Mijn 2.4 sedannetje

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Gesloten
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Mijn 2.4 sedannetje

Bericht door daddy's ride »

Ik ben de afgelopen tijd op zoek geweest naar een C-tje en heb er ook één gevonden. Maar nu het probleem: ik had verwacht een redelijk kadettje te kopen waar ik lekker 2 jaar in kon rijden, maar het is op één of ander manier een show waardige sedan geworden. Dit betekent dat ik het eigenlijk zonde vind om 'm buiten te laten staan. Gezien het feit dat ik al 10 jaar met tussenpozen aan de coupé werk, en nu ik de sedan heb, zal de coupé alleen nog maar later klaar zijn. Dus de coupé verkopen is (hoop ik) een verstandig besluit.
Dit heeft ernstige gevolgen voor de sedan, want ik heb een berg leuke goodies liggen, die ik de komende jaren er op/in ga bouwen.
Ik wil de komende jaren aan de sedan het volgende doen:
-Als eerste de voor remmen aanpakken: hij heeft achter schijven, en voor 1600 remmetjes? zeer vreemd, maar heb gereviseerde voor en achteras liggen.
-De bedrading vervangen, want dat is een zooitje
-Als de remmen goed zijn, dan bijna direct door naar de rdw, want de verzekering zal er niet om lachen: een 2.4 in een 1200-tje
-Andere bak, deze klinkt niet al te fris, gaat nog wel een tijdje mee maar toch...
-blinderings folie shit er uit
-Hij mag wel wat lager
-Sper in laten bouwen
-De 16v die ik al een tijd heb liggen opbouwen tot een vermogen van ongeveer 200 pk, incl. gasklephuisen.
-En als laatste zal hij waarschijnlijk wel een andere kleur krijgen. Ik vind de huidige kleur wel mooi, maar is wel een beetje té.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Mijn 2.4 sedannetje

Bericht door Tijs »

je kunt nu ook de verzekering bellen en zeggen dat er een 2.4 inzit, dan kunnen hun in elk geval niet moeilijk doen.
ik had dat ook gedaan bij de station, en maakte voor de premie niets uit (oldtimer verzekering)
maar dan weten ze in elk geval wat erin zit.

bij mij kon de verzekering (en ik denk andere maatschappijen ook niet) niet zien welk blok erin thuis hoorde, dus vroegen ze het me.
"er zit nu een 2L in, of dat origineel zo hoort weet ik niet" (c1 station is er alleen in 1200 geweest...)

dan ben ik je in elk geval kwa verzekering in orde tot de tijd dat je bij de rdw bent geweest.
toen ik mijn de 2L op kenteken had nog een keer met verzekering gebeld, en was allemaal nog in orde.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Mijn 2.4 sedannetje

Bericht door daddy's ride »

Tijs schreef:je kunt nu ook de verzekering bellen en zeggen dat er een 2.4 inzit, dan kunnen hun in elk geval niet moeilijk doen.
ik had dat ook gedaan bij de station, en maakte voor de premie niets uit (oldtimer verzekering)
maar dan weten ze in elk geval wat erin zit.

bij mij kon de verzekering (en ik denk andere maatschappijen ook niet) niet zien welk blok erin thuis hoorde, dus vroegen ze het me.
"er zit nu een 2L in, of dat origineel zo hoort weet ik niet" (c1 station is er alleen in 1200 geweest...)

dan ben ik je in elk geval kwa verzekering in orde tot de tijd dat je bij de rdw bent geweest.
toen ik mijn de 2L op kenteken had nog een keer met verzekering gebeld, en was allemaal nog in orde.
Ja inderdaad, maar ik ga de sedan dagelijks gebruiken, dus weet niet of ik het red met max. 7500 km per jaar(max. km bij oldtimer verzekering). Ik ga de sedan zo snel mogelijk laten taxeren, en dan een all-risk verzekering er op.
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Mijn 2.4 sedannetje

Bericht door daddy's ride »

Ik heb trouwens nog een vraag. Volgens mij collega is deze kleur groen niet origineel. Nu weet ik dat het groen een originele opel kleur is, maar zijn c-kadettjes ook met die kleur geleverd?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten