Het is alweer een hele poos geleden dat ik wat gepost heb. Ik heb ook niet veel tijd gehad om te hobby'en dus er viel ook weinig te vertellen.
Nu heb ik weer wat tijd om te knutselen en heb ik dus ook weer wat om te laten zien.
Het is een heel verhaal...
Het eerste wat ik moet laten zien is dat ik met een maatje de linkerdorpel en het linker achterspatbordrandje heb gelast. Daarbij is meteen het binnenspatbord vervangen, want hier was niet veel meer van te maken. De binnenkant van de dorpel was behoorlijk slecht, dus ook daar zijn later stukken in gelast.
Foto's bij het verhaal:
Nieuw binnenspatbord.
Mooie actiefoto...
De goedkeurende blik van vaders..
Hierna moest eigenlijk het rechter spatbord nog, maar daar had ik geen zin in.
Ik ben toen begonnen met het demonteren van de 1200.
De motorruimte geschuurd en wat bijgewerkt. Onder de rempomp zat een grote roestvlek die meteen is weggehaald.
De nieuwe radiateur gepast tijdens het maken van de steunen:
Past best aardig, maar vond dat er nog wat roestplekjes op het front moesten worden weggewerkt.
Het beugeltje van het originele gasmechanisme bleek niet geschikt voor gebruik bij de 2.4, dus die is weggehaald. Op de foto is ook te zien dat alles achter de grille zwart is gemaakt. Dit is wat heel veel mensen niet doen bij een spuitbeurt, maar ik vind dit mooier.
Toen de motor klaargemaakt. Technisch is hij al gecontroleerd door mijn vader. De lagers waren goed, nieuwe pakkingen, keerringen en kleprubbers erin en de motor was volgens mijn vader goed.
Ik ben toen verder gegaan met het stralen, schuren en spuiten van verschillende onderdelen.
Van het laatste spul is geen foto nadat het is gestraald, of hij is er wel maar in dat geval kan ik hem niet vinden...
Ik heb het vliegwiel van een 2.0 aangeschaft, maar ik wist dat dit niet pastte op de krukas van een 2.4. De bouten zijn ontdaan van hun randen aan de onderkant van de kop. Hierdoor zijn ze niet meer te lang. In het vliegwiel zijn de gaten opgeboord zodat er gemakkelijker busjes in te zetten is.
Bak eraan en in de auto!
Helaas was dit niet zo gemakkelijk. De motorsteunen die te zien waren op wat foto's terug, van COPE, bleken helaas niet van een kadett te zijn. Ze pastten namelijk voor geen meter. Ik heb toen de dichtsbijzijnde advertentie op marktplaats gezocht en belde deze meneer.
Mark had voor mij alu steunen liggen. Deze passen gelukkig wel!
Kabelboom is uitgepluist. De motor is al bijna zover om te starten!
Dit is wat er uit de kabelboom gesneden is. Dit was allemaal voor een automaat en allerlei klets als een airco of boordcomputer...
Er is een filmpje van dat de motor loopt.. Zal deze binnenkort eens op youtube zetten.
Vandaag heb ik de kabelboom naar binnen gelegd en alle te lange kabels ingekort, zodat de motorruimte straks nog 'clean' oogt.
Daarnaast heb ik alles voor de remmerij in huis. Tevens komen er gevlochten RVS remleidingen aan.
De schijven zijn 260mm en ongeveer 53 of 54mm hoog en passen icm de klauwen van een Kadett GSI.
Ze zijn uitgedraaid door een maatje op de naafdiameter van een C kadett en de steek van 4x92 is geboord.
De volgende foto's zullen van de remmerij zijn.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Nu even lekker weekend houden!