Jigsaw's motorombouw 1.2 -> 2.0S *update*
Moderator: JvV
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
ik zie op foto 15 een hardy schijf op de versnellingsbak maar op de laatste foto zit een kruiskoppeling als eerste bevesiging, hoe zit dit???
of zijn het 2 verschillende versnellings bakken??
ziet er verder goed uit!!
groeten.
of zijn het 2 verschillende versnellings bakken??
ziet er verder goed uit!!
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Baksteun
Hallo,
Ik zat dit draadje ff door te lezen, kom ik iets tegen wat er zeer bekend uitzag.
Ik heb ook een keer een 1200 omgebouwd naar 2.0 en de baksteun precies zo opgelost als jij, ik ben er zelfs mee door de RDW keuring gekomen, was geen enkel probleem.
Alleen op den duur schoot ie telkens uit de tweede versnelling, oorzaak : de bak begon te zakken.
De steun had ik van u-profiel gemaakt dus die was sterk zat, ik denk dat de bouten krom gebogen zijn op den duur.
Volgens mij is het een betere oplossing om de steuntjes die in de tunnel gelast zitten naar achter te veplaatsen, zodat je met een recht stukje u-profiel toe kunt, dan komen de klappen die de bak maakt recht op de bouten en is veel sterker.
Ik zat dit draadje ff door te lezen, kom ik iets tegen wat er zeer bekend uitzag.
Ik heb ook een keer een 1200 omgebouwd naar 2.0 en de baksteun precies zo opgelost als jij, ik ben er zelfs mee door de RDW keuring gekomen, was geen enkel probleem.
Alleen op den duur schoot ie telkens uit de tweede versnelling, oorzaak : de bak begon te zakken.
De steun had ik van u-profiel gemaakt dus die was sterk zat, ik denk dat de bouten krom gebogen zijn op den duur.
Volgens mij is het een betere oplossing om de steuntjes die in de tunnel gelast zitten naar achter te veplaatsen, zodat je met een recht stukje u-profiel toe kunt, dan komen de klappen die de bak maakt recht op de bouten en is veel sterker.
-
- C ervaren
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
- Locatie: Landgraaf / Limburg
is gewoon een indicatie, hij gaat niet weg hoor :pkadcity schreef:http://link.marktplaats.nl/179625315
van de versnelling heb ik nog niks gemerkt, maar die oplossing had ik zelf ook al in gedachte, als er een nieuwe bak onder komt dan gaan de steuntjes ook naar achteren. De kracht komt zo verkeerd en trekt als het ware de bouten scheef.
ex '78 C2 coupé
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten