Kadett C City van Jurgen

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Oude schermen heb ik nog ja, wat wil je er nog mee doen?
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door mike »

Was toch alleen het puntje weg? Of nog meer? Ik ga irmscher schermen monteren dus dan slijp ik toch het puntje eraf.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door joel »

Met imscher verbreding moet dat puntje er evengoed aanzitten hoor
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door mike »

Gaat toch iets vanaf hoor. En ik slijp liever een scherm dat al beschadigd is dan een scherm dat nog goed is.
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Er gebeurd hier nog weinig helaas :( Ben bezig met afstuderen en heb laatst mijn Corsa flink moeten aanpakken ivm de APK. De kadett staat er dus nog net zo bij. De rechter achterwielkast is in ieder geval klaar, binnenkort met de linker achterkant bezig. Ik zit er nog over te denken om de schokbrekertorens aan de achterkant te nemen van een coupe/sedan. Ik wil er namelijk een ander achterasje onder doen omdat ik deze niet vertrouw. Als ik de coupe/sedan schokbrekerstorens dan gebruik kan ik eventueel in de toekomst makkelijker een dikke achteras vinden, stel dat ik er een grotere motor in wil zetten. Heb in ieder geval al wel wat leuks daarvoor klaar liggen:

Afbeelding

Afbeelding

Zijn nieuwe -85/-60 veren en gebruikte gele koni's voor de achterkant, wel voor een coupe. Kon dit voor een mooi prijsje kopen een tijd terug. Nu moet ik alleen nog even schokdempers voor de voorkant zien te regelen, zal waarschijnlijk van een Lada Niva ofzo worden 8)
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door joel »

Ik heb eventueel nog wel een goede 1200 city as liggen
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Ok goed om te weten, zal wel pas over een paar maandjes zijn, heb nu de financiele middelen er niet voor helaas...
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Hier ook maar eens het stof afblazen :mrgreen: Inmiddels woon ik samen en had ik altijd nog de Kadett bij m'n ouders staan (in het weiland :oops: ) Laatst in de vakantie de auto maar eens opgehaald zodat ik er weer mee bezig kan. Dit is mijn werkplek, niet ideaal maar ik heb m in ieder geval bij huis staan dus kan er mee bezig wanneer ik tijd/zin/mooi weer heb :-D

Afbeelding

Zoals al aangegeven, bezig met de linker voorkant
Afbeelding

Roestige gat al uitgeslepen en had al 2 nieuwe delen gemaakt om er weer in te lassen
Afbeelding

Even behandelen met loodmenie. De randjes waar de gaatjes zitten voor de proplassen krab ik weer schoon als ik het buitenste deel gepositioneerd heb. Zo is de rest mooi beschermd. Later pomp ik alles nog vol met holle ruimte bescherming
Afbeelding

Buitenste deel weer ingelast, zelfs het verdiepte vierkantje er redelijk in kunnen plaatwerken 8) Hele tijd geleden al dat ik me met plaatwerken heb bezig gehouden en dat ik met dit lasapparaat gewerkt heb dus het was even inkomen weer. Wil de tijd nemen zodat alles gewoon netjes aansluit en je zo weinig mogelijk van de reparaties kunt zien. Daarom ben ik maar begonnen met de minder zichtbare delen. Hier komt toch nog weer undercoating overheen dus kleine oneffenheden vallen hier niet zo heel erg op.
Afbeelding

Ook alvast alle delen die ik heb kaal gestoken/geborsteld in een goeie laag loodmenie gezet, dan roest dat voorlopig niet meer. Er zijn nog een paar ongemakkelijke plekjes waar ik nog niet bij heb kunnen komen, maar dat komt nog wel tzt.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien heb ik het verstevigingsbakje bij de A-stijl al weggeslepen, in ieder geval wat er nog van over was nadat alle kit weg was :eek: Ook de A-stijl zelf heeft wat geleden, dit is het volgende punt wat ik ga aanpakken. Nieuwe A-stijlen heb ik gisteren besteld, dan maar eens kijken hoe ik alles ga aanpakken. Het zijn nog de originele die er in zitten, staat nog het jaartal 1976 ingeslagen :-D Ook de keienvanger is in niet al te beste staat, vele deukjes en roestpitting. Ook zijn de beide aansluitingen aan de voorschermen redelijk krokant
Afbeelding

Voorlopig weer genoeg te doen dus :eek:
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Ook nog even een vraag, heeft iemand wel eens de keienvanger losgeboord en later weer kunnen monteren? Ik wil graag de aansluitingen van de keienvanger naar het front roestvrij maken en dan tevens de keienvanger opknappen. Alleen valt het niet mee om een nette/nieuwe keienvanger te vinden voor een C1 voor normaal geld. Ze zijn er die 400 euro vragen voor een gebruikt front met werk :cry: Dus een mooie oplossing zou zijn om de keienvanger er heel er af te kunnen halen, maar heb er nog niet goed naar gekeken of dit uberhaupt mogelijk is.
Martin Donderwinkel
C ervaren
Berichten: 321
Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Martin Donderwinkel »

Ja het kan wel. Maar heb het zelf ook nog niet gedaan. Me vader wel. Zal eens vragen.

Er zitten zowel l als r 2 puntlassen in het midden aan een beugeltje en de rest onder de binnenschermen zover ik weet alleen die zijn nou net het lastigst om goed bij te kunnen voor het losboren.

Heb een goeie kijenvanger los liggen voor me eigen project en zal daar effe foto's van makeb voor je en plaatsen dan kun je de plekken van de puntlassen zien.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
joel_koningslust
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 9:26 pm

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door joel_koningslust »

En aan de binnenkant van het front. Ik boor ze ook vaker los. Dan dmv proplassen weer terug plaatsen ( mijn puntlastang komt niet zo ver )
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Top! Alle tips zijn welkom natuurlijk. Misschien heb ik een gebruikte keienvanger gevonden hier in de buurt, dat hoor ik vanavond. Dan zou het niet zoveel uitmaken natuurlijk hoe de oude eraf komt, maar als ik die nou ook gewoon netjes eraf kan halen en kan opslaan om evt later nog weer op te knappen is dat natuurlijk nog mooier! :mrgreen:
joel_koningslust
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 9:26 pm

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door joel_koningslust »

Je zult om de oude eraf te halen toch dezelfde puntlassen uitboren om hem te verwijderen zonder het front kapot te maken
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Jurgen »

Van het weekend weer een paar uurtjes gespendeerd. Allereerst zaterdag een 2e hands keienvanger opgehaald, die kan ik dan mooi klaar maken als deze van de auto af is. Dat werkt toch een stukje makkelijker. Tevens een Achterklep mee genomen, kan ik ook hier aan werken in de schuur als het buiten te slecht is om aan de Kadett zelf te werken. Zaterdagmiddag grotendeels het rechter achterscherm kaal geborsteld en ook de achterkant.

Ik wist dat deze een keer schade had gehad rechtsachter, is nog te zien binnen in de auto aan de C-stijl. Op zich is dit wel aardig netjes hersteld, dus hier doe ik maar niet zo veel aan. Er is ook al een keer een nieuwe wielrand ingelast, ook vrij netjes gedaan. Het enige dat ik er nog aan gedaan heb is alle lassen netjes vlak geslepen zodat er straks minder plamuur op hoeft. En ik denk dat ik het nog even netjes rondom aflas. Verder zit er onderaan het hoekje lichtelijk schade, dit haal ik er wel even uit en las ik een nieuw deeltje in. Nog snel even 2 foto's geschoten voor het glad slijpen van de lasjes, de plamuur is al uit de naad geborsteld hoor :-D

Afbeelding

Afbeelding
Martin Donderwinkel
C ervaren
Berichten: 321
Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm

Re: Kadett C City van Jurgen

Bericht door Martin Donderwinkel »

Goed bezig.

Bij mij zit dit er ook allemaal met de tijd nog aan te komen.

Maar helaas kan ik pas over 4 a5 maanden verder er mee.

Succes met je volgende werkzaamheden.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten