Groene coupe

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Deze week weer niets kunnen doen, volgende week haalt niets uit en dan 2 weken met vakantie....
Baal er wel van... Mag idd met het mooie werk gaan beginnen Maus.

Grtz Arie
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

En ja hoor!!

Daar ben ik weer lekker uitgerust terug van een heerlijke vakantie in Italie.

Ben vandaag weer begonnen aan mijn trouwe kadett.
Wat heb ik gedaan:
Ik mocht beginnen aan het leuke werk, het verwijderen van tektiel in de wielkuipen.
Nu is het zo dat hier her en der toch best dikke lagen op zit en dus veel arbeid kost om dit eraf te halen.
Ben halfweg gekomen, de rest pak ik in de loop van de week weer op.
Begon eerst met een slijptol, maar ben snel overgestapt naar de beitel. Hiermee vliegt het er af en heb ik niet zo'n herrie aan mijn hoofd + stof.
Tevens heb ik maar even een gat in mijn lekbakje geslepen, deze werd toch al vervangen. Bakje was hard, maar materiaal rondom was flink 'verbakken'.
En ben veel lasnaden tegengekomen, meer dan er normaliter zitten. Blijkt een 'gereviseerde' spatbordrand al in te zitten. Deze gaat eruit omdat deze foei, maar dan ook echt foeilelijk is.
De a-stijl is redelijk, onderin (laatste stuk van de dorpel) is ooit een plaatje gelast. Verder zijn er 2 plaatjes gelast in de lengte richting van de a-stijl.

Helaas geen foto's..... Deze beloof ik je nog.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

aad102 schreef:En ja hoor!!

Daar ben ik weer lekker uitgerust terug van een heerlijke vakantie in Italie.

Ben vandaag weer begonnen aan mijn trouwe kadett.
Wat heb ik gedaan:
Ik mocht beginnen aan het leuke werk, het verwijderen van tektiel in de wielkuipen.
Nu is het zo dat hier her en der toch best dikke lagen op zit en dus veel arbeid kost om dit eraf te halen.
Ben halfweg gekomen, de rest pak ik in de loop van de week weer op.
Begon eerst met een slijptol, maar ben snel overgestapt naar de beitel. Hiermee vliegt het er af en heb ik niet zo'n herrie aan mijn hoofd + stof.
Tevens heb ik maar even een gat in mijn lekbakje geslepen, deze werd toch al vervangen. Bakje was hard, maar materiaal rondom was flink 'verbakken'.
En ben veel lasnaden tegengekomen, meer dan er normaliter zitten. Blijkt een 'gereviseerde' spatbordrand al in te zitten. Deze gaat eruit omdat deze foei, maar dan ook echt foeilelijk is.
De a-stijl is redelijk, onderin (laatste stuk van de dorpel) is ooit een plaatje gelast. Verder zijn er 2 plaatjes gelast in de lengte richting van de a-stijl.

Helaas geen foto's..... Deze beloof ik je nog.

Zijn deze foto's al ontwikkeld of moeten we nog ff geduld hebben :?: :twisted:

We worden toch wel knap nieuwsgierig aan deze kant ... ???
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

oe-toch.

Das mooi want dan is de interesse er nog ghehe

Neem vanavond de digitale camera mee zodat ik enkele kiekjes zal maken van het gedane werk en waarop ook te zien is wat er moet gaan gebeuren..

Grtz Arie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Zal vanavond zeker nog even weer kijken; want dat wil ik natuurlijk zien !!!

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Automatic-freak schreef:Zal vanavond zeker nog even weer kijken; want dat wil ik natuurlijk zien !!!

Mvg Erik
Hey Erik,

Geloof me nu, je wil niet zien hoe eerdere personen jaren geleden hebben lopen stuntelen met een lasapperaat en een stukje plaatstaal :wink:

Groeten,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

mark vds car hifi schreef:
Automatic-freak schreef:Zal vanavond zeker nog even weer kijken; want dat wil ik natuurlijk zien !!!

Mvg Erik
Hey Erik,

Geloof me nu, je wil niet zien hoe eerdere personen jaren geleden hebben lopen stuntelen met een lasapperaat en een stukje plaatstaal :wink:

Groeten,

Mark :D
Hallo Mark,

Dan ken je mij nog niet; kom regelmatig van die praktijken tegen en dan niet alleen op Kadett-jes hoor; laatst ook nog een Ferrari hersteld waar in het verleden ook niet echt met respect mee om is gegaan en her en der plaatjes erin en het complete chroomwerk was matzwart gespoten ...

Maar dat vind ik dus wel interessant om te zien, maar hoop alleen niet dat ze er in dit geval een 'zootje' van hebben gemaakt ... dat gunnen we Arie echt niet, hoor !!! :!:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Hey Erik,

Dat geloof ik graag. De laatste tijd las ik aan diverse auto's van diverse klanten. Wat ik in mijn relatief korte tijd (ervaring) ben tegengekomen is vaak een trieste zaak!

Hoe dan ook, Arie zijn coupe willen we weer in originele staat terugbrengen. Evenals de blauwe coupe en de Safari gele Berlinetta.

Groetjes.,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Zal me dan een leuk triootje worden; groen, blauw & geel ... :roll:
(Mijn favoriet is denk ik al bekend :shock: )

Maaarrre; zoveel werk en toch nog tijd om op de computer te zitten ? :shock: :shock:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Je gelooft het niet.... De batterij gaf halfvol aan, maar bleek dus halfleeg te zijn en bij het maken van de 1e foto helemaal leeg......
Jullie houden deze nog tegoed!

Tijd komt voornamelijk uit de middagpauze op mijn werk voor het internet..

Grtz Arie
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

:(

we'll wait...
:wink:
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Zie hier, met rood gemarkeerd wat andere mensen er OP gebakken hebben....
Afbeelding


En nog een triest aanzicht...
Afbeelding
o.d.c.n.
C geïnteresseerd
Berichten: 84
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 10:08 pm
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door o.d.c.n. »

Hoi Arie,

Het begint al iets te worden, is ie volgend jaar voor Kaiserslautern af ?

De groeten Marcel
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Dat valt toch allemaal nog wel mee; beter iets overheen gelast als helemaal weggeroest ... op deze manier houdt hij wel zijn sterkte in de binnenschermen !!!

Even een avond aan besteden en deze kant is toch ook weer netjes ...

Maar; zoals Marcel al aangeeft ... hij zou eigenlijk wel voor Kaiserslautern weer klaar moeten zijn :roll:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Bericht door koendd »

Automatic-freak schreef:Dat valt toch allemaal nog wel mee; beter iets overheen gelast als helemaal weggeroest ... op deze manier houdt hij wel zijn sterkte in de binnenschermen !!!
inderdaad, bij mij was het allemaal met plamuur dichtgedaan => x aantal jaar blijven doorrotten, blijft bijna niks meer over van de bovenkant :(
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten