Groene coupe

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Hoi hoi,

Nu al bijna een maand niets meer aan mijn coupe te hebben gedaan als erover nagedacht.

Hierbij toch een berichtje.
We moeten hem waarschijnlijk ietwat gaan richten, absoluut niet veel in mijn ogen maar een cm zal toch wonderen moeten gaan doen.

Vooraf natuurlijk niet geweten en ligt de auto nu redelijk uit elkaar. Hiermee is de stijfheid in mijn ogen wat minder dan geheel opgebouwd.

Wat moet er dan gericht worden?
De carroseriebalk (juiste benaming weet ik niet) die linksvoor loopt.
Het deel waar normaliter het binnenscherm aan vast zit, en die onder de bodem loopt.

Minder stijfheid dus voorzichtiger te werk gaaan maar ook makkelijker vanwege minder tegenstrubbelingen van overige aanbouw/vastgelaste delen??


Zie foto voor de 'balk' die ik bedoel. Er zijn momenteel de verstevigingsdelen aan gelast:
Afbeelding

Wie heeft hier een visie op en kan wat tips geven..
Grtz Arie[/img]
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Arie,

Neem aan dat je ook echt zeker weet dat er gericht moet worden !!!
Dus kruislings opgemeten en misschien zijn er zelfs 'knikken' in de chassispoot zichtbaar ... !?

Richten van alleen de chassispoot is vrij simpel, maar je moet dan wel het verstevigingskruis verwijderen en alleen maar naar voren trekken en dus niet iets schuin naar beneden/boven of opzij ... en dan kruislings blijven meten tussen het richten door !!

Ik zou hem niet richten met een trekklem, maar op de chassispoot een vlakke plaat lassen en daar de trekklem op zetten om de chassispoot niet te vervormen doordat je er een klem opzet :?

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Ha die Erik,

Thanks voor de tips zover.
Aan het binnenscherm is te zien (het nieuwe) dat deze eigenlijk een centimeter naar achter zou moeten kunnen. Dit is alleen niet mogelijk doordat deze bij het schutbord al op zijn juiste plek ligt.
Tevens is in de tunnel een kleine knik ontstaan waarschijnlijk door de tik die hij ooit gehad heeft van voren.

Ga dit zo ie zo verder uitzoeken met Mark. Spreken elkaar zondag in Kaiserslautern!

Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

wij als club hebben richtmallen voor een chelette bank die we aan clubleden uitlenen en aan derden verhuren...
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

En wij hebben daar de passende bank voor; maar het opbouwen van zo'n bank met mallenset duurt bijna een dag en vandaar dat die bank dus eigenlijk nooit meer gebruikt wordt (laatste jaar bij ons slechts 1 keer) ...

Wij hebben pas een investering gedaan en nu een multifunctionele bank met een elektronisch meetsysteem, waarop je de auto binnen 15 minuten op de bank richtklaar kunt hebben ...

Afbeelding
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Hoi Hoi,

Gisteren flink wat werk verricht.

Ik heb afgelopen weekend in Kaiserslautern een heel mooi origineel gebruikt in perfecte staat verkerend voorfront gekocht.
Hiermee ben ik aan de slag gegaan om het 'vlees' wat er niet nodig was (lees van oud binnenscherm) verwijderd met mijn puntlas boortje.

Mark en mijn vader zijn bezig geweest om de laatste delen van mijn eigen voorfront te verwijderen (mijn papa gedaan) en het zogenoemde brandscherm heeft Mark in ere hersteld.

Hierdoor pastte het nieuwe binnenscherm als gegoten.. Iets te voorbarig geweest met het woord richten.

Uiteraard enkele foto's van de werkzaamheden. Let wel, het plaatwerk hebben we slechts vastzitten met lastangen....


De mannen:
Afbeelding

Het voorfront erin gehangen met lastangen:
Afbeelding

Wat een mooi frontje. Ik zeg spuiten en motor erin en rijden maar :)
Afbeelding

Mijn binnenscherm..:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Hoi Aad,
Nog effekes en het is weer een rijdende auto!
Ben je Mark voor :D
Ziet er in ieder geval veel belovend uit!
Groeten
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Arie,

Gelukkig dus geen richtwerk nodig ...

Ziet er dan direct al weer een stuk 'completer' uit zo !!!

Moet ook zeggen dat jullie er dan toch zeer serieus mee bezig zijn; dit wordt er straks eentje voor de eeuwigheid :!: :wink:


Mvg Erik

P.s. hoe is de bodem ? :lol:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Hoi heren,

Nu binnenkort griptangen weer lossen en het is weel een naakt front.

Nu is reeds vervangen en op zijn plaats gezet:
- a-stijl.
- binnenscherm,
- voorfront incl keienvanger.
- voorschermen,
- motorkap

De deur nog eens passen en de boel langzaamaan vast gaan hechtten waarna we verder kunnen met de andere zijde van de auto.
Uiteindelijk zal alles worden gepuntlast zoals origineel.

Mvg,

Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

orginaliteits freak.....

Nee heel erg netjes heb ook wel het vermoeden dat dit weer goed moet gaan komen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Pardon, hoezo het vermoeden dat dit goed gaat komen.... ;)

Hier heb ik het volste vertrouwen in haha.
Ik wil hem inderdaad het leifste zo maken dat hij voor eeuwig meegaat... Hoop dat dat gaat lukken!

Thanks voor de leuke reacties!

Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
maus
C gevonden
Berichten: 16
Lid geworden op: za jun 09, 2007 8:43 pm
Locatie: helmond

Bericht door maus »

heey arie, ook weer de kriebels na kaisers!
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Hoi Maus,

Die kriebels zijn alleen maar sterker geworden!!!

Grtz Arie

ps. Flink aan het klussen in je hutje?!
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
o.d.c.n.
C geïnteresseerd
Berichten: 84
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 10:08 pm
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door o.d.c.n. »

HOI Ari,

Ik zeg altijd maar zo : ALS HET MAAR KRIEBELT ! dan komt het wel goede, succes verder, Marcel
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Hoi hoi.

Vandaag begonnen om de verstecigingsbalk, waarvan we in eerste instantie dachten te moeten gaan richten, zuiver gemaakt en voor op de punt recht getikt.

Alles mooi blank gemaakt en in de doorlasbare zinkspray gespoten.
Veel roest zat er niet, gelukkig, maar oppervlakkige roest heb ik toch mooi verbannen van mijn kadett!

Tweede klus was de bitak van mijn nieuwe voorfront verwijderen.

Voor het eerste klusje zie de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen het voorfront ontdoen van zijn lak en verdere voorbereidingen treffen betreft het plaatsen van het binenscherm..

To be continued..
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten