Project Vyv

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Fruija
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:03 pm

Bericht door Fruija »

schrump schreef:Goed opvoeden, is met Fruija ook gelukt ;-)
En dat Kadettvirus is bij ons pas in 2000 in de genen genesteld. Moet je nagaan!!
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

zat er altijd al alleen is later actief geworde

of je bent toen pas uit de kast gekommen :P
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

vyv schreef: {EDIT}
PS. heeft er iemand toevallig een foto hoe de brandstofleidingen in de kofferbak horen te lopen? Enne de beschermplaat staat ook nog op mijn wishlist.
ik heb nog even een paar foto's geplaats van mij koffer ruimte bij mijn topic zodat je kunt zien hoe het hoort te lopen.

ik heb helaas ook geen bescherm plaat over de brandstof pomp :cry: dus als iemand daar foto's van heeft, dan heb ik daar ook wel belang bij.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
CQPralley
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do mei 25, 2006 4:02 pm
Locatie: Nog net Nederland

Bericht door CQPralley »

Tuuurlijk, maar nu gewoon effe weinig tot geen tijd voor de hobby's van papa. Ben benieuwd of het een liefhebster wordt, meiden hebben meestal toch andere interesses.

Daar ben je nog lang niet zeker van. Als je naar onze dochter van bijna 3 kijkt, die is helemaal weg van de coupe.
Laatst gewijzigd door CQPralley op di dec 04, 2007 11:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Bericht door vyv »

Ben wel van plan om onze dochter wat autotechniek bij te brengen. Samen met pa een beetje sleutelen in de garage :twisted:
Kadett C Coupe 2.2i - verkocht
Saab 900 Classic Turbo 8v
CQPralley
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do mei 25, 2006 4:02 pm
Locatie: Nog net Nederland

Bericht door CQPralley »

Bij ons is het begonnen door ze mee te nemen naar metings en samen met papa auto wassen, vind ze geweldig.

Maar helaas betrap ik mezelf er op dat ik een beetje off topic ga.

Ik wil jullie toch nog even feliciteren met jullie dochter.
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Bericht door vyv »

Ondertussen zijn weer een paar maanden verder. De rust is wedergekeerd in huize Vyv en is er weer een klein beetje vooruitgang in het project 8)

De stuurstang beugel heb ik gevonden op de sloop en houdt de boel nu netjes op z'n plaats:
Afbeelding

De draad van de moer van het stuur heb ik hersteld met een draadvijl, deze was beschadigd geraakt met het verwijderen van het vorige baggerstuurtje :? . Nu zit er een supergaaf SR / GTE stuur ! Dashboard begint ook al een beetje af te raken...
Afbeelding

De benzine leidingen zijn aangesloten:
AfbeeldingAfbeelding

Een complete originele gordelset heb ik van Groene Klodder gekocht, alleen de montage van de klikkers was een probleem. Er was geen bevestigingspunt op de tunnel aanwezig. Dus een paar beugeltjes laten maken. Later kwam ik er achter dat er ook ander type klikkers zijn met een langere stengel die verder naar beneden loopt, je ziet de bevestingspunten daarvoor op de zijkant van de tunnel trouwens zitten.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De twee voorstoelen zijn ook alweer gemonteerd. Maar het schuim is in slechte staat, de rugleuningen zijn aan het verpluveren :cry: Er komen wellicht later ander stoelen voor in de plaats.
Afbeelding
Kadett C Coupe 2.2i - verkocht
Saab 900 Classic Turbo 8v
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

vyv schreef:
Een complete originele gordelset heb ik van Groene Klodder gekocht, alleen de montage van de klikkers was een probleem. Er was geen bevestigingspunt op de tunnel aanwezig. Dus een paar beugeltjes laten maken. Later kwam ik er achter dat er ook ander type klikkers zijn met een langere stengel die verder naar beneden loopt, je ziet de bevestingspunten daarvoor op de zijkant van de tunnel trouwens zitten.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Wat een kort beugeltje, als ik het me goed herinner loopt de originele beugel door tot op het onderste gat.
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Bericht door vyv »

Vandaag het beest tot leven gewekt.

Kabelboom verder aangesloten, accu erin en starten. Eerst even schrikken van een raar geluid in de accessoire stand maar dat bleek de ruitenwissermotor te zijn.

Blokkie wordt goed rond gedraaid door de startmotor. Vonk bleken we nog niet te hebben, was nog ergens een draadje van de bobine niet aangesloten. Eenmaal dat gevonden te hebben zagen we een vonk.

Brandstof hadden we nog niet want electro van de brandstofpomp was nog niet aangesloten. Even een beetje remmenreiniger in de inlaat gespoten tijdens het starten, en we hadden ontsteking!

Daarna verder gegaan met de brandstofpomp maar die wil nog niet meewerken, er komt geen spanning op de blauwe draad.

To be continued...
Kadett C Coupe 2.2i - verkocht
Saab 900 Classic Turbo 8v
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Bericht door vyv »

Met pijn in het hart heb ik mijn GT/E verkocht :cry: Tijdgebrek, plaastgebrek en andere auto's die ook aandacht nodig hebben, etc etc...

Dit zijn de foto's op weg naar zijn nieuwe eigennaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kadett C Coupe 2.2i - verkocht
Saab 900 Classic Turbo 8v
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten