Zo we zijn er weer met een paar nieuwe foto's. We hebben inmiddels nog wat dingen gezandstraald en de kleppen uit de cilinderkop gehaald.
Hier de lege kop bij de ontvetterbak:
De kleppen, fijn met hun veer, op volgorde:
Paar onderdeeltjes van de DIS-ontsteking gezandstraald:
Dit stuk "gereedschap" hebben we gebruikt om de kleppen te demonteren...
Ik heb er nog een foto bij gedaan van de kop waar te zien is dat het een "coscast" is. In DIT topic op het Opel-forum is daarover een discussie gaande, omdat het een 859 kop is tbv DIS-ontsteking.
Dan hebben we ook nog een versnellingsbak gekocht. Deze komt van een Omega A uit '90 met een C20NE blok:
Voor de bak zullen we hoogstwaarschijnlijk de tunnel iets moeten aanpassen. Ook zullen we een passende cardanas moeten vinden/laten maken.
Tot de volgende update.
C2 Sedan C20XE
Moderator: JvV
Het heeft weer even geduurd maar er is weer een update!
Deze foto's zijn van afgelopen maandag.
Het klepdeksel gespoten:
Onze versnellingsbak, 2.0 Omega A 5-bak:
Hier zijn we bezig met het demonteren van de vooras:
Klaar...met de as:
De auto mooi op bokjes:
Hier de oranje gespoten cilinderkop met klepdeksel en "L" :
We hebben de nokkenastandwielen two-tone gespoten :
Oliepeilstokhouder nog gespoten:
En de carterpan van de Manta 1.8s:
We hebben de afgelopen 2 dagen nog aan de cilinderkop gewerkt. Nieuwe kleprubbers gemonteerd en de kleppen opnieuw ingeschuurd. Dan is zo'n 16-klepper weer vervelend maar dat hebben we er wel voor over!
We zijn er zsm weer met een nieuwe update!
Deze foto's zijn van afgelopen maandag.
Het klepdeksel gespoten:
Onze versnellingsbak, 2.0 Omega A 5-bak:
Hier zijn we bezig met het demonteren van de vooras:
Klaar...met de as:
De auto mooi op bokjes:
Hier de oranje gespoten cilinderkop met klepdeksel en "L" :
We hebben de nokkenastandwielen two-tone gespoten :
Oliepeilstokhouder nog gespoten:
En de carterpan van de Manta 1.8s:
We hebben de afgelopen 2 dagen nog aan de cilinderkop gewerkt. Nieuwe kleprubbers gemonteerd en de kleppen opnieuw ingeschuurd. Dan is zo'n 16-klepper weer vervelend maar dat hebben we er wel voor over!
We zijn er zsm weer met een nieuwe update!
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Zo daar zijn we weer!
Niet dat er nou zoveel te updaten is, maar het was weer even geleden.
We hebben inmiddels een paar stukken plaat erin gelast en rond de auto plekken bijgewerkt waar nodig.
De rechterhoek:
Linkerhoek:
En zo stond 'ie er toen bij:
We hebben er de oude vooras weer onder gemaakt, zodat we de motor passend kunnen maken. Ging op zich heel aardig maar
we moeten toch wel iets vermaken aan de transmissie-tunnel.
De foto's zijn erg slecht maar ik zorg dat er betere komen.
Niet dat er nou zoveel te updaten is, maar het was weer even geleden.
We hebben inmiddels een paar stukken plaat erin gelast en rond de auto plekken bijgewerkt waar nodig.
De rechterhoek:
Linkerhoek:
En zo stond 'ie er toen bij:
We hebben er de oude vooras weer onder gemaakt, zodat we de motor passend kunnen maken. Ging op zich heel aardig maar
we moeten toch wel iets vermaken aan de transmissie-tunnel.
De foto's zijn erg slecht maar ik zorg dat er betere komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten