Mijn "nieuwe" station, nieuwe foto's mét stickers!!!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station nu met het originele kenteken!

Bericht door mieke279 »

Hierbij Gulfje spuiten "de film"

http://youtu.be/mzfrsMGDOsA
Afbeelding
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station nu met het originele kenteken!

Bericht door mieke279 »

Op Koninginnedag was het dan eindelijk mooi genoeg weer om de biesjes op de station te maken.

Eerst de biesjes uitgelijnd en met fine-line-tape geplakt.
Afbeelding

Toen de rest wat niet onder geknoeid mocht worden afgeplakt
Afbeelding

Afbeelding

Van het rollen maar geen foto gemaakt, dan zit er met mijn geluk meer verf op de camera dan op de auto :roll:
Het resultaat
Afbeelding

Afbeelding

En zo staat m'n wagenpark er momenteel bij.
Afbeelding

De Coupé is vandaag van stal gekomen omdat ik de staaltjes nodig heb voor de station. Moet dus de Coupé op de ATSjes zetten, de station op deze staaltjes en dan kunnen de leen-staaltjes weer terug naar Maaike voor de APK van haar sedannetje... pfff... :lol:


Nu is het wachten op een doosje met wat stickers van de stickerdump. Dan kan ik de station's uiterlijk eindelijk helemaal af maken!
Dan nog proberen of ik hem weer aan de praat kan krijgen met een ander carbje erop.
Afbeelding
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: Mijn "nieuwe" station nu met het originele kenteken!

Bericht door Geert coupe gte »

Het oranje en de lijntjes zien er mooi uit, is goed gelukt nu nog een aantal stickers erop en het plaatje is compleet.

Leuk filmpje trouwens. 8)
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station nu met het originele kenteken!

Bericht door mieke279 »

Het a-corsa webertje dat ik op de station heb overstroomt steeds. Bij starten gaat hij alleen pruttelen als ik vol gas geef, echt goed lopen doet hij dan niet. Hij blijft ook niet lopen, valt meteen uit zodra je het gas los laat. Met de choke erop slaat hij helemaal niet aan! Ik kan tijdens het starten zien dat de benzine over de rand van de carb. stroomt. Het motortje is dan ook helemaal nat, benzine loopt over het uitlaatspruitstukje heen.... niet echt veilig :shock:

Dit zelfde probleem heb ik al 2 keer eerder gehad, toen hebben we het carbje uit elkaar gehaald, beetje schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Hierna was het probleem opgelost. Dit zelfde heb ik vorige week ook weer gedaan maar helaas... nu heeft het niet geholpen.

Ik/wij dachten dat het aan het vlottertje zou liggen dus heb ik er vanmiddag een andere weber op gezet. Helaas heb ik met dit webertje het zelfde probleem! Wel vreemd omdat beide carburateurtjes goed werkend van de sedannetjes van Ferdie en Tijs af gekomen zijn.

Toen heb ik op advies van Ferdie de benzinepomp bekeken, deze zou ook nog stuk kunnen zijn waardoor de benzine toevoer niet stopt. Ik heb deze handmatig getest met paps, en hij zegt dat die nog goed is. Doet wat hij moet doen!

Heeft iemand hier misschien nog een helder idee?
Afbeelding
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door Schedelwerk »

heb je nog een reserve pompje liggen? Ik zou het probleem toch daar zoeken, aangezien de carbs goed zijn. Misschien dat de pomp handmatig nog wel goed werkt, maar in functie toch teveel benzine toevoert. Let wel, bij een caravan/city zit er geen overdruk op de benzinetoevoer zoals bij een sedan/coupé dus dat zou betekenen dat de pomp de mechanische overdruk niet meer compenseert.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door Tijs »

je bedoelt de "druk" die een sedan/city meer heeft omdat de tank anders zit?

volgens mij is daar bij de pomp geen rekening mee gehouden, en dan zou hij bij de station toch juist alleen maar minder last van overstromen moeten hebben.... denk dat die druk verder eigenlijk te verwaarlozen zou moeten zijn...
zou betekenen dat als een sedan nog maar half vol is, hij slecht zou moeten gaan rijden.

et enige wat ik me voor kan stellen is toch de pomp, verder is er niet anders... en als hij het soms wel, soms niet goed doet, dan kan het natuurlijk net zijn dat hij het wel goed deed toen jullie getest hebben.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door REDP. »

Hoi Mieke,

even een paar dingetjes

de brandstofleiding is die schoon, zit er geen filter ergens tussen wat verstopt is geraakt, toevallig ???
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door mieke279 »

@ Schedelwerk en Tijs, Gertjan komt later deze week deze kant op om een tankklepscharniertje te brengen, ik denk dak heb ook ff vraag of er in het Magré magazijn nog een pompje ligt om te proberen. Wie weet....

@ Jantje... de brandstofleidingen zijn nieuw, er zit ook een nieuw extra filtertje tussen, vlak voor de pomp. Maar als die verstopt zou zijn zou hij juist géén benzine meer moeten krijgen toch?

Bedankt voor het meedenken jongens!
Afbeelding
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door REDP. »

mieke279 schreef:@ Schedelwerk en Tijs, Gertjan komt later deze week deze kant op om een tankklepscharniertje te brengen, ik denk dak heb ook ff vraag of er in het Magré magazijn nog een pompje ligt om te proberen. Wie weet....

@ Jantje... de brandstofleidingen zijn nieuw, er zit ook een nieuw extra filtertje tussen, vlak voor de pomp. Maar als die verstopt zou zijn zou hij juist géén benzine meer moeten krijgen toch?

Bedankt voor het meedenken jongens!
Pomp moet ook een loze slag kunnen maken als ie door blijft pompen gaat het zeker mis, en overstroomt de carburateur
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door wegrenner »

ja een pomp hebben we nog wel liggen, ik heb er net een van mijn eigen blok af getrokken (ik ga met een elektrische pomp rijden)
die kan ik wel meenemen.

en ik adviseer om het filtertje na de brandstof pomp te zetten
wat het originele filter in de pomp zelf wil wel eens stuk gaan
en dan gaat al het vuil wat er al 35 jaar zit in eens naar de carb toe
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door mieke279 »

@ Jantje, als ik mn vinger op de uitgang van de pomp hou en op dat heveltje druk bouw ik druk op in de pomp en krijg in na 1-2 keer pompen een loze slag. Dat zou toch betekenen dat de pomp goed is..... toch?

@ G-J, Jeff neemt vanavond een probeer-pompje mee uit de achterhoek, dan kan ik ff kijken of dat het probleem is morgen. Ik laat nog wel ff weten of je die van jou mee moet nemen dan! Maar bedankt voor het aanbod!

Ik ga nu ff met paps de webertjes droog testen met een stukje benzineslang en een trechtertje... nog nooit gedaan maar hij weet hoe dat moet (geloof ik) Zou wel vreemd zijn als allebei die vlotters stuk zijn.... maar met zijn geluk zou het mij ook niet verbazen....
Afbeelding
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door REDP. »

mieke279 schreef:@ Jantje, als ik mn vinger op de uitgang van de pomp hou en op dat heveltje druk bouw ik druk op in de pomp en krijg in na 1-2 keer pompen een loze slag. Dat zou toch betekenen dat de pomp goed is..... toch?

@ G-J, Jeff neemt vanavond een probeer-pompje mee uit de achterhoek, dan kan ik ff kijken of dat het probleem is morgen. Ik laat nog wel ff weten of je die van jou mee moet nemen dan! Maar bedankt voor het aanbod!

Ik ga nu ff met paps de webertjes droog testen met een stukje benzineslang en een trechtertje... nog nooit gedaan maar hij weet hoe dat moet (geloof ik) Zou wel vreemd zijn als allebei die vlotters stuk zijn.... maar met zijn geluk zou het mij ook niet verbazen....

klopt dan zou ie goed moeten zijn
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door wegrenner »

je hebt anders wel wat met stukke vlotters, want de carb van je oude 1200 uit je coupe was ook de vlotter stuk
ach soms heb je geluk zullen we maar zeggen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door mieke279 »

Oké hierbij de resultaten van het testpannel:

In eerste instantie beide webertjes aan een kleine thuistest onderworpen. Benzineslang met daaraan een trechtertje, aangesloten op de benzine toevoer van de carb. Wasbenzine in de trechter laten lopen en wachten....

Resultaat: Beide webertjes overstroomden!!!

Toen het webertje waar ik al die tijd mee gereden heb uit elkaar gehaald en gekeken of we iets vreemds komen vinden, dit was niet het geval. De vlotternaald en de vlotter toen weer terug op hun plek gezet, ff heen-en-weer bewogen. Werkt naar behoren.

Wederom de benzineslang op de toevoer aangesloten en wasbenzine er in laten lopen, resultaat.... werkt naar behoren, vlotternaaldje blijft dicht (alles hing op z'n kop) er loopt geen wasbenzine door. Boel wordt dus goed afgesloten.

Toen bovenkant weer op de onderkant gezet zonder de schroeven erin te zetten, wederom wasbenzine erin laten lopen, resultaat.... géén overstroming, boel werkt naar behoren.

Toen de schroeven erin gedraaid, wederom getest, werkt goed, geen overstroming.

Probleem opgelost zou je denken! Raar maar waar, niets gevonden dat niet werkt, voor demontage overstroomt de boel en na demontage niet meer!

Toen de pomp getest met de benzineslang en wasbenzine, pompje pompt goed.

Hierna de benzineslang aangesloten op de pomp, de pomp op de benzinetoevoer van het webertje en handmating gepompt tot de loze slag.... boel overstroomt!!!!

Hierna wederom alleen het webertje getest (dus zonder pompje) En weer last van natte voeten!

Nu net weer het webertje uit elkaar gehaald, vlotternaaldje zat een beetje vast, schoof er niet zo makkelijk uit als hoort! Dit weer goed in elkaar gezet zodat het naaldje weer bewoog, bovenkantje weer los getest, geen overstroming. Webertje weer in elkaar gezet, getest, weer geen overstroming.

Ik denk dat het pompje (vreemd als het is) zo veel druk veroorzaakt dat het vlotternaaldje verkeerd schiet en blijft hangen. Als dit eenmaal gebeurd is schiet het naaldje niet meer vanzelf terug!

Het plan is nu als volgt. Jeff neemt een ander pompje, een standaard carbje en inlaatspruitstukje mee uit de achterhoek vanavond. Dat pompje zet ik er dan op in combinatie met het webertje dat nu niet overstroomt. Als het nu goed blijft werken ligt het probleem zeker aan de pomp! Overstroomt het webertje weer, dan zet ik er een standaard carbje op en zou het probleem ook opgelost moeten zijn.

PFFFFF.... wordt vervolgt!
Afbeelding
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Mijn "nieuwe" station doet het niet meer!

Bericht door wegrenner »

leuk he storing zoeken

altijd leuk, maar ik hoop dat het probleem snel gevonden is
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten