Kadett met Saab power...
Moderator: JvV
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
nee, 850 zijn 5 cilinders.
Volvo leverde de 2.3 16v in de 740 en 940.
5 cilinder kun je overigens wel gebruiken... met de M90 versnellingsbak van een 960 6 cilinder kun je het blok vrij makkelijk gebruiken voor een achterwielaandrijver. 850 T5 motors zijn ook niet zo duur... Misschien iets te lang voor een kadett.
hier een paar van mijn turbo's..
kleinste is een TD-04, originele turbo van een Subaru impreza GT Turbo.
middelste is een CT26 van een oudere Toyota Supra.
Grootste is mijn Holset HX35 van een Iveco.
Volvo leverde de 2.3 16v in de 740 en 940.
5 cilinder kun je overigens wel gebruiken... met de M90 versnellingsbak van een 960 6 cilinder kun je het blok vrij makkelijk gebruiken voor een achterwielaandrijver. 850 T5 motors zijn ook niet zo duur... Misschien iets te lang voor een kadett.
hier een paar van mijn turbo's..
kleinste is een TD-04, originele turbo van een Subaru impreza GT Turbo.
middelste is een CT26 van een oudere Toyota Supra.
Grootste is mijn Holset HX35 van een Iveco.
Saab powerrr
Plak je er toch een stukje aan, het gewicht zal het probleem niet zijn, met z
Nog Kadett c loos...huidig projekt
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Steekt ie ook niet zover over de vooras heen, da's gunstiger voor de wegligging...
Nog Kadett c loos...huidig projekt
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
De verkopers van Volvo motoren zijn niet de fijnste mensen...
Ik heb er al eentje die gewoon niet meer reageert op mijn mail. Had afgesproken om een complete motor van hem te kopen. zou enkele zaterdagen terug klaar staan voor me, dus ik mail voor het adres en tel.nr., krijg vervolgens geen reactie meer. later staat de motor weer te koop aangeboden, alleen nu is de turbo er ineens af. de fijne vent kon dus waarschijnlijk de turbo verkopen voor een mooie prijs en heeft mij fijn laten stikken. nieuwe pogingen leverden trouwens ook geen contact meer op.
En vandaag had ik de volgende... wilde een 16v kopen, was lopend en rijdend te zien stond in de advertentie. Ik gebeld, bleek er geen kabelboom en computer bij te zitten.. meneer had gewoon een 8v ontsteking erop geknutseld en reed alleen op LPG. Daar kan ik dus ook al niks mee.
Maar we kijken gewoon verder...
Heb inmiddels mijn remschijven voor de voorkant terug en ben aan het kijken hoe ik de remmen af kan maken. Het ziet er veelbelovend uit... Heb even een andere vooras geleend om het op pas te kunnen maken, blijft mijn auto tenminste rollend. Denk dat ik de voorremmen van de week wel klaar heb, dan zal ik ook wat foto's maken.
Denk trouwens dat ik ook wat malletjes ga maken om wat verstevigingsplaten te laten snijden voor mijn vooras, kan het nu allemaal eens goed bekijken bij die losse as.
Saab powerrr
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Nog geen motorblok in zicht helaas.
Ben nu maar met de remmen aan de gang geweest. Na een hoop passen en meten gaat het toch lukken.
Heb wel een stukje van de beugels van de klauwen afgeslepen om te zorgen dat ik mijn velgen niet raak, is echt millimeterwerk in de velgen.
Nu alleen de adapters nog even maken (malletje is al af) en dan is het klaar voor montage. Moet ook nog even kijken welke remslangen ik nu moet gebruiken, waarschijnlijk passen die van de kadett gewoon.
Nu kan ik met de achterremmen beginnen, dat moeten ook schijven worden.
foto"s...
Ben nu maar met de remmen aan de gang geweest. Na een hoop passen en meten gaat het toch lukken.
Heb wel een stukje van de beugels van de klauwen afgeslepen om te zorgen dat ik mijn velgen niet raak, is echt millimeterwerk in de velgen.
Nu alleen de adapters nog even maken (malletje is al af) en dan is het klaar voor montage. Moet ook nog even kijken welke remslangen ik nu moet gebruiken, waarschijnlijk passen die van de kadett gewoon.
Nu kan ik met de achterremmen beginnen, dat moeten ook schijven worden.
foto"s...
Saab powerrr
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Omdat ik het gezeik met de Volvo motor even helemaal zat was had ik iets anders bedacht....
Nu FIAT Opel niet heeft overgenomen durf ik de foto's wel te plaatsen. iemand maakte een opmerking over Opel blokken in Alfa's, ik dacht laten we het eens andersom doen.
Steunen gemaakt en alles opgemeten, past vrij aardig moet ik zeggen. rembekrachtiger moet 2 cm naar links opschuiven en dat was het eigenlijk wel zo'n beetje.
het grote probleem blijkt de carterpan te zijn. die moet zo apart worden dat om de motor te monteren de vooras verwijderd moet worden, anders haal je het niet met de tunnel. de motor van onder monteren gaat niet ivm de breedte. Dus het gaat niet door...
Andere motor is al geregeld .... binnenkort nieuwe foto's...
Nu FIAT Opel niet heeft overgenomen durf ik de foto's wel te plaatsen. iemand maakte een opmerking over Opel blokken in Alfa's, ik dacht laten we het eens andersom doen.
Steunen gemaakt en alles opgemeten, past vrij aardig moet ik zeggen. rembekrachtiger moet 2 cm naar links opschuiven en dat was het eigenlijk wel zo'n beetje.
het grote probleem blijkt de carterpan te zijn. die moet zo apart worden dat om de motor te monteren de vooras verwijderd moet worden, anders haal je het niet met de tunnel. de motor van onder monteren gaat niet ivm de breedte. Dus het gaat niet door...
Andere motor is al geregeld .... binnenkort nieuwe foto's...
Saab powerrr
-
- C ervaren
- Berichten: 406
- Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
- Locatie: astencity
- Contacteer:
ppff en ik dacht al veel werk te hebben wel appart zo,n blok maar wat voor bak had je dan genomen want een alfa is fwd en opel rwd??
en wat komt er nu in een 1300 wegracer van suzuki
en wat komt er nu in een 1300 wegracer van suzuki
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
V6 zou vrij makkelijk passen, schutbord hoef ik niets aan te passen. voor een 6 cilinder lijn is dat een ander verhaal... vriend van mij heeft een ascona b waar we een 24v in aan het bouwen zijn, veel meer werk.
Bak van een Alfa Sei (vrij zeldzame luxe Alfa uit eind jaren 70)past er zo tegenaan.. Is dezelfde bak als van een 1000 serie, zf sportbak. Erg zeldzaam en moeilijk te krijgen, gelukkig heb ik er twee.
Motor ga ik niet gebruiken, is teveel werk en eigenlijk te weinig pk's..
De motor die er nu in gaat komen is gewoon een 4 cilinder, maar wel met turbo. Hopelijk heb ik van de week even tijd, dan knoop ik er een bak tegenaan en maak ik een paar motorsteunen. daarna plaats ik pas foto's.
Hier nog wat plaatjes van de v6.
Bak van een Alfa Sei (vrij zeldzame luxe Alfa uit eind jaren 70)past er zo tegenaan.. Is dezelfde bak als van een 1000 serie, zf sportbak. Erg zeldzaam en moeilijk te krijgen, gelukkig heb ik er twee.
Motor ga ik niet gebruiken, is teveel werk en eigenlijk te weinig pk's..
De motor die er nu in gaat komen is gewoon een 4 cilinder, maar wel met turbo. Hopelijk heb ik van de week even tijd, dan knoop ik er een bak tegenaan en maak ik een paar motorsteunen. daarna plaats ik pas foto's.
Hier nog wat plaatjes van de v6.
Saab powerrr
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
kleine dingen? bij de ascona zijn het allemaal grote dingen...
-24v motor, was een automaat maar moet een handbak tegenaan. speciaal vliegwiel en koppeling aangeschaft. Ook een Getrag 265 met een adapterplaat gekozen omdat de bak geen zwak unt mocht worden. verder nog een custom carterpan en oliepomp aanzuigbuis om de motor op de originele steunen te monteren.
- schutbord een cm of 15 in moeten zagen om de motor naar achteren te kunnen leggen. anders was er gewoon geen ruimte voor een radiateur.
- tunnel voor de bak helemaal eruit geslepen, moet straks een grotere tunnel verder naar achteren inkomen.
Dan zal het bij een kadett toch niet minder werk zijn ben ik bang...
-24v motor, was een automaat maar moet een handbak tegenaan. speciaal vliegwiel en koppeling aangeschaft. Ook een Getrag 265 met een adapterplaat gekozen omdat de bak geen zwak unt mocht worden. verder nog een custom carterpan en oliepomp aanzuigbuis om de motor op de originele steunen te monteren.
- schutbord een cm of 15 in moeten zagen om de motor naar achteren te kunnen leggen. anders was er gewoon geen ruimte voor een radiateur.
- tunnel voor de bak helemaal eruit geslepen, moet straks een grotere tunnel verder naar achteren inkomen.
Dan zal het bij een kadett toch niet minder werk zijn ben ik bang...
Saab powerrr
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten