4-deurs sedan

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

robgte76
C ervaren
Berichten: 436
Lid geworden op: wo aug 29, 2007 3:42 pm
Locatie: Cuijk

Bericht door robgte76 »

Wat dacht je dan, ik val niet op mannen, en van mijn vrouw mag ik niet naar andere (vooral getrouwde) vrouwen kijken :lol: :lol: ...
Nog Kadett c loos...huidig projekt
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

Sinds een paar dagen maakt de motor (of misschien meer waarschijnlijk de versnellingsbak) van mn blauwe sedan nogal vreemde schrapende en piepende geluiden.
De geluiden beginnen meestal als de motor nét op temperatuur begint te komen. Als ik dan wegrijd klinkt het echt heel duidelijk (in de 1e versn.) en gaat door in de 2e versnelling tot ca. 3000 toeren. Bij ontkoppelen is het even weg. In de 3e en 4e versnelling is hij 'stil', dat wil zeggen dan hoor ik het geluid misschien niet meer door de rest van het lawaai in de auto. In ieder geval is het ook met oplettend luisteren niet te horen.
Ook als de motor stationair draait en warm begint te worden hoor je een soort van krekel, die verdwijnt als ik een klein beetje gas geef. Ik dacht het geluid te herkennen van een versleten druklager, maar dat heb ik eerder gehoord en dat klonk toch anders. Motor wordt niet te warm, dus heeft voldoende koeling en smering lijkt me?

Tot plots... eergisteren is het geluid bijna verdwenen, alleen de 'krekel' is er nog.

Wat ik vandaag gedaan heb: oliepeil van motor controleren, was een beetje aan de lage kant maar niet te laag. Wel beetje bijgevuld natuurlijk. Vervolgens oliepeil van de versnellingsbak gecontroleerd en een klein beetje bijgevuld (was eigenlijk niet nodig). Testritje gemaakt, weer alleen die krekel bij stationair draaien en verder niks.
Dus...

Wat zou het kunnen zijn? Baklagers versleten? Motorlagers versleten? Iets anders?
Alvast bedankt,
gr.
Ruud
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Deluxe77 »

Misschien een nieuwe V snaar??

Gr Daniel
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

Daar ligt het niet aan. Een piepende v-snaar herken ik direct, dit is echt wat anders. Ben bang dat mn versnellingsbak het mooi geweest vindt :cry:
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Tijs »

hmm mijn sedan had voor ik de 1200 eruit trok ook een piep geluid..
toch altijd een lager in het blok verdacht, maar hij bleef het gewoon doen...
hij deed het met zowel automaat als handbak.. dus
en alleen op de punten dat hij vermogen van onderin moest leveren..
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

dan is het waarschijnlijk hetzelfde probleem geweest denk ik.

Overigens heb ik vandaag weer dik 100 km met de sedan gereden zonder schraapgeluiden tijdens het optrekken. En dat heb ik nogal veel gedaan tijdens de file waar ik voor Nijmegen weer eens in stond. dus... :?: :?: :?:
Alleen het piepende krekelgeluid is er nog wel steeds. Maar dat klinkt een stuk minder beangstigend dan dat geschraap dus dat zal ik eens rustig gaan opsporen.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

*Schop*

Toch al meer dan een jaar geleden dat ik met dat probleem te kampen had.... maar ik ben onlangs maar eens begonnen met de voorbereidingen om een 'nieuw' blokje in deze sedan te leggen. Dat wil zeggen, de kop van het motorblok uit de zwarte sedan, waarvan ik zeker weet dat die nog goed was, moet op het goede onderblok van m'n city komen, omdat de kop daar wellicht wat heet geworden is. En het nieuw opgebouwde geheel moet dan in de blauwe sedan komen :D

Eerst maar eens de kop van de motor trekken om te kijken hoe de boel eruit zag. Zoals je ziet, lots 'o' work :(

Afbeelding

verbrandingskamertje met klepjes
Afbeelding

Klepjes maar eens eruit gehaald en vervolgens op de boormachine achtereenvolgens met grof, fijn en heel fijn schuurpapier schoongemaakt, scotsch brite op 't einde. Het resultaat voor-na
Afbeelding

Afbeelding

De rest ook even goed schoongemaakt, ik laat de kop nog wel even vlakken
Afbeelding

Ben dit weekend bezig geweest met het inslijpen van de kleppen om alles weer netjes dicht te krijgen. In- en uitlaatkanalen heb ik met de dremel schoongemaakt en een beetje gladder gemaakt. Vooral om ze schoon te krijgen (zat 30 jaar troep in, uitlaatkanalen waren nog maar de helft van normale doorsnee leek het wel), wellicht ademt het blokkie dan straks weer lekker.
Afbeelding

Afbeelding
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

Tijd voor een update :wink:

Ook al ligt de cilinderkop inmiddels gereviseerd op de schap, had ik enkele weken geleden toch besloten om een compleet blokje erbij te zoeken. Dat werd een mooi blok dat Peter nog 'had liggen'. En voor dat geld had ik zelf geen nieuw blok op kunnen bouwen. Zit nu alles nieuw op, en ook een electronische ontsteking. Helemaal top in orde, en het rijdt al stukken beter. Het is trouwens een S motortje.

Ouw blok eruit:
Afbeelding

Afbeelding

en nieuw blok erin:
Afbeelding

Afbeelding

En inmiddels een versnellingsbak in orde gezet voor erachter, omdat de oude bak nogal verrot begint te klinken.
Eerst schoongemaakt, daarna opnieuw gespoten. Momenteel ben ik nog bezig met de pook, komen nieuwe rubbers om etc.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om in de stijl van de motor te blijven, ook een stalen luchtfilterhuis onder handen genomen (bedankt Wim):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

'nieuwe' versnellingsbak hangt er inmiddels ook onder! Wat een verschil met de oude zeg, dit rijdt weer heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wat electra problemen oplossen :( :( :(
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door mieke279 »

Das een bekende schuur zeg! Ben er nog nooit geweest maar herken het karretje en een paar auto's.... Rode sedan links, gele coupé nu zonder leren-dakje, a-kadettje en de city...

Bij Guus geweest??? :lol:
Afbeelding
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 4-deurs sedan

Bericht door wegrenner »

en de oranje b-ascona die zie ik ook op de foto
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

mieke279 schreef:Das een bekende schuur zeg! Ben er nog nooit geweest maar herken het karretje en een paar auto's.... Rode sedan links, gele coupé nu zonder leren-dakje, a-kadettje en de city...

Bij Guus geweest??? :lol:
Guus heb ik jammer genoeg niet gezien, Wim wel :wink:
Kom al jaren bij Wim over de vloer, bakkie doen :mrgreen:
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Bear79 »

leuk schuurtje ja, maar staat daar nu een coupe achterkantje of zonder dak

Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Schedelwerk »

Je bedoelt die wit/blauwe met die spoiler? Dat is een 1.6 waar nu een 2.2 in ligt, projectautootje van Wim.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 4-deurs sedan

Bericht door Automatic-freak »

Lijkt inderdaad alsof het dak eraf ligt ... maar de achterruit is er uit & er staat een doos met spullen op de hoedenplank !! :mrgreen:

Ben er nl. voor een aantal weken terug ook geweest ... :wink: :o

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten