzigd door mark vds car hifi op vr aug 24, 2007 2:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
marcel16v
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 6:39 pm
Locatie: zoetermeer

Bericht door marcel16v »

lak was matig, was al overgespoten, dof, vol met krassen en deukjes. voorschermen lag alle lak al af. etc etc

idee was er achter dat ik geen zin heb om me zorgen te maken op krasjes en deukjes die erin komen door mensen die hun deuren opengooien tegen andermans auto.

en hij ziet er zo totaal niet snel uit.

als ik de kleur zat ben maak ik er een andere kleur van.

technisch is de auto in topstaat, de auto word met zorg behandeld. ik ben wel een liefhebber. alleen uiterlijk boeid me totaal niks.

vind het altijd apart dat sommige dat niet begrijpen.

het is trouwens geen matzwart maar zeideglans zwart.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten