Kadett C Coupé 1977

Alles over de Coupé

Moderator: JvV

Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

Zal dit eeuwenoude topic ook weer eens wat omhoog schoppen :!:

Zo staat het apparaat er momenteel bij, op zn nieuwe velgjes.
Pasgeleden nog gereageerd op een advertentie op marktplaats, SR tellersetje. Leek me wel gaaf.
De beste man had al een bod van in de 100 euro meen ik, wat een bedrag voor 4 van die tellertjes :shock:
Voorlopig doe ik het nog maar ff zonder.

Ben ook weer aan het brainstormen gegaan wat 1200cc betreft en een 5bak, of een andere achteras... maar dat zal wel gaan uitdraaien op een langetermijn project. Dit ivm het onrustig rijden op de snelweg (hoog toerental...).

Ernst hier op het forum ging ooit eens wat proberen met een dikkere achteras, mocht je dit lezen... Al wat verder gekomen?

Hier wat foto's en een filmpje van de dett.

http://www.youtube.com/watch?v=8bpJr46XT_M

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
76GrannySedan
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 10:29 pm

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door 76GrannySedan »

In engeland gebruiken ze een versnellingsbak van een ford (capri etc) type 9.

Waarop ze een bell housing schroeven van de originele bak (afzagen en op maat draaien). Is iemand die er destijds setjes voor verkocht.
C1 77'er Kadett Sedan
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

76GrannySedan schreef:In engeland gebruiken ze een versnellingsbak van een ford (capri etc) type 9.

Waarop ze een bell housing schroeven van de originele bak (afzagen en op maat draaien). Is iemand die er destijds setjes voor verkocht.
Oke!

Nu is het allemaal wel leuk en aardig... maar in hoeverre kan een 1200 motor een 5bak aan?
Iemand enig idee idee wat de verhoudingen van een 5bak zijn, van bv een toyota corrolla rwd, of bv een starlet rwd, werden ook geleverd met 1200 motor en 5bak. of de verhoudingen bv van zo'n ford rwd bak?
Moet natuurlijk wel haalbaar zijn, niet dat je door de 1 2 3 4 heen gaat en dan naar de 5 op de grote weg, en dat ie dan inzakt!

Puur om eens te kijken of het lukt, lijkt me wel gaaf. Zal een lekker knutselwerk worden, toch leuk als het ooit eens werkelijkheid zou worden. De bak moet denk ik met een soort verloop/tussenplaat aan de motor bevestigd worden...

Google heb ik al afgespeurd en hier en daar wat topics gevonden, maar misschien dat iemand hier nog wat info heeft over een 1200 icm een 5 bak! En dan speciaal: WELKE bak zou eraan kunnen die het best in de buurt komt qua pasvorm.
76GrannySedan
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 10:29 pm

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door 76GrannySedan »

Volgens die gene werkte het eigenlijk best goed ! Met de goede overbrengingen liep het een stuk soepeler en veel minder toeren op de snelweg !
C1 77'er Kadett Sedan
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

76GrannySedan schreef:Volgens die gene werkte het eigenlijk best goed ! Met de goede overbrengingen liep het een stuk soepeler en veel minder toeren op de snelweg !
Hey, heb je mijn pb nog ontvangen? :wink:
Opel Kadett 1200 C Coupe
76GrannySedan
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 10:29 pm

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door 76GrannySedan »

jazeker ;) ben al bezig contact tekrijgen met diegene voor je ;)
C1 77'er Kadett Sedan
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

76GrannySedan schreef:jazeker ;) ben al bezig contact tekrijgen met diegene voor je ;)

Oke toppie, geen haast hoor! :wink:
Opel Kadett 1200 C Coupe
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door erny70 »

Jovink schreef: Ernst hier op het forum ging ooit eens wat proberen met een dikkere achteras, mocht je dit lezen... Al wat verder gekomen ?
Die "dikke"achteras is in de maak en komt er als alles mee zit volgend seizoen onder.
Dat betekent dat ik dan van een 4.11 overbrenging naar een 3.67 ga.
4.11 : 3.67 = 1.12 dus 12 % minder toeren, of 12 % sneller met hetzelfde toerental, en met de kleine bandomtrek is dat echt wel nodig.

Als er vorderingen zijn zet ik ze wel in het topic

http://forum.opelkadettcclub.nl./viewto ... 2&start=15

Eens kijken of ik er al wat foto's op kan zetten van de achteras.
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

Inmiddels ff bezig met de dashboard bedrading etc... is nogal aan gebeunhaast.
Ik zocht de 2 draadjes /fittingen voor schakelaars voor de mistlampen/verstralers, maar niet kunnen vinden...
Verder: weet iemand hoe het met het relais zit van de verstralers?
Zit dat af fabriek al in de auto, of zit er ergens een stekkerblok waar je enkelt het relais zelf in hoeft te stoppen?
Opel Kadett 1200 C Coupe
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door erny70 »

Jovink schreef:Inmiddels ff bezig met de dashboard bedrading etc... is nogal aan gebeunhaast.
Ik zocht de 2 draadjes /fittingen voor schakelaars voor de mistlampen/verstralers, maar niet kunnen vinden...
Verder: weet iemand hoe het met het relais zit van de verstralers?
Zit dat af fabriek al in de auto, of zit er ergens een stekkerblok waar je enkelt het relais zelf in hoeft te stoppen?
Als je er verstralers in wil zetten moet je de relais zelf een plekje geven, daar is niet echt een speciale plek voor bedacht (volgens mij)
De schakelaars er voor zitten rechts naast de radio, ik neem aan dat je die al hebt ?

Afbeelding

Ik zou het relais ergens in het dashboard zetten zodat je maar één draad naar de verstralers hoeft te leiden, want de massa kun je gewoon ergens dicht bij de lampen weg halen van het chassis.
En de voeding moet natuurlijk van de normale verlichting komen, want de verstralers doe je alleen aan als de lampen ook al aan zijn.
Als het nodig is wil ik wel een schemaatje voor je tekenen.
Laatst gewijzigd door erny70 op za jun 25, 2011 8:40 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

Hey Erny,

Bedankt voor je antwoord.
Schakelaars heb ik ja, ik ben erachter dat dezelfde fitting erin hoort die ook in de sigaretten aansteker zit.
Nog ff doorzoeken dus.

Wat de verstralers betreft moet het wel lukken, heb hier de vraagbaak liggen met het schema erin.
Ik dacht wel eens gehoord/gelezen te hebben dat het eea voor de verstralers al was voorbereid af fabriek...
Wat de relais aansluiting en de schakelaar lampjes betreft?
Opel Kadett 1200 C Coupe
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door erny70 »

Jovink schreef:Hey Erny,

Bedankt voor je antwoord.
Schakelaars heb ik ja, ik ben erachter dat dezelfde fitting erin hoort die ook in de sigaretten aansteker zit.
Nog ff doorzoeken dus.

Wat de verstralers betreft moet het wel lukken, heb hier de vraagbaak liggen met het schema erin.
Ik dacht wel eens gehoord/gelezen te hebben dat het eea voor de verstralers al was voorbereid af fabriek...
Wat de relais aansluiting en de schakelaar lampjes betreft?
Oh, wacht eens even, je hebt het dus ook over de lampfittinkjes die in de schakelaars zitten, zodat je kunt zien dat je de mistlampen/verstralers aan hebt ?
Daar ben ik ook al eens mee aan de gang geweest, maar is me niet gelukt.
Er zitten als ik het goed heb drie aansluitlippen achter op de schakelaars, maar hoe dat nou aan te sluiten zodat er een lampje gaat branden in de schakelaar is me toen niet gelukt.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door rellie kel »

zitten die er niet standaard in dan? bij mijn achtermistlicht schakelaar zit die iig wel en gaat branden als die aangezet wordt. is al vanaf ik hem gekocht heb...
zul je gewoon in één lijn door kunnen schakelen aan je mistlicht toch? (was dat paralel?)
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

Geen idee hoe het hoort te zitten.

Bij inschakelen dat ze gaan branden, of gewoon als je het gewone licht aanzet dat ze gaan branden, ongeacht aan of uit.
Eerdaags ff uitvogelen. Eerst dalijk eens het alarm uit mn auto halen, zit een tex-alarm in. als iemand er wat aan heeft hoor ik het, ik pletter hem anders weg.

dat scheelt denk ik de helf van de bedrading onder t dashboard... echt niet normaal wat ik daar verder ook aantref, allemaal van die vierkantje blauwe doorverbind-blokjes... gebeun dus. zal wel ff een plaatje ervan schieten

Word ballenweer vandaag dus zal aan de verstralers zelf niet veel doen, sta niet binnen op het moment met de kadett :?
Opel Kadett 1200 C Coupe
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Kadett C Coupé 1977

Bericht door Jovink »

Hier ff wat foto's van de elektra warboel... straks als ik alles kwijt ben van het alarm ruimt het lekker op denk ik zo
Ook nog wat minder prettigs ontdekt, zie roestplek waar water aan hangt... zit recht boven de pedalen...
Zo'n zelfde plek zit ook aan de andere kant achter/boven het dashboard plankje... hoe kun je zoiets het best aanpakken?


Afbeelding
roest bij dashboardplankje
Afbeelding
roest boven pedalen
Afbeelding
dit is dus het fijne fittingkje wat ik zoek (deze komt uit sigaretten aansteker verlichting)
Afbeelding
draadjes :shock:
Afbeelding
alarm box, als iemand er wat aan heeft hoor ik het
Opel Kadett 1200 C Coupe
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten