Opel Kadett C II Sedan - Some modifications...

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

richard
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do nov 16, 2006 9:24 pm
Locatie: wierden

Bericht door richard »

die sedan komt echt wel uit wierden
ik ken dat ding .
mijn coupe heeft er vaak achter/voor gestaan.
ik werk namelijk bij de buren van die autoprutser uh poetser.
hij was eerst bruin en kwam opeens op een maandag zwart terug... :lol: :lol:
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Hej Theo!

Ja dat heb ik gezien toen met die remvloeistof, dat werkte prima en was helemaal goed! In tussentijd, totdat ik ze op de auto ging zetten en merkte dat de schijf er niet tussen paste, heb ik er niet meer aan gevoeld, maar voor die tijd waren ze inderdaad gewoon te bewegen. Dus hoe het kan weet ik niet, maar goed mijn pa dacht dat het even een kwestie was van de cilinders eruit halen, goed schoonmaken, en dan ist weer klaar.
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

hahaha, dat moet em zijn inderdaad, hij had een autopoetsbedrijf!

Haddie em maar bruin gelaten... had ik em tzt evt. zelf zwart kunnen maken zonder dat je de grondverf er door ziet en zonder bobbels en een (plavond?)-verf-roller ;)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Bwaa vanmiddag nog even weer met die ene remklauw bezig geweest. De ene cilinder beweegt heel mooi als ik de compressor erop zet, en kun je met je handen terug drukken.
Maarrr die andere cilinder waar ik hierboven al over vertelde zit
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

wat ik altijd doe : terug aan het remcircuit en ontluchten, lijmtang op de gangbare kant liefst ff met 2 man de ene pompen (voorzichtig ,op het remsysteem zit een beetje meer druk dan in jou compressor) de andere kontroleren ff een plankje ertussen houden,poetslap erbij ,want als de cylinder komt (en op deze manier komt tie !)smeert het wel wat,maar resultaat is dat je de boel los hebt ! succes !!



gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

als je hem echt niet meer los kan krijgen en het cupje is kapot dan heb ik wel een setje andere remklauwen voor je (voor een heel schappelijk studenten prijsje) dan moeten we bij mij maar kijken of we die los kunnen krijgen en of je er onderdelen van kan gebruiken.

de remmen zitten onder mijn coupe die in het hok staat en de staat van de klauwen kan ik niet vertellen want zins ik de auto heb ligt hij al uit elkaar en dus heb ik er nooit mee geremd.

heb ook nog een mooie voor bumper C2 gevonden die ik wel kwijt wil en ik heb ook C1 bumper bevestiging gevonden en een nette C1 achterbumper dus je kunt nu als je wilt jou C1 bumper er voor hangen met de bevestiging die ik heb en een mooie C1 achterbumper er op doen of je kunt de C2 bumper er op doen die ik nog heb.

laat maar horen wat je wilt.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

@'Malle Pietje' (?!) bedankt voor je tip. Als dat inderdaad meer kPa druk levert als een compressor, dan is dat als laatste redmiddel zeker het proberen waard.

Mijn pa gaat nog even kijken of hij ze eruit krijgt. Anders moeten we idd maar eens proberen om em aan het remsysteem te hangen.
In het ergste geval zal ik mijn eigen oude remklauwen moeten reviseren, en dan kijken of de blokjes van de nieuwe set erop passen. Moet ik ze wel w
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

doe maar geld want die C1 bumper komt anders toch bij de rest te liggen en ik kan hem makkelijker in mijn portomonee bewaren dan in het hok 8)

vraag die koper dan ook maar of hij nog een nette C1 achter bumper zoekt want die heb ik ook nog (kun je wat geld verdienen delen we de winst ofzo) :wink:

groeten.

als het zo'n probleem is dat staal borstelen dan mag je die rem klauwen wel even zand stralen im mijn straal cabine, dan heb je ze super schoon in een paar minuten. :wink:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

de potentionele koper heeft nog niet weer gereageerd nadat hij vroeg of er beugels bij zaten. Ik heb em nog eens gemaild of hij nog geintereseerd is, ook verteld dat jij een achterbumper hebt voor een C1, en dat jij wellicht ook wel de goeie beugels hebt.
Zodra ik weer wat hoor, laat ik het wel weten.

Binnenkort ga ik die rem eerst eens aan het systeem hangen. En dan hopen dat hij inderdaad los komt, dat zou een hoop werk schelen :)
Tot die tijd is het even wachten dus.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

dit is de C2 voor bumper die ik over heb.

Afbeelding

Afbeelding


dit is de C1 achterbumper die ik nog heb.

Afbeelding

Afbeelding

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Kijk eens aan :) Kan het op de foto niet goed zien, maar de C@-voorbumper is gewoon deukloos? Zitten er op zown C2-bumper geen schroefgaten trouwens, want ik zie ze niet of kijk ik niet goed? 8) Nog even poetsen, en dan heb ik straks eindelijk n mooie voorbumper!!

Die foto van de achterbumper zal ik even doorsturen naar die man.

Heb je je PM / E-mail nog gelezen? Ik had berichtje geplaatst of je ook beugels voor die beste man had en wat jij voor de achterbumper wil hebben (en ook wat ik voor mijn voorbumper zal vragen, want dat geld is dan weer voor jou voor de voorbumper he 8) ) En of je zin hebt om als die man dat wil, em op te sturen via de post... Verzendkosten betaald hij natuurlijk.

Laat maar even weten!
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

je heb een pb als het goed is :wink:

ps de schroef gaten zitten netjes weggewerk onder die dikke stoot strip (die strip trek je er zo af en schroeft hem dan vast en dan de strip er weer op).
de C1 bumper is voor zover ik gezien heb helemaal zonder deuken en krassen.
en als je hem schoon maakt is hij net zo netjes als de voor bumper die jij hebt dus gewoon netjes alleen moet gepoetst worden.
de C2 bumper heeft wel een paar kleine deukjes maar misschien kunnen we die er wel weer uit tikken met een kunstof hamer (zijn hele kleine deukjes hoor dus niks ernstigs).

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Geweldig, dus de C1-achterbumper zitten geen roestplekken of wat ook in? Enkel goed poesten moet voldoende zijn. Dan zal ik dat die man mailen, wie weet weer een reden om toch de boel te kopen :)

Die kleine deukjes in de C2-bumper kunnen we er vast wel uit krijgen dan!

Ik heb je nog een PM gestuurd. Haha die topic en die PM's lopen zo een beetje langs elkaar heen, maar goed.

Gefeliciteerd met je GT/E door de APK trouwens :)

Groeten!

p.s. je moet je rijtje auto's onder je naam nog even aanpassen voor je GT/E :D
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

rijtje aan gepast :wink:
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Heb inmiddels toch maar weer mijn oude klauwen erbij gepakt.
Die losgehaald, en de cilinders eruit gehaald (zat ook vast met de compressor maar mijn pa heeft em later losgekregen, wie weet is er voor de rode klauwe ook nog hoop dus).
Ook een setje nieuwe remblokjes gekocht (viel me dik mee: 17 euro voor 4). En als je die zag dan waren mijn oude blokjes echt af.

Vanmiddag de andere kant ook even losblazen en schoonmaken. Dan bij beide de nieuwe remblokjes erop en ik kan weer rijden :)

Alleen erg jammer dat ik nu voor niets die rode klauwen heb opgeknapt (die zijn nu mooi rood, maar er zit dus 1 cilinder muurvast. En door mijn 'geklooi' daarop is de rand van 1 van de cilinders wat beschadigd, waardoor er kans bestaat dat de stofhoes niet meer goed afsluit en zijn functie verliest). Daarom had ik besloten mijn oude remmen te reviseren. Als ik em toch zo kan maken dat de hoes weer wat beter aansluit, dan zijn die remmen gewoon weer te gebruiken (
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten