Opel Kadett C II Sedan - Some modifications...

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

...en dat is het setje wat ik nu heb! Maar TopperTheo, zo'n echt SR-setje had ook 2 caburateurs? Dus als ik straks andere sproeiers moet hebben, moet ik gewoon naar 4 sproeiers voor zo'n SR-setje zoeken (daar is het sproeiergaatje wat kleiner begreep ik he?).

Iemand op het forum enig idee waar ik zulke sproeiers kan vinden?
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

als jij er achter kunt komen wat de maten zijn voor de sproeiers dan kun je bij mij komen en maak ik die sproeiers voor jou op maat :wink:

ja zo'n echt sr setje heeft ook 2x carb.

of de sproeiers kleiner zijn weet ik niet maar er zijn er hier op het forum wel die zo'n setje hebben dus hoop dat die even reageren zodat wij weten wat voor sproeiers er in zitten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

zou inderdaad handig zijn, dan weet ik waar ik naar moet zoeken 8)

Mwa, die dingen zijn niet zo duur toch, dus als ik de maat weet kan ik ze wel bij een onderdelenwinkel halen.
De doorgang is als het goed is kleiner als de huidige toch? Dus dan heeft boren toch geen zin maar moeten ze juist opgevult worden niet? Dus dan kan ik toch helemaal beter kant-en-klare halen?
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ja je kunt ze kant en klaar halen en kosten niet veel nee.
ik kan de sproeiers gewoon vullen en helemaal opnieuw ruimen tot de juiste maat dus als ze te groot zijn is dat geen probleem.

maar nieuw kopen is natuurlijk net zo makkelijk maar kost geld en ik wil het wel zo even doen want ben benieuwd naar hoe dat loopt.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

ok, nou in elk geval bedankt voor de aanbieding! Ik wacht eerst ff af wat ik precies moet hebben en hoe ik daar aan kan komen en wat dat gaat kosten.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

heb net even gekeken maar staat nog een compleet setje op marktplaats bij opelonderdelen.

http://webmail.versatel.nl/horde/servic ... tstuk.html

hoop dat de link het doet. anders even zoeken naar (kadett spruitstuk 1200)

heb je een idee hoe orgineel er uit ziet.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

wijs... zo heej aan die prijs te zien is er nogal vraag na en dat moet betekenen dat het nogal wat scheelt met zown ding erop :) leuk om te weten!

Ik heb de foto's opgeslagen, kan ik mooi zien hoe ik het ongeveer moet maken met die dubbele gashendel enz.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ja als ik naar die prijs kijk dan ben ik weer eens veel te goedkoop geweest :oops:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

wie weet.. maar hij is nog niet af natuurlijk, hij moet zich nog bewijzen 8) wat had je bedacht voor de slangen (vacuum van de rem ofzo?!) die op de standaardbrug zitten? ik heb dat nog niet onder mijn motorkap bekeken, maar zag dat net op de foto van die echte SR-set.

maar vind het wel geweldig tof dat ik em zo van je over kon nemen!! kan ik eindelijk wat doen aan dat standaard 1200 blokje. Zal er TT-edition achterop zetten, TopperTheo, door het dubbele carburateurtje ;)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

hahha Toppertheo Tuning :!: :!:


ja nu je het zegt de vacum aansluiting moet er nog op.

kom maar keer langs dan las ik er even een buisje op en dan tappen we er schroefdraad in en kan je zo de vacuum slang er op zetten.

of je moet je pa even aan kijken of hij er een buisje op wil lassen en daar schroefdraad in tappen of je moet een andere aansluiting maken van je bestaande vacuumslang (dus je orgineele slang verbouwen).

keuzes zat om er iets op te maken.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Bijvoorbeeld :) klinkt wel wijs trouwens :P

kan op school ook wel schroefdraad tappen anders. waar is dat voor eigenlijk, zodat de remleidingen vacuum worden getrokken? en er zit nog een slang aan vast toch? De vacuumvervroeger van de ontsteking?
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

de vacuum slang zit op je rembekrachtiger en er komt dus vacuum op je bekrachtiger en als jij dan op je rem trapt dan help het vacuum je met remmen door aan de anderekant te zuigen met vacuum.
dus jij zet aan de ene kant druk met je voet en aan de anderekand trekt het vacuum er aan dus heb je een keer zoveel kracht met remmen zeg maar. :wink:

die andere is voor je ontsteking vacuumvervroeger ja

als je op school ook kunt tappen is dat ook prima :wink:

het spruitstuk is trouwens kompleet van rvs gemaakt dus als je hem mooi wilt laten glimmen dan moet er ook een stukje buis van rvs op doen en dan kun je alles mooi polijsten of je laat hem even glasparelen dat geeft ook eem mooi effect.
je moet natuurlijk wel zorgen dat je ook rvs last en niet zo met een electrode er op gaat bakken want dat word niet mooi :shock:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

ik zat vanmorgen nog te denken (je moet wat als je je verveelt met griep:P). Die slangen moeten natuurlijk op de doorvoergaten, maar dan zullen die beide gaten gekoppeld moeten worden met een stuk buis oid, omdat alsik de remvacuum bijv op de ene zet, hij enkel n vaccum trekt van 2 cilinders ipv 4 of zie ik dat verkeerd?

en het gaatje in het midden tussen de 2 doorvoergaten, is die voor een bep. reden?
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

hallo

het is geen enkel probleem dat hij alleen maar van 2 cilinders vacuum trekt, (2 cil is meer dan genoeg vacuum).
als je een dubbele weber hebt met irmscher spruitstuk die heeft ook de aansluiting op 2 cilinders .

dat middelste gaatje dat is zeker nodig!!
dat gaatje komt precies overeen met het gaatje wat normaal in het spruitstuk zit (die veelkant bout) en je moet dat gaatje dus gebruiken om het spruitstuk mee vast te draaien.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

ok, maar voor de prestatieverhouding van beide cilinderparen (1 met vacuum en 1 zonder) maakt dat niet uit? Oftewel: krijgen ze nog steeds alle 4 net zoveel mengsel binnen, of dat ene paar minder omdat daar kracht verloren gaat waarmee hij de rem vacuum trekt?

owja, dat gaatje zie ik nu ook, daar zijn er 3 van :oops:

wat zou slimmer zijn denk je? een RVS-buisje die beide doorgangen verbindt, en daaran die beide slangen. of de remslang aan de ene en de vervroeger aan de andere?
Laatst gewijzigd door Magnus O. op vr okt 05, 2007 1:02 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten