Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Moet ik dat kunnen zien als ik het kleppendeksel er af haal ??

Hopelijk kan ik dan vanavond nog even kijken als ik tijd heb.

Is dat makkelijk te vervangen of moet hij dan nog helemaal uit elkaar !?
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door patrick de boer »

als hij is blijven hangen zal hij wel kapot zijn en zal de motor open moeten
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Volgens mij bewogen de kleppen allemaal wel, we hebben toen het kleppendeksel er nog afgehad en laten lopen ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Tja, foto's dan maar ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2e cilinder had totaal geen compressie en de 3e wat minder, zit ook op beide wat speling (dus kantelende zuigers !?) ... ook mooi stukje er af !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vreemd genoeg zitten de koelkanalen tussen de 1e & 2e dicht in de koppakking, dus waarschijnlijk al eens vervangen en verkeerde koppakking geplaatst ??
Ga er daarom vanuit dat hij bij de 2e cilinder te warm is geworden ... :?
Afbeelding
Afbeelding

Dus ook maar een ander blokje zien te vinden ... zal wel achteraan moeten sluiten !?
Waar zijn al die 1200S-blokjes gebleven die NOOIT kapot gaan ??

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door wegrenner »

het ziet er naar uit dat ie is gaan pingelen, er is toch geen euro 92 mee getanked, daar gaan ze echt stuk van
als ie al een (of meerdere keren) is gevlakt dan red je 95 ook niet meer, een S-je moet volgens de gegevens ook op 98 lopen

en coupe van een maat van me is ook op deze manier stuk gelopen, ze hadden 91 mee getankt
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Tijs »

Automatic-freak schreef: Dus ook maar een ander blokje zien te vinden ... zal wel achteraan moeten sluiten !?
Waar zijn al die 1200S-blokjes gebleven die NOOIT kapot gaan ??

mvg Erik
stiekem toch stuk gegaan :mrgreen:
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Schedelwerk »

het is trouwens geen s-je die erin ligt, dus het is sowieso niet (meer?) het originele blokje. De zuigers zijn n zuigers.

Probleem van euro 95-98 is overigens redelijk op te lossen door de ontsteking aan te passen aan de klopvastheid van de betreffende benzine. Ik heb een 1.2s motortje en ben momenteel best wel tevreden met een paar graden vervroegde ontsteking in combinatie met euro 95.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Schedelwerk schreef:het is trouwens geen s-je die erin ligt, dus het is sowieso niet (meer?) het originele blokje. De zuigers zijn n zuigers.

Probleem van euro 95-98 is overigens redelijk op te lossen door de ontsteking aan te passen aan de klopvastheid van de betreffende benzine. Ik heb een 1.2s motortje en ben momenteel best wel tevreden met een paar graden vervroegde ontsteking in combinatie met euro 95.
Inderdaad is dit geen S-motor, kwam ik laatst ook achter bij het reinigen van de motor; 1.2* staat er op ... :cry:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Schedelwerk »

Schedelwerk schreef:Probleem van euro 95-98 is overigens redelijk op te lossen door de ontsteking aan te passen aan de klopvastheid van de betreffende benzine. Ik heb een 1.2s motortje en ben momenteel best wel tevreden met een paar graden vervroegde ontsteking in combinatie met euro 95.
Ehm.. verlate ontsteking bedoel ik.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Aangezien de 1.2n er toch niet in hoorde en hij te ver overleden was, heb ik ondertussen toch een andere motor weten te scoren ... nl. via een forum-lid 'blauwe astra'. Hij had nl. zijn coupé ontdaan van zijn 1.2S om een 2.0 16v in te bouwen (supermooie 16v trouwens; helemaal in het wit gespoten !).

Deze motor zou al zijn voorzien van een nieuwe koppakking en had recent nog onderhoud gehad ... dus alleen de buitenzijde even netjes gemaakt en ingebouwd !!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het ombouwen was ik aan begonnen de donderdagavond voor Sevenum & dit afgemaakt op de vrijdag.
Vrijdag aan het einde van de middag was het de tijd om te starten en om te gaan proefrijden, dit verliep zeer voorspoedig ondanks dat de motor wat onregelmatig liep ... vervolgens aantal keren gestart en stukjes gereden ... auto gewassen en gereiningd ... daarna tanken !!
Echter was er na het tanken geen enkele reactie meer van de startmotor; ook niet na het slaan met een hamer ... bleek dat een van de stekkertjes compleet uit het startrelais was gebroken !! :shock:
Ondertussen was het reeds 22.30uur en had ik geen andere startmotor, dus helaas met de andere auto naar Sevenum gegaan :cry:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

De week daarop een nieuwe startmotor besteld en deze woensdag binnen gekregen, 's avonds direct gemonteerd en weer een rondje proefrijden :mrgreen:

Ging goed, liep lekker ... tot na een half uurtje ik ergens moest remmen voor een stoplicht en de motor afsloeg, echter om weer te starten had ik geen enkele stroom meer.

Dus maar iemand gebeld met wat startkabels om hem over te starten en met het 'gas erop' naar huis gereden, want blijkbaar laadde hij niet meer bij !?!?

Bleek de dynamo ook aan vervanging toe te zijn, maar gelukkig had ik er daar nog eentje van 8)

De volgende avond; nadat de accu was bijgeladen; weer een leuke proefrit gemaakt waarbij de motor eigenlijk wel redelijk warm liep :oops: :oops:

Om het verhaal een beetje in te korten :lol: ... na de meeting afgelopen weekend heb ik op zondagavond nog ff de kleppen gesteld en daarbij bleek dat de uitlaatkleppen dusdanig afgesteld waren dat ze eigenlijk geen speling hadden, dus nadat dit goed was bijgesteld liep hij een stukje beter en werd minder warm ... :roll: :idea:

Dus hij is eindelijk weer normaal rijdbaar !!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Jovink »

Mooi coupeetje, gaaf!
Opel Kadett 1200 C Coupe
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door JvV »

Hey Erik, Gaaf dat hij weer loopt man! blij dat hij weer lekker op de weg is zoals het hoort.. wij houden contact..
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Volgende werkzaamheden aan de gele Coupé die nog in de planning liggen en/of moeten gebeuren op termijn;

-Andere uitlaat monteren (heb er nu eentje compleet; andere is slecht ...) * DONE *
-Temperatuurmeter en/of stabilisator vervangen/repareren. * DONE *
-Zoeken naar diverse vervangdelen zoals; origineel 2-spaaks 'glad' stuur ...
-Achteras netjes maken incl. remleidingen.
-event. de originele stoelen en achterbank repareren en opvullen.

Of er moet natuurlijk tussendoor een goed bod op gedaan worden ... je weet het bij mij natuurlijk nooit zeker ... alles is te koop !! :mrgreen: :roll:

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door mark vds car hifi »

Hey,

Hebben de coupe in Eefde in het echt gezien en verdomme wat istie mooi! Het jeukte wel om een bod te doen.. Vooralsnog heb ik me in kunnen houden.. Maar of dat zo blijft? Dat weet je dan maar weer nooit bij mij :wink:

Groeten,

Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten