Groene coupe

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

Gisterenavond weer fijn aan het hobbyen geweest.

Wat hebben we gedaan?
Nou hetvolgende:
andere motorkap meegenomen omdat de mijne niet zeker van was dat deze qua maatvoering nog klopte.
er zat veel verschil in de voorzijde van de hoeken van beide voorschermen met de hoeken van de motorkap..

Witte motorkap past als een tiet :)

Verder het voorfront vastgehecht (ook dit wordt natuurlijk lekker gepuntlast)

In het motorruim nog wat ex-bevestigingspunten van de gasinstallatie gedicht, zo ook aan de achterzijde waar de vulopening was gemonteerd naast de kentekenplaat..

Wel wat foto's gemakt maar ik kan ze nog niet online plaatsen ivm blacklisted website... Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Groene coupe

Bericht door jetelind »

hij lijkt wel heel erg op een groene coupe die in vriezenveen staat.. spiegels, chromenraamlijsten, bumpers alles klopt
Met precies dezelfde voorbumper. Is dat orgineel ook zo? Ik stond naar die auto te kijken en leek een verchroomde gt/e bumper dacht dat ze altijd met strip werden geleverd. Mooie auto :)
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

Hoi Jetelind,

de foto welke ik gebruik als mijn avatar is niet mijn coupe... Maar wel het streefbeeld. Op foto ziet hij er geweldig uit, in het echt helaas nooit gezien.
Mijn kadett echter heeft dezelfde kleur alleen maar 1 spiegel aan de buitenzijde en geen chromen bies op de wielranden en dorpel, echter alleen de strip over de zijflank.

Nu bezig met het maken van een spit :)

Kunnen we de onderkant ook maar eens ff goed onderhanden nemen. Het laswerk is bijna klaar, alleen de bodem-achterwand aanhechting moet nog gebeuren en natuurlijk wat laswerk vlakken. Verder de puntlasser zijn gang laten gaan.

Foto's nog niet geschoten, alweer niet..

grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Groene coupe

Bericht door jetelind »

aah zo, ja vond het een vette bak :D ik heb dezelfde gezien. Afgelopen jaar is deze op marktplaats verkocht had hem graag willen kopen :oops:
Dat ziet er goed uit inderdaad.Wanneer denk je hem klaar te hebben? Ik ben vanaf juni bezig met een rallye. Heb gister nacht het dashboard mat zwart gespoten (vergeten door te geven aan de spuiter) En vandaag de kachelsysteem grotendeels afgemaakt, kabels ingebonden enzo. En het dashboard kastje schoongemaakt en gemonteerd en de sierstrip erop geplakt.
Alleen nog even de schakelaar voor de linkerdeur de bedrading voor maken, en de verstralers testen, radio voorbereiden en sigarettenaansteker aansluiten dan is de bedrading zo goed als af. Het gaat nu eindelijk hard, wil hem eind mei/ begin juni afhebben ivm meetings.
aad102 schreef:Hoi Jetelind,

de foto welke ik gebruik als mijn avatar is niet mijn coupe... Maar wel het streefbeeld. Op foto ziet hij er geweldig uit, in het echt helaas nooit gezien.
Mijn kadett echter heeft dezelfde kleur alleen maar 1 spiegel aan de buitenzijde en geen chromen bies op de wielranden en dorpel, echter alleen de strip over de zijflank.

Nu bezig met het maken van een spit :)

Kunnen we de onderkant ook maar eens ff goed onderhanden nemen. Het laswerk is bijna klaar, alleen de bodem-achterwand aanhechting moet nog gebeuren en natuurlijk wat laswerk vlakken. Verder de puntlasser zijn gang laten gaan.

Foto's nog niet geschoten, alweer niet..

grtz Arie
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

Hoi Jetelind,

Nou ik heb vooraf gezegd , ik restaureer hem niet maar knap de slechte plekken op zoals nieuw spatscherm linksvoor en aan beide zijdes de wielranden achter... Dit was mei 2007.....

Nu hoop ik, dat ik de kadett deze winter kan gaan opbouwen. Maar we hebben nog wel wat werk te verzetten. Beetje laswerk, afvlakwerk, puntlaswerk, blank maken, stralen, epoxyprimer, strakzetten grof (zelf), strakzetten prof, spuiten....

Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Re: Groene coupe

Bericht door mark vds car hifi »

Tja,

Zoals bij zovelen.... Laten we m opknappen.. Nee we restauerren hem ;-)

Mooi!
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Groene coupe

Bericht door jetelind »

mark vds car hifi schreef:Tja,

Zoals bij zovelen.... Laten we m opknappen.. Nee we restauerren hem ;-)

Mooi!
Bij mij is opknappen eigenlijk gaten vullen met plamuur en met een spuitbusje bijspuiten.
Restaureren heet voor mij nieuwe stukken inlassen, strak maken, opnieuw spuiten en vervangen wat versleten is. En ik meende dat bij dit project te zien ;) haha. Maargoed hoe je het ook noemt maakt nie uit maar zoals jij het aanpakt doen er iig nie veel.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

Laswerk is bina gereed, nog even de bodem aan de achterzijde herstellen met de aansluiting naar de achterwand. Even wachten tot het spi klaar is...
Meeste laswerk is inmiddels ook gevlakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zoek nog originele , goede steunen voor mijn accuplaat..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

Hoi hoi,

Inmiddels hangt de coupe in ons zelf gemaakte spit, alweer enkele weken eigenlijk.
Hebben de bodem bitumen vrij, zijn zelfs met een doekje petrolium bezig geweest, maar omdat we nog wat laswerkzaamheden moesten doen zijn we dat nu ook maar eerst op gaan pakken.

Wat ons nog restte aan laswerkzaamheden was de bodem en aanhechting van de achterwand en wat gaatjes van de gasinstallaties..
Natuurlijk hangt de kadett in het spit en moeten we weer even iets anders maken zodat we makkelijk en vooral zonder risico de bodem kunnen repareren.

We zijn, vanwege de ophanging aan de achterwand, beetje bang dat het geheel te veel onder spanning komt aangezie we de bodem en de achterwand in delen van elkaar gaan scheiden.

Doel is om de kadett op een andere locatie tijdelijk ´vast te pakken´ zodat de achterzijde van het spit dus tijdelijk los kan.

Dan de bodem/achterwand repareren, laatste puntjes op de i zetten qua laswerk, coupe naar de schadehersteller voor de puntlassen brengen, blank maken, stralen, op kleine gaatjes controleren en waarnodig lassen, in de grondlak/ epoxy zetten, grof plamuren en bijschuren, fijn plamuren en bijschuren, spuiten en opbouwen!

Werk genoeg, maar er is een eind in zicht!

Foto´s post ik deze week!

grtz
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

In zoverre gereed met het laswerk.
Gisteren de bodem/ achterwand gereed gekregen.

Nog wat lasjes afgevlakt.

Wat nu rest is de wagen blank maken, puntlassen zetten, stralen (met eigen handen), strakzetten, schuren, spuiten.......

Wordt vervolgd met uiteraard een paar mooie kiekjes, maar enige wat ik nu kan laten zien wat een verschil is zijn de stukken bodem welke vervangen zijn.
Ik zal hier foto's van maken.

Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

Aankomende week bellen om de laatste puntlasjes te laten zetten.
Hierna blank maken, stralen, hopen op geen extra gaten, in de primer en grof strakzetten :)

Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

op het moment staat hij bij de schadehersteller voor de puntlasjes. Hij komt in de loop van de week terug. Dan kunnen we gaan blankmaken..

grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Groene coupe

Bericht door aad102 »

veelbeloofde foto's..........

afgelopen vrijdagavond, op de trailer naar de schadehersteller.
Afbeelding

en dan nog vele andere foto's van de afgelopen tijd.

Afbeelding

Afbeelding

very low

Afbeelding

maatwerk voor de steuntjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voorbereiding voor het stralen, zilverzand gedroogd.
Afbeelding

in onze bok, de bodem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de kofferbak. rand van de achterwand en de bodem hersteld.
Afbeelding
Afbeelding

Zijshotje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Groene coupe

Bericht door JvV »

Zijn dat de Rallye deuren van Frank van Noort ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: Groene coupe

Bericht door Geert coupe gte »

Het begint al op te schieten, ziet er goed uit :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten