Taxatie kadett rallye

Alles over de Coupé

Moderator: JvV

Gesloten
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Taxatie kadett rallye

Bericht door jetelind »

Hallo allemaal,

Vandaag is het taxatierapport binnen, alles wat nieuw te krijgen is zit nieuw op de auto en de auto is compleet en orgineel gerestaureerd. Dit is ook allemaal netjes genoteerd, de taxatiewaarde was 12.000 euro. (met deze waarde kan ik een gelijkwaardige kadett rallye 20E die zo goed als nieuw is kopen) volgens het rapport.

Hoe kan dit? Heb ook vaak taxatierapporten bij een kadett 1.2 van 10.000 gezien. Die zagen er niet echt strak uit.
Wat zijn de taxatiewaarden van overige kadett c'tjes?

Groeten Jeroen
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door JvV »

Ligt erook aan hoeveel input jij aan de taxateur hebt gegeven ? foto's van de verbouwing etc. Als een taxateur een lijstje ziet met ounderhouds/eigenaren geschiedenis en een rapport (zelf gemaakt) met aantallen nog over van rallye etc dan zijn dit allemaal pluspunten die de taxatiewaarde doen stijgen.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door jetelind »

Hoi,

Ik heb de taxeur een uitgebreide lijst meegegeven die 16.0000 euro vertegenwoordigd. De bijbehorende bonnen geloofde hij wel.
De foto rapportage heb ik, maar daar had hij niks aan hij kon zo wel zien dat hij is gerestaureerd zei hij.
Verder heb ik hem info meegegeven over het model hoeveel er van zijn gemaakt, en over de accesoires (of het schuifdak o.a wel orgineel is)

Groeten Jeroen
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door rellie kel »

Hoi Jeroen,
Het ligt er ook vaak aan welke taxateur je hebt.
Als je er een neemt die wat van de oudere Opels af weet, weet hij ook de waarde van de modellen/uitvoeringen.
Als je er een neemt die amper weet wat je voor auto hebt, zal hij niet denken/weten dat een 2.0E Rallye specialer is en/of meer geld waard zijn.
Misschien was die 1.2 wel erg hoog getaxeerd...
Gr Dennis
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door schrump »

elke taxateur heeft een andere wardering voor een gewone auto, zoals een opeltje is.

voorbeeld; mijn city, totaal uit elkaar geweest en opgebouwd met 2.2 automaat en veel nieuwe onderdelen.
kosten € 12500,00.
getaxeerd op € 9500,00.
3 jaar later door een ander laten taxeren ; € 6000,00.
wel een erg grote waarde daaling.
jaar later opnieuw laten taxeren; € 12000,00.

dus je ziet, er zijn grote verschillen.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door jetelind »

aha oke, dan laat ik hem ergens anders nog taxeren. Wie weet nog een goede? :D
Ik bel hem zeker nog morgen op want heb het taxeren puur verzekeringstechnisch gedaan en voor dat bedrag dan kan ik echt geen vervanger vinden (dan moet er nog dik 5000 bij).
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door gteturbo »

Een goede expert je bedoelt die het meeste toekent op papier :wink: , daar moet je mee uikijken niet allen worden erkend door de verzekering.
ik denk dat hij niet meer wordt verzekerd dan 11.000 je kan hem voor meer laten taxeeren maar dan krijg je een vervangings waarde verzekering en dat is geen oldtimer verzekering meer.
Sinds dit jaar zijn de prijzen een stuk aangepast.
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door mieke279 »

mijn coupe is 3 jaar geleden toen hij net klaar was getaxeerd opp 11.000.
Toen lag er nog een 1200tje in. Hij moet deze winter opnieuw getaxeerd worden dus ik ben wel benieuwd waar hij nu op komt. Heb er zat aan gedaan de laatste jaren, 2.4 erin op kenteken, opnieuw beklede recaros en ben er nu weer een emmer geld in aan het gooien om de kofferbak netjes te maken. Maarja, hij is natuurlijk niet meer net gerestaureerd!
Afbeelding
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door kevin »

bij mij ligt er nu een c20xe in en daar zijn ook bakken met geld in gegaan. De taxatie viel voor mij ook laag uit (vond ik zelf) maar is denk ik ook wel afhankelijk van de taxateur. Denk sowiezo dat het geld wat je erin steekt er nagenoeg nooit meer aan terug verdient.

bij mij is de taxatie waarde wel makkelijk uit te leggen omdat de mijne niet netjes in de lak staat en alles behalve origineel is.



gr, kevin
Greetz Kevin
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door schrump »

http://www.oldtimertaxateur.nl/content/profiel.htm

deze heeft de laatste keer mijn auto's getaxeerd.

we hebben eigenlijk samen de taxatiewaarde bepaald.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Taxatie kadett rallye

Bericht door jetelind »

rellie kel schreef:Hoi Jeroen,
Het ligt er ook vaak aan welke taxateur je hebt.
Als je er een neemt die wat van de oudere Opels af weet, weet hij ook de waarde van de modellen/uitvoeringen.
Als je er een neemt die amper weet wat je voor auto hebt, zal hij niet denken/weten dat een 2.0E Rallye specialer is en/of meer geld waard zijn.
Misschien was die 1.2 wel erg hoog getaxeerd...
Gr Dennis
Hoi Dennis,

Dat klopt deze man lees ik nu op internet dat hij weinig zegt 4 foto's maakt en je gegevens noteerd. Met betalen is die nog langer bezig. En vervolgens de taxatiewaarde erg laag uitvalt. Maar als alle onderdelen erop zitten dan wil ik wel naar een opel taxeur die weet hoeveel een zf o.a waard is. Alleen die moet nog gevonden worden haha.

Groeten Jeroen
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast