Pagina 4 van 5

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 1:03 pm
door tictacpontiac
Zo.....blokje ligt erin. Beide motorsteunen gelast......en toen snapte ik er geen snars meer van.

ik heb mijn blok er recht ingelegd. Dus kleppendeksel recht versus auto. Mijn motorsteunen mooi afgelast en wat zie ik? Carter scheef????? Dus moet mijn blok eigenlijk iets scheef liggen??? Euhmmmm ervaren mensen HELP!!!! Ben dus bang dat ik mijn motorsteunen overnieuwzal moeten maken grrrr. Maar hoor graag even van jullie. Dank bij voorbaat!

Afbeelding

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 1:12 pm
door duyfs
hoi
je kan ook een hogere motorsteun of aan de andere kant een lagere plaatsen .
gr willem

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 1:13 pm
door Christian-tsx
een 1.8s, waar de carterpan af komt, hangt origineel schuin in de auto. vandaar dat het carter daar ook op gemaakt is.

'officieel' moet je een xe of let dus ook schuin in de auto leggen, zoek maar eens via google naar foto's van andere wagens. heb mijn xe er recht in liggen en zelf een carterpan gemaakt.

maar volgens mij is het geen ramp als het carter niet recht ligt, maar dat weet ik niet zeker

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 1:16 pm
door tictacpontiac
Oke, dus moet iets schuin liggen zie ik al op andere topics. Thanks Duyfs! Goed idee. Kan ik de zondag nog een beetje goed besteden. En Christian, inderdaad maakt niet heel erg uit maar ja optisch :) ha ha ben een mierenneuker en een carter die scheef hangt.....mwa. Dus 1 motorsteun veranderen, is altijd nog beter als twee

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 3:46 pm
door JvV
6% hangt hij schuin in een FWD. Maar omdat gedraait ligt zie je dat nauwelijks.

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 3:49 pm
door wegrenner
bij de auto van mijn pa hebben we de carter recht, dit omdat dan het blok zo laag mogelijk ligt

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 7:52 pm
door 16v kadett c turbo
mijn turbotje licht ook recht er in en het carter scheef nergens last van

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 8:19 pm
door joel
Recht vind ik persoonlijk wel mooier, ff een stalen pan van een 8 klepper omlassen en gaan met die banaan

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 8:35 pm
door 16v kadett c turbo
weet je hoeveel mensen er zo rijden en als je naar denkt nu zit de olie aanzuigbuis meer in de olie nu omdat hij scheef hangt

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: zo nov 25, 2012 10:19 pm
door coupe
Hoi mijn 16 v hangt ook recht met aan 1 kant een motorsteun van volvo en heb geen probleem met het scheef hangen van het carter het kan dus wel.
Vraag je hoe doe je het met die subaru remklauwen heb je wat info voor me hoe je het maskt liefst via pm vast bedankt

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: ma nov 26, 2012 11:13 pm
door tictacpontiac
Zo opgelost hangt 6 graden schuin. Zal van de week ff foto posten. Vandaag mal weggebracht voor het uitlaatspruitstuk. 12mm rvs leek me dik zat. Laat er maar gelijk 4 lasersnijden....dus als er nog anderen zijn die in de winter hun eigen spruitje willen kweken ;-) pm maar.

Tot de volgende update en dank allemaal voor de tips

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: ma dec 10, 2012 10:45 pm
door tictacpontiac
Zo weer progressie....

Wat hebben we weer gedaan tot aan nu. De motorsteunen zijn af en het blok hangt nu zo dat de carter recht hangt en de bak dus ook.

Zojuist klaar met mijn versnellingsbaksteun. Deze geprobeerd zo te bouwen dat de bak en as goed zijn uitgelijnd en de steun niet uitsteekt. Ook kan nu de uitlaat onder een deel van de steun door.
Afbeelding
Nu alleen nog (zodra ik klaar ben met de uitlaat en de bak er onderuit gaat voor het spuiten van de auto) de versnelingspook 1 cm inkorten zodat deze ook netjes in het midden zit.
Afbeelding
Ook mijn laser gesneden 12mm dik rvs flens voor de uitlaat is binnen........net op 5 december....HOEZO sinterklaas :lol:
Afbeelding
Wat wel vreemd is, mijn as steekt slechts 3,5 cm in de bak. Ik houd dus zo'n 2,5 cm over?? Is 3,5 genoeg? Nu is hij nog niet beladen maar heel veel zal hij niet verder insteken ben ik bang.

Groet en tot de volgende update!

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: di dec 11, 2012 9:04 pm
door giuliettaevo
Als je nu ook het stuk van de schakelstang dat uitsteekt naar onderen 1-1,5 cm verlangt heb je meteen een verkort schakelmechaniek. :wink:

Als je de motor rechtop erin hangt zit ook de bak scheef en moet het schakelmechaniek en de baksteun daar dus ook op aangepast zijn. Iets schuin hoort er gewoon bij. :)

Ik zou me ook ergeren aan een scheef onder de auto hangend carter. :mrgreen:

Dat het schuifstuk niet helemaal in de bak steekt is goed... Een beetje speling wil je daar wel hebben, hoewel 2,5 cm misschien wel iets aan de ruime kant is. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. :)

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: di dec 11, 2012 9:16 pm
door 16v kadett c turbo
giuliettaevo schreef:Als je nu ook het stuk van de schakelstang dat uitsteekt naar onderen 1-1,5 cm verlangt heb je meteen een verkort schakelmechaniek. :wink:

Als je de motor rechtop erin hangt zit ook de bak scheef en moet het schakelmechaniek en de baksteun daar dus ook op aangepast zijn. Iets schuin hoort er gewoon bij. :)

Ik zou me ook ergeren aan een scheef onder de auto hangend carter. :mrgreen:

Dat het schuifstuk niet helemaal in de bak steekt is goed... Een beetje speling wil je daar wel hebben, hoewel 2,5 cm misschien wel iets aan de ruime kant is. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. :)
zou je me dit eens willen uit legen in een pm kan ik dat ook nog even maken :D

en zorg wel dat je de veer in de kardan as hebt dit word vaak vergeten

Re: Hotrod coupe 1978

Geplaatst: wo dec 12, 2012 8:17 pm
door tictacpontiac
ola Turbo....over welk deel wil je uitleg?