Kadett C Junior Update!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door patrick de boer »

lukelaaf schreef:Hoe doe je dat dan precies?
Gewoon aan de tussen as draaien en dan tellen hoeveel tanden of wat?

En ziet er allemaal netjes uit!

deksel eraf tandje markeren
steekas draaien tanden tellen hij telde er 31
31/9 is 3,44 bv 35 tanden is 35/9 3,89

dit is voor zo ver ik weet alleen bij cih assen
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door kadettnico »

Wooow, zoveel reacties heb ik nog nooit gehad op één dag! :P

@ lukelaaf: idd, ik draai aan de as, op de eerste tand een streep en dan de vriendin laten tellen tot ze hem weer tegenkomt.

@ Fredje: dat weet ik ja, heb de bak ook al liggen. Op zijn tijd wil ik ook sniksnak/barry remschijven voorop. Ben nog aan het zoeken naar een 2.2E/2.4E. Dus als iemand iets moois en compleets tegenkomt? Tips zijn altijd welkom!

@ opvolger: denk niet dat een 1200je nog lekker trekt met een 3.44 as... Maar past wel allemaal ja, als je het maar zo maakt. Gelukkig issie bij mij bedoeld voor het zwaardere blok.

@ Erny: Ik denk dat jouw tip wel een hele goeie is! Ik zal het opschrijven en als het zover is, dan hoor je van me! ;)

Meteen ff een fototje van de opgepoetste getrag 240:
Afbeelding

Morgen maak ik mijn as verder kaal en dan zet ik hem in de 'stone chip' lak. Nieuwe remcilindertjes bestellen en dan is de as in elk geval al klaar.
Ondertussen internet in de gaten houden voor een blok en ondertussen gestaag verder gaan met het strakmaken van de auto.

Wat zouden jullie doen met de panhardstang? In een kleurtje of juist zwart en onopvallend?

Bedankt voor de positieve reacties en tot snel!
Nico
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door erny70 »

Er komt dus een CIH blok in zie ik, dan gaat mijn 1200 tussenas aanpassing niet op, is alleen voor 1200 motor met bak, en daarachter een CIH achteras.
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door kadettnico »

Ow, dat is jammer!
Naja, dan maar even zoeken naar een ander adresje...
Ben nu even pauze aan het houden. Heb de achteras maar vast dichtgemaakt en gevuld met olie.

Straks verder met kaalmaken en spuiten. Vanavond post ik weer een fotootje!

Groeten,
Nico
Wesley_Rallykadett
C liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
Locatie: Leende

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door Wesley_Rallykadett »

hallo,
misschien is deze motor wat:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... ind=1&fs=1

gr wesley
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door Deluxe77 »

Waarom tellen van de tanden?
Verhouding staat ook ingedrukt op je croonwiel!

Ach ja even gezellig samen met de vrouw aan de hobby. :mrgreen:
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door kadettnico »

Ik heb wel getallen zien staan op het kroonwiel, maar niet de verhouding zoals wij hem gebruiken: 1:3,44 oid. Zal er vast wel opstaan, is wel zo logisch...
Maar nu weet ik het zeker. En dat de vriendin vieze vingers krijgt is ook wel grappig natuurlijk!

Die man in geldrop, waar Wesley me de link van stuurde, wilde eerst kijken of er voor zijn andere onderdelen genoeg interesse was. Daar had ik al op gereageerd. Nu even afwachten of hij mij zijn blok wil verkopen! :D

Gisteren de as afgemaakt en foto's gemaakt, maar vind het nu te warm om achter de pc te zitten. (doe dit vanaf mijn telefoon aan de maas)
Nu eerst lekker de maas in! 8)
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door Deluxe77 »

Nee de verhouding staat er niet op, wel het aantal tanden wat jij geteld hebt.
En het aantal op je pignon.
En dan heb je dezelfde berekening als dat je nu gedaan hebt.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door kadettnico »

Het is heel lang stil geweest rondom het restaureren van mijn kadettje.
School was weer begonnen en heb heel weinig tijd gehad door de technische projecten die daar lopen.

Toch heb ik zo nu en dan in het weekend en 's avonds aan mijn auto gewerkt.
Nadat ik de achteras heb gecontroleerd heb ik deze gespoten in stone-chip lak. Deze schijnt flexibel te zijn en leek mij zeer geschikt.
Afbeelding

Op de bestellijst staan nu de handremkabel, twee remcilindertjes en een nieuw aandrijfas lager. Daarnaast ben ik nog op zoek naar een kruiskoppeling voor de cardanas. Ik ga niet op zoek naar een gebruikte as met een 'goed' lager, omdat ik niet de kans wil lopen dat ik die koppeling er straks uit rijdt.

Ik heb een poosje zitten twijfelen tussen een c20xe en een CIH. Uiteindelijk is dit toch een CIH geworden. Vooral omdat de ombouw het gemakkelijkst van de twee is.
Met mijn vader heb ik dus een blok opgehaald.
Afbeelding

Mijn vader wilde de schaallagers controleren...
Afbeelding
Afbeelding

Vanwege schoolopdrachten als hieronder heb ik een lange poos weinig tijd gehad:
Afbeelding
Afbeelding

In de kerstvakantie heb ik naast mijn werk toch wat tijd gevonden en ben ik begonnen met de kofferbak van de auto.

Meer foto's volgen, binnenkort weer carnavalsvakantie!
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door kadettnico »

Van het weekend heb ik een setje Kadett E GSI remmen opgehaald;
de schijfjes zijn zo goed als op, maar ik kan er mee passen en meten, de remklauwen worden gereviseerd en de blokken en slangen worden natuurlijk ook vernieuwd.

Daarnaast heb ik van mijn vriendin heb ik een setje golf II koplampen gehad, deze ga ik ook even passen en dan leg ik ze weer weg. Want ik moet nog heel wat lassen.

Wat er nog moet gebeuren:
- Linkse chassisbalk onder de kofferbak (paar kleine gaatjes)
- gaatje onder de bestuurdersstoel
- spatbordrand links achter slecht gerepareerd door vorige eigenaar
- linkse dorpel ook slecht gerepareerd door vorige eigenaar
- spatbordrand rechts achter begint dik te worden, dus die neem ik het liefst meteen mee
- de wielbakken achter hebben elk een gat

Vanavond aan de bak en dan wat foto's!
Eshuus
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: ma jul 16, 2012 6:33 pm
Locatie: Nijverdal

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door Eshuus »

Ziet er goed uit mooi zoon 3d gevalletjee :$
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 18-2

Bericht door kadettnico »

Het is alweer een hele poos geleden dat ik wat gepost heb. Ik heb ook niet veel tijd gehad om te hobby'en dus er viel ook weinig te vertellen.
Nu heb ik weer wat tijd om te knutselen en heb ik dus ook weer wat om te laten zien.
Het is een heel verhaal...

Het eerste wat ik moet laten zien is dat ik met een maatje de linkerdorpel en het linker achterspatbordrandje heb gelast. Daarbij is meteen het binnenspatbord vervangen, want hier was niet veel meer van te maken. De binnenkant van de dorpel was behoorlijk slecht, dus ook daar zijn later stukken in gelast.
Foto's bij het verhaal:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw binnenspatbord.
Afbeelding
Afbeelding

Mooie actiefoto...
Afbeelding

De goedkeurende blik van vaders..
Afbeelding

Hierna moest eigenlijk het rechter spatbord nog, maar daar had ik geen zin in.
Ik ben toen begonnen met het demonteren van de 1200.
Afbeelding
Afbeelding

De motorruimte geschuurd en wat bijgewerkt. Onder de rempomp zat een grote roestvlek die meteen is weggehaald.
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe radiateur gepast tijdens het maken van de steunen:
Afbeelding

Past best aardig, maar vond dat er nog wat roestplekjes op het front moesten worden weggewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Het beugeltje van het originele gasmechanisme bleek niet geschikt voor gebruik bij de 2.4, dus die is weggehaald. Op de foto is ook te zien dat alles achter de grille zwart is gemaakt. Dit is wat heel veel mensen niet doen bij een spuitbeurt, maar ik vind dit mooier.
Afbeelding

Toen de motor klaargemaakt. Technisch is hij al gecontroleerd door mijn vader. De lagers waren goed, nieuwe pakkingen, keerringen en kleprubbers erin en de motor was volgens mijn vader goed.
Ik ben toen verder gegaan met het stralen, schuren en spuiten van verschillende onderdelen.
Afbeelding
Afbeelding

Van het laatste spul is geen foto nadat het is gestraald, of hij is er wel maar in dat geval kan ik hem niet vinden...

Ik heb het vliegwiel van een 2.0 aangeschaft, maar ik wist dat dit niet pastte op de krukas van een 2.4. De bouten zijn ontdaan van hun randen aan de onderkant van de kop. Hierdoor zijn ze niet meer te lang. In het vliegwiel zijn de gaten opgeboord zodat er gemakkelijker busjes in te zetten is.
Afbeelding

Bak eraan en in de auto!
Afbeelding

Helaas was dit niet zo gemakkelijk. De motorsteunen die te zien waren op wat foto's terug, van COPE, bleken helaas niet van een kadett te zijn. Ze pastten namelijk voor geen meter. Ik heb toen de dichtsbijzijnde advertentie op marktplaats gezocht en belde deze meneer.
Mark had voor mij alu steunen liggen. Deze passen gelukkig wel! :D

Kabelboom is uitgepluist. De motor is al bijna zover om te starten!
Afbeelding

Dit is wat er uit de kabelboom gesneden is. Dit was allemaal voor een automaat en allerlei klets als een airco of boordcomputer...
Afbeelding

Er is een filmpje van dat de motor loopt.. Zal deze binnenkort eens op youtube zetten.
Vandaag heb ik de kabelboom naar binnen gelegd en alle te lange kabels ingekort, zodat de motorruimte straks nog 'clean' oogt.

Daarnaast heb ik alles voor de remmerij in huis. Tevens komen er gevlochten RVS remleidingen aan.
Afbeelding
Afbeelding

De schijven zijn 260mm en ongeveer 53 of 54mm hoog en passen icm de klauwen van een Kadett GSI.
Ze zijn uitgedraaid door een maatje op de naafdiameter van een C kadett en de steek van 4x92 is geboord.
Afbeelding


De volgende foto's zullen van de remmerij zijn.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :P
Nu even lekker weekend houden!
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Kadett C Junior Vakantieklus -> jaarproject UPDATE 20-9

Bericht door joel »

Als ik me niet vergis past die 2.4 inlaatbuis niet miet de motorkap dicht
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kadett C Junior Vakantieklus -> jaarproject UPDATE 20-9

Bericht door JvV »

Nee 2.4 inlaat past niet met de standaard motorsteunen.
Een ingekorte 6cyl inlaatbuis wel.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus -> jaarproject UPDATE 20-9

Bericht door kadettnico »

Klopt, maar ik wilde de motor eerst proberen met de originele aanbouwdelen. Ik weet dat die zo goed loopt, dus wanneer die dat niet doet ligt het aan de kabelboom die ik aan het verknippen was.
De 3.0 buis ligt op de achtergrond op de grond. Deze moet ik nog in laten korten.
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten