Kadett C Junior Update!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Kadett C Junior Update!

Bericht door kadettnico »

Hallo lezers,

Ik had mezelf al een keer voorgesteld (http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =34&t=9772)
maar heb het de laatste tijd erg druk met school, dus ben niet heel erg aktief bezig geweest met de auto... :(

Morgen mijn laatste tentamen voor dit jaar, dus daarna kan ik eindelijk lekker aan de slag!
Leek me leuk om mijn werk bij te houden, voor degenen die het interessant vinden en voor als ik zelf wat hulp nodig heb...

Ondertussen al wat anders gedaan aan de auto;
- De speakerbehuizingen voorin van polyester gemaakt, dan kan dat straks mooi mee bekleed worden.
- Heb velgen gekocht via marktplaats, verdienen wel een poetsbeurt (maar krijgen toch een gepolijste rand en zwart hart).
- Via via een keer zwarte bies aangekomen en maar ff erop geplakt.

Dat zorgt ervoor dat hij er nu ongeveer zo bij staat.

Afbeelding

Onlangs heb ik ook twee deuren bij Willem gekocht, dus daar kan ik van de week mee beginnen!
Verder moet er nog meer plaatwerk besteld worden.

Dus... in de loop van de week meer!

Groeten!
Laatst gewijzigd door kadettnico op di jan 06, 2015 11:33 pm, 11 keer totaal gewijzigd.
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus

Bericht door kadettnico »

Zo, vandaag eindelijk wat verder gekomen..

Het plaatwerk is vrijdag binnen gekomen, het is niet origineel. Dit is omdat ik geen trek heb in roest, wat je bij felsranden van origineel gebruikt plaatwerk wel hebt. Je kunt hiertussen namelijk niet stralen of borstelen oid. En omdat origineel nieuw plaatwerk wel erg kostbaar is heb ik dus voor imitatie gekozen. Het vergt wel wat meer werk om het passend te krijgen, maarja, dat moet dan maar...
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben begonnen met mijn sub en versterkers uit de kofferbak te halen. Ik had al wel verwacht dat er rond de trekhaakbevestiging wat roest zou zitten, maar dit is toch wel een flink gat!
Afbeelding

Hier wordt dus eerst gestraald tot ik geen roest meer zie onder de lak, daarna primer (lasbare primer) en daarna gelast. Daarna zal ik hem voorlopig met een spuitbus bijwerken.

Aan het eind van mijn vakantie hoop ik voldoende te hebben gespaard zodat ik hem in zijn geheel kan laten overspuiten.

Aan de voorkant wist ik dat de kokertjes op de zijschermen een veelvoorkomend plekje is, zie hier mijn linkse koker:
Afbeelding
Afbeelding
Ook hier ga ik stralen, primeren, nieuw plaatje inlassen en dan spuiten met een spuitbus en daarna weer in de bytak.

Wilde de rechterkant ook controleren maar die bleek minder slecht, heel goed zelfs, daar ga ik op twijfelachtige plekjes alleen even stralen om de roestduivel weg te jagen.

Morgen begin ik met stralen, dan meer foto's!

Groeten!
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus

Bericht door kadettnico »

Na een poos weer stil te zijn geweest, toch maar weer wat foto's.
Niemand leest het hier volgens mij, maar misschien dat dat nog komt....

Heb wat gestraald links en rechts, om te kijken hoe ver de roest zich heeft verspreid. Dit valt me allemaal nog erg mee. Het gat links in de koker naast de ruitensproeiervloeistoftank (wat 'n woord ook) is gedicht. Het ging niet zo heel best, maar moest de instellingen op het lasapparaat nog opzoeken.
Afbeelding
De deurstijl is echter ook nogal slecht, hier komt ook een nieuw deel in. Dus hier vanavond een hoop weggeslepen.
Van de dorpel wist ik al, dus deze was al binnen. Deze komt voor een klein stukje op de deurstijl gelast (net als origineel volgens mij?)

Om wat te kunnen meten met de deurstijl wilde ik een 'nieuwe' deur erin hangen, maar nu bleek dat ik een maand of wat geleden een coupé deur heb gekocht bij Willem... :(
Afbeelding
Afbeelding
Beetje jammer, maar ik ga niet weer 150km rijden voor een kutdeur, dus ik ga maar op zoek naar een andere.

Toevallig iemand die een coupé deur nodig heeft? :D

Daarna weer eens een beetje pech:
had nieuwe schermen besteld bij winparts; eerste scherm perfect, past nog best goed ook! Af en toe een beetje moeilijk voor bij de keienvanger, (zal ff foto maken) maar het tweede scherm was minder; heftig geknikte bevestiging, deuk en een hele vouw in het scherm.
Afbeelding
Afbeelding
Had nog ergens een foto van de andere knik, maar die kan ik zo snel niet vinden...

Hier dus maar even voor gebeld vanmiddag en waarschijnlijk krijg ik een nieuwe! :mrgreen:

Morgenvroeg weer werken, daarna weer hard aan de slag!
Snel weer meer!
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Kadett C Junior Vakantieklus NIEUWE FOTO'S 18-7

Bericht door Christian-tsx »

topic wordt wel bekeken, 190 keer al :lol:

goed bezig, voorschermen is altijd afwachten, heb ze gehad die perfect passen, maar ook waarbij de motorkap niet eens meer dicht wou :shock:

je hebt dat 2e scherm zo uit de verpakking gehaald?
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Kadett C Junior Vakantieklus NIEUWE FOTO'S 18-7

Bericht door kadett coupe »

goed bezig, ik heb nog wel een rechter sedan deur staan, dus als je interresse hebt, mag je me een pm sturen 8)
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus NIEUWE FOTO'S 18-7

Bericht door kadettnico »

Hahaha Christian, dat is waar ook, ik keek alleen naar de reacties.
Die overigens wel positief zijn! :mrgreen:

Dat tweede scherm kwam zo uit de doos! De doos zelf had geen enkele deuk... beetje vreemd dus :?:

De deuren had ik links en rechts tegelijk gekocht, helaas moet ik nu een linkerdeur hebben.

Vanavond nog wel een en ander gedaan:
-deurstijl gestraald.
-nieuw plaatje ingelast waar a-stijl aan het voorscherm zit. Dit was dun aan het worden.
-het nieuwe plaatdeel voor de deurstijl op maat gemaakt.
-delen waar je later niet meer bij kunt met tectyl, ingesmeerd met noverox.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen erop zetten en dan meer foto's!

Ik weet dat als je een auto wilt restaureren, je hem eigenlijk helemaal moet stralen, spuiten en in feite een rigoreuze aanpak moet hebben. Helaas werk ik alleen in de vakanties ivm studie, dus ik doe wat ik kan. Wat vinden jullie van mijn aanpak? Zou ik op deze manier de roestduivel nog ff weg kunnen houden?
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Kadett C Junior Vakantieklus ALWEER NIEUWE FOTO'S 18-7

Bericht door Christian-tsx »

het maakt niks uit of je het in 1x helemaal doet, of gedeelte voor gedeelte.

wat je doet moet goed zijn, en zo te zien doe je het goed,
eerst al het oude eruit, en nieuw spul erin. en dan volledig aflassen en goed behandelen

en stralen zijn de meningen over verdeeld, ik ben niet zo gek van stralen, hooguit wat (fels) naadjes maar geen hele auto's of bodems

dat grit komt overal en krijg je er nooit allemaal uit. heb wel eens een auto gelast die ook gestraald was en je kwam het overal tegen.
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus ALWEER NIEUWE FOTO'S 18-7

Bericht door kadettnico »

@ Christiaan,

Dit zei mijn vader inderdaad ook over het stralen. Het voordeel is wel dat je snel en goed kunt zien waar de roest zit en wanneer je goed metaal hebt bereikt. Bijkomend voordeel van alleen de slechte delen aanpakken is dat je dan minder straalgrid tegen zult komen. Ik probeer zelf zoveel mogelijk van dat grid al weg te spuiten met het luchtpistool zodat je dit later niet hoort tijdens het rijden en het ook niet kan gaan roesten oid.


Vandaag te horen gekregen dat mijn nieuwe scherm is opgestuurd, die zal dan morgen wel binnenkomen.
Daarnaast ook naar Stino's in Houten gemaild voor een linker sedan deur en wat kleine dingetjes, maar hij had de deur niet, verder ook geen reactie op de waslijst met rubbers en kleine dingetjes die ik nodig heb...

Iemand anders die me aan een deur kan helpen? Of zal ik proberen de stijl van mijn oude deur op de goede onderkant van een coupé deur te lassen? (Veel werk, zoek ik eigenlijk niet, maar als het niet anders kan...)


Om de stand van zaken maar weer compleet te maken:
-De balk linksvoor zit erop, meteen maar ff in de grondlak gezet.
Afbeelding

-Het linker koplampoortje aan de wagen gelast, de bovenste plaat (waar de koplampen onder zitten) had ook een slecht plekje, hier dus ook maar een nieuw stukje opgezet. Het oortje is door mijn vette vingers weer lichtjes gaan roesten, dit haal ik er morgen vanaf en dan spuit ik het oor ook in de grondlak.
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoor het graag als iemand nog wat onderdelen voor me heeft of een adresje weet, ben op zoek naar:
-versnellingbaksteunrubber
-bumperrubbers (tussen auto en bumper)
-gereedschapsetje
-pookhoes 1200 korte pook
-een voorruit zonder ster (eventueel met rubber, zonder chrome pees)
-setje vierkante zwarte spiegeltjes of een setje van die opel sportspiegels, niet die engelmann dingen, maar die ook op een GT/E zitten.

Tot de volgende keer,
Groeten!
Wouterrr
C gevonden
Berichten: 19
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 1:00 pm
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: Kadett C Junior Vakantieklus NIEUWE FOTO'S 23-7!!

Bericht door Wouterrr »

Pookhoesje weet ik misschien wel iemand die nieuwe heeft.

Zou je even moeten zoeken naar handelsonderneming rademaker, die heeft best wat opel onderdelen ( meestal manta, commedore). Heeft mij tijd geleden ook een nieuw pookhoesje geleverd. Misschien heb je geluk ;)
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus NIEUWE FOTO'S 23-7!!

Bericht door kadettnico »

Wouterrr schreef:Pookhoesje weet ik misschien wel iemand die nieuwe heeft.

Zou je even moeten zoeken naar handelsonderneming rademaker, die heeft best wat opel onderdelen ( meestal manta, commedore). Heeft mij tijd geleden ook een nieuw pookhoesje geleverd. Misschien heb je geluk ;)

Aah, thanks! :D Ga meteen even zoeken!

Paar minuten geleden trouwens een andere linkerdeur geregeld, morgenavond ophalen...
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: Kadett C Junior Vakantieklus NIEUWE FOTO'S 23-7!!

Bericht door kadettnico »

Vandaag weer even een update:

Heb gisteren een manta A achteras opgehaald, heb de tandjes geteld en het waren er 9 en 29. Dit zou uitkomen op 3.22, maar dan zal ik wel verkeerd geteld hebben. Was niet makkelijk om zelf te draaien en dan in de gaten te houden welke tandjes je wel of niet geteld hebt. :lol:

Aan de auto zelf ben ik niet veel verder gekomen. Alleen dat ik weet dat er ooit iemand achterop is gereden en dat de vorige eigenaar dit heeft opgelost door in elke kronkel een kilo plamuur te smeren. Dit gaat er dus allemaal uit en komt nieuw plaatwerk in.

De butsen in de achterkant (achter de bumperrosetten):
Afbeelding

De plamuur zit dus overal waar ik geschuurd/gestraald/gebikt heb:
Afbeelding

En de 'nieuwe' achteras:
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog op zoek naar meer tijd en een motorblok!

EDIT: vriendin net laten tellen terwijl ik draaide: 31 en 9 tanden: 3,44...

Groeten!
lukelaaf
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: za okt 15, 2011 6:10 pm
Locatie: Oss

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door lukelaaf »

Hoe doe je dat dan precies?
Gewoon aan de tussen as draaien en dan tellen hoeveel tanden of wat?

En ziet er allemaal netjes uit!
55pk... Op de achter wielen!
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door fredje »

Uhm, 3.44, dat is n "dikke" as dan? voor de grotere motoren.
Wist je al dat die niet zomaar achter een 1.2 kan zonder aanpassingen??
Dat word gewoon n 2 liter er in hangen dan :mrgreen: :mrgreen:
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze

GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door Opvolger »

alleen een tussenas laten maken en klaar.... aanpassingen vallen wel mee...
By ikke geschryfd
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Kadett C Junior Vakantieklus UPDATE 17-8

Bericht door erny70 »

fredje schreef:Uhm, 3.44, dat is n "dikke" as dan? voor de grotere motoren.
Wist je al dat die niet zomaar achter een 1.2 kan zonder aanpassingen??
Dat word gewoon n 2 liter er in hangen dan :mrgreen: :mrgreen:
tussenassen laten (ver) lassen is verleden tijd
ff Erny 70 een PB-tje doen, en voor €35,- is het opgelost, door de bestaande 1200 as licht aan te passen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten