Coupe in de revisie. Nieuwe achterveren.
Moderator: JvV
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Heel mooi dat t weer loopt!
Vandaag hebben we de coupe bewonderd.
Complimenten Peter!!
Tot binnenkort weer.
Mvg,
Mark
Vandaag hebben we de coupe bewonderd.
Complimenten Peter!!
Tot binnenkort weer.
Mvg,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
had nog altijd een probleem met mn remmen.
waarschijnlijk de opbrengst van de Hoofdremcilinder te klein ivm de remmerij rondom.
Heb alles eens even nagekeken een Opel Senator A die rijdt met een 23MM Hoofdremcilinder.
Zou moeten kunnen met mijn remklauwen zou ik daarmee een goede vloeistofverplaatsing moeten kunnen krijgen.
Echter rijden de wat oudere Mercedesen met een Hoofdremcilinder van 25MM scheelt maar 2 MM maar ik denk dat het verschil heel goed merkbaar is. Dus die maar 1 aangeschaft nu alleen van de week nog ff de nippeltjes veranderen en dan eens kijken of ze remmen wil.
waarschijnlijk de opbrengst van de Hoofdremcilinder te klein ivm de remmerij rondom.
Heb alles eens even nagekeken een Opel Senator A die rijdt met een 23MM Hoofdremcilinder.
Zou moeten kunnen met mijn remklauwen zou ik daarmee een goede vloeistofverplaatsing moeten kunnen krijgen.
Echter rijden de wat oudere Mercedesen met een Hoofdremcilinder van 25MM scheelt maar 2 MM maar ik denk dat het verschil heel goed merkbaar is. Dus die maar 1 aangeschaft nu alleen van de week nog ff de nippeltjes veranderen en dan eens kijken of ze remmen wil.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Zat even jou kofferbak te bewonderen, ziet er strak uit, zit bij toch wat meer achteraf gelaste delen in
Maar zag ook de brandstof pomp zitten zoals bij mij, snap alleen die volgorde niet, eerste dat zwarte potje.... geen idee wat dat doet. Dan de pomp en daarna een drukregelaar gevolgd door de filter. Moet een de drukregelaar normaal niet achter de injector rails zitten?? Of is dit enkel een demper? Vreemd aangezien er een stelschroef op lijkt te zitten.
Maar zag ook de brandstof pomp zitten zoals bij mij, snap alleen die volgorde niet, eerste dat zwarte potje.... geen idee wat dat doet. Dan de pomp en daarna een drukregelaar gevolgd door de filter. Moet een de drukregelaar normaal niet achter de injector rails zitten?? Of is dit enkel een demper? Vreemd aangezien er een stelschroef op lijkt te zitten.
Even de volgorde.
Zwart ding. (grof filter) Brandstofpomp. Drukaccumulator (zorgt voor een contstante druk in het systeem) en dan filter.
Het filter kan fungeren als buffer waardoor je de pulsen er minder goed uit kunt halen. Daarom zal de accumulator wel voor het filter zitten.
Zwart ding. (grof filter) Brandstofpomp. Drukaccumulator (zorgt voor een contstante druk in het systeem) en dan filter.
Het filter kan fungeren als buffer waardoor je de pulsen er minder goed uit kunt halen. Daarom zal de accumulator wel voor het filter zitten.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Alu leiding
Hoi, ik wil een vaste leiding binnendoor leggen en zag die alu buis in jou coupe, waar heb je die vandaan ?Pietje schreef:De benzinetank hebben we nog even eruit gehaald en opnieuw in de lak gezet en we hebben wat aluminium leiding gehaald en daar kun je mooie dingen mee doen.
Wat? dat laat ik morgen wel even zien.
Wat is de maximale lengte waarin ze verkrijgbaar zijn, en wat is de binnen en buitendiameter.
Groet'n
Ernst
Vandaag met de Kadett naar de APK geweest en ze is er en ik moet eerlijk bekennen ik had het niet verwacht maar hij is zo goedgekeurd. Zelfs de steekproefcontroleur vond het nog allemaal erg goed.
Helemaal geweldig dus.
Volgend jaar mogen we weer terug voor de APK dus helaas nog niet om de 2 jaar.
Helemaal geweldig dus.
Volgend jaar mogen we weer terug voor de APK dus helaas nog niet om de 2 jaar.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Ja want dat ging tot nu helemaal niet.
Moest iedere keer of alleen met de Citroen of helemaal niet.
Met Eefde had ik de motor net terug dus was toen wel ff wat drukker met de coupe opbouwen in plaats van de sedan klaar te maken.
Met roermond kon die bijna mee maar was ie nog net niet ver genoeg.
Borculo wordt de Roll-Out.
Morgen maar eerst weer eens de auto op naam zetten en dan eens een beetje proberen te rijden. En kijken hoe het allemaal gaat.
Moest iedere keer of alleen met de Citroen of helemaal niet.
Met Eefde had ik de motor net terug dus was toen wel ff wat drukker met de coupe opbouwen in plaats van de sedan klaar te maken.
Met roermond kon die bijna mee maar was ie nog net niet ver genoeg.
Borculo wordt de Roll-Out.
Morgen maar eerst weer eens de auto op naam zetten en dan eens een beetje proberen te rijden. En kijken hoe het allemaal gaat.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: Coupe in de revisie. (vandaag APK goedgekeurd).
Na de lange ellende die we met de auto gehad hebben houdt de motor zich nu ontzettend goed.
Het mooie van gehele verhaal is dat de motor nu bij een ECHT revisie bedrijf is geweest waar 1 iemand werkt die weet hoe de techniek werkt en weet waar de knelpunten zitten en ze eruit haalt.
De motor draait veel soepeler en met de nodige oppeppende spulletjes is die nog knap vlot geworden ook.
Modificatie zitten in de lucht alleen zullen even op de lange baan moeten wachten. Eerst andere dingen.
Echter wil ik jullie de laatste Foto-Shoot niet onthouden.
Er zijn er nog meer door de fotograaf gemaakt maar die komen tzt vanzelf een keer binnen.
EN nee niet voor in een tijdschrift.
Het mooie van gehele verhaal is dat de motor nu bij een ECHT revisie bedrijf is geweest waar 1 iemand werkt die weet hoe de techniek werkt en weet waar de knelpunten zitten en ze eruit haalt.
De motor draait veel soepeler en met de nodige oppeppende spulletjes is die nog knap vlot geworden ook.
Modificatie zitten in de lucht alleen zullen even op de lange baan moeten wachten. Eerst andere dingen.
Echter wil ik jullie de laatste Foto-Shoot niet onthouden.
Er zijn er nog meer door de fotograaf gemaakt maar die komen tzt vanzelf een keer binnen.
EN nee niet voor in een tijdschrift.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: Coupe in de revisie. (vandaag APK goedgekeurd).
Heerlijke coupé!
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
-
- C liefhebber
- Berichten: 141
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 4:02 pm
- Locatie: Nog net Nederland
Re: Coupe in de revisie. (vandaag APK goedgekeurd).
He Pietje, aan het shoppen geweest in Venray? Gave foto's
[img]http://i51.photobucket.com/albums/f384/LucJansen/diverse/hertog_jan.jpg[/img]
Re: Coupe in de revisie. (vandaag APK goedgekeurd).
idd vette kadett
groeten roy /nilly
groeten roy /nilly
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten