Eerste Auto

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

Gesloten
OpelKadettLeek
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 09, 2012 9:47 am

Eerste Auto

Bericht door OpelKadettLeek »

Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort mijn eerste auto kopen en na enige tijd zoeken werd ik op slag verliefd op een Opel Kadett C 1.2S. Wat een mega gave auto! Ik kan me goed voorstellen dat jullie er een club voor hebben opgericht! Echter heb ik totaal geen verstand van auto's en zo ook niet van een Opel Kadett C. Ik hoopte hier op het forum er wat meer over te weten te komen. Ik ben 22 en heb niet veel te besteden. Daarom vroeg ik mij af of het een beetje een robuuste auto is? Heb je er veel onderhoud aan. Zijn onderdelen betaalbaar en voorradig? Ik heb er één op het oog die erg mooi in de zwarte lak zit en 1900 euro kost. De APK is tot 2014 geldig. Zoals ik al zei ben ik geen autokenner, ik weet dan ook weinig van auto's zelf af zoals specificaties etc. Waar moet ik op letten bij de aankoop? Afgezien van de vele vragen die ik jullie nu voorschotel zal ik het forum gaan doorspitten op zoek naar meer informatie!

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Floris
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Eerste Auto

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Floris,

Zeker is de Kadett-C een robuuste auto met eenvoudige techniek waar je alles zelf nog aan kunt (onderhoud kost weinig), ook al heb je er (nog) weinig verstand van. Onderdelen zijn redelijk goed op voorraad; de 1.2s is jaren lang gebruikt in meerdere Opels.
Let wel op met een (mat-)zwarte Kadett-C, die zijn eigenlijk nooit geleverd in het het zwart en vaak worden ze overgeschilderd of gerold, omdat er veel slechte plekken zijn die gecamoufleerd moeten worden. Ze zijn na meer dan 30 jaar wel gevoelig voor roest, maar als deze netjes gelast is dan kun je er jaren mee blijven rijden.
Kijk maar even het forum door voor de standaard plekken waar een Kadett kan roesten; het restauratie-topic is daar ook een prima topic voor ... hier kun je vaak met foto's de plekken al zien waar je op moet letten !!

Misschien heb je een link naar de gekozen Kadett, misschien is het een bekende auto voor één of meer van onze forum-leden !?

Veel succes met het vinden van je ideale Kadett-C :wink:

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
OpelKadettLeek
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 09, 2012 9:47 am

Re: Eerste Auto

Bericht door OpelKadettLeek »

Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie. Hier de link naar de Opel kadett die ik op het oog heb:

http://www.autowereld.nl/opel/kadett/1. ... tails.html

Maar ook deze vind ik erg gaaf (en net betaalbaar):

Mat zwart, niet betrouwbaar dus?

http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... nd/1705694

Wel wat werk, maar mooie rode kleur:

http://www.autowereld.nl/opel/kadett/1. ... tails.html

Misschien een beetje moeilijk om van foto's af te lezen, maar zou iedereen zijn of haar expert mening er op los kunnen laten?

Groeten,

Floris
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Eerste Auto

Bericht door Automatic-freak »

Die eerste staat ook als zwart op kenteken; zou wel uitzonderlijk zijn als die origineel zwart is geleverd, reeds op naam sinds 1998 en net vorige week apk gekeurd, dus hij zal wel goed zijn ... ziet er ook leuk en netjes uit !!

Die tweede is een B-Kadett en staat bij een aanbieder die ik niet snel zou vertrouwen (wit op kenteken).

De derde is ook flink mee geknoeid & waarschijnlijk ook goed gebruikt gezien de vele stickers en andere dingen; onder de motorkap zijn zelfs de schokbrekers mee gespoten of geschilderd, dus binnenschermen zijn al eens 'aangepakt'.


Mijn voorkeur zou uitgaan na de eerste, maar ik zou eerst even bellen om te vragen of die uit privé-collectie komt (aangezien hij al sinds 1998 op naam staat), of hij origineel zwart is of dat hij hem misschien heeft overgespoten & of hij er verder netjes bij staat (l.a.scherm lijkt mij op de foto wat roest zichtbaar) !!

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
frank58
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 9:51 pm

Re: Eerste Auto

Bericht door frank58 »

Hi floris
Ik heb een c1 automaat te koop staan nl. op gaspedaal.nl
Hij staat in Roosendaal,ik kan geen fotos laten zien op dit forum,
kijk effe op de site die ik net noemde over de prijs kunnen we nog onderhandelen.
Hij heeft de kleur brons metalic,ik hoor het wel

Groeten Frank
OpelKadettLeek
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 09, 2012 9:47 am

Re: Eerste Auto

Bericht door OpelKadettLeek »

Hoi Frank, ik kan hem niet vinden, kun je misschien een link sturen?

Groeten, Floris
frank58
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 9:51 pm

Re: Eerste Auto

Bericht door frank58 »

He Floris
Op dit moment lukt dat niet, maar bij gaspedaal.nl klik je merk,type,
en jaartal(1975)in of bij autoscout24.nl staat hij ook,er staan een stuk of tien fotos op.
Het is wel een sedan hoor maar hij is prachtig om te zien (geen showroom staat maar toch)
GSM O640654387 succes als je het niet kan vinden probeer ik straks een link te maken
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: Eerste Auto

Bericht door sjonnie... »

denk dat je deze bedoeld dan?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mafxy4lvhclx
Afbeelding

gr. Sjonnie... 8)
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
frank58
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 9:51 pm

Re: Eerste Auto

Bericht door frank58 »

Ja klopt dat is hem mooi he!!!!!!
Hij moet weg,3 oldtimers wordt te gek.
Ik heb al een coupe uit 78 en een BMW 316 uit 1986 dus
wie koopt hem haha

groeten Frank
OpelKadettLeek
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 09, 2012 9:47 am

Re: Eerste Auto

Bericht door OpelKadettLeek »

Het is inderdaad wel echt een plaatje, piekfijn onderhouden, geld dit hetzelfde voor de techniek? ook is hij wel aardig boven mijn budget.
Ik heb gehoord dat het kabinet net zoals in het buitenland vervuilende auto's wil weren uit de binnenstad. Weten jullie hier meer over? Ik woon namelijk in het centrum van Groningen vlak buiten de grachten.

Groeten,

Floris
frank58
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 9:51 pm

Re: Eerste Auto

Bericht door frank58 »

Hi Floris dat verbod voor de binnenstad is er voorlopig nog niet .
En het is een automaat dus makkelijk in de stad.
De techniek is prima in orde tis starten en lopen,
Wat wil je besteden aan je kadett?
Aan de prijs wil ik wel wat doen.
Er is in dec. 2010 veel geld in gestoken,daarna ging hij weer de garage in
ook in de winter kwam hij NIET buiten

groeten Frank
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Eerste Auto

Bericht door Automatic-freak »

Inderdaad, aan deze had ik niet meer gedacht; hij stond nl. eerst op marktplaats maar nu niet meer !!

Heb hier zelf ook over getwijfeld, maar toen had ik mijn Coupé net gekocht.

Denk dat je hier wel een hele goede, harde auto aan hebt ... op den duur even een stukje dorpel (laten) lassen en hebt echt een net Kadett-je :mrgreen:

En natuurlijk AUTOMATIC ... IK wil niet anders :mrgreen: :wink: :roll:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
danvv
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 8:59 pm

Re: Eerste Auto

Bericht door danvv »

Heb je die zwarte nog gekocht ? Daar wou ik ook gaan kijken/kopen maar de dag ervoor was hij helaas al weg :(
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten