opknapper kopen
Moderator: JvV
opknapper kopen
hallo ik wil binnenkort naar een kadett c coupe gaan kijken, maar de verkoper zegt dat het een echte opknapper is. Nou wou ik vragen wat de punten waren waar ik echt op moet letten, dus welke dingen erg schaars zijn, of simpelweg erg duur zijn om te vervangen. Het gaat hier om een kadett c coupe 1.2s uit 1978.
Voordat je een C kadettje gaat kopen moet je je wel een beetje verdiepen in de C kadett. Maar daarvoor ben je hier aan het goeie adres.
Probeer ook even de voorgaande topics te lezen. Want ik vergeet hieronder vast nog een paar aandachtspunten.
Het grootste probleem bij de kadett is vaak de roest. Eigenlijk alles moet je echt goed nalopen. maar vaak zijn de volgende delen slecht en aan vervanging toe: Dorpels, wielkastranden, kofferbak bij het reservewiel, de deuren aan de onderkant, accubak, de voorschermen en dan met name bij de koplampen (onder de motorkap)
Verder de veerschotels, met name achter. De veren zelf, toen ik die van mij kocht waren er 3 gebroken.
Ff een stukkie rijden, de achteras wil nog wel eens lawaai maken.
Verder zijn de onderdelen nog wel te krijgen ook de carosserie delen. Ook al word het steeds moeilijker, ze zijn nog wel te betalen. Niet te vergelijken met een fiets natuurlijk, maar ook niet veel duurder dan van een nieuwe auto.
Laat je door dit alles niet afschrikken!! Het zijn aandachtspunten en ze zijn lang niet bij alle kadettjes slecht, maar het is ook een beetje lullig als je denkt een leuke auto gekocht te hebben voor weinig geld dat je achteraf beter een andere had kunnen kopen.
Veel succes met het rondkijken (en neem je tijd daarvoor en geloof niets voordat je het zelf gezien hebt)
MVG
Probeer ook even de voorgaande topics te lezen. Want ik vergeet hieronder vast nog een paar aandachtspunten.
Het grootste probleem bij de kadett is vaak de roest. Eigenlijk alles moet je echt goed nalopen. maar vaak zijn de volgende delen slecht en aan vervanging toe: Dorpels, wielkastranden, kofferbak bij het reservewiel, de deuren aan de onderkant, accubak, de voorschermen en dan met name bij de koplampen (onder de motorkap)
Verder de veerschotels, met name achter. De veren zelf, toen ik die van mij kocht waren er 3 gebroken.
Ff een stukkie rijden, de achteras wil nog wel eens lawaai maken.
Verder zijn de onderdelen nog wel te krijgen ook de carosserie delen. Ook al word het steeds moeilijker, ze zijn nog wel te betalen. Niet te vergelijken met een fiets natuurlijk, maar ook niet veel duurder dan van een nieuwe auto.
Laat je door dit alles niet afschrikken!! Het zijn aandachtspunten en ze zijn lang niet bij alle kadettjes slecht, maar het is ook een beetje lullig als je denkt een leuke auto gekocht te hebben voor weinig geld dat je achteraf beter een andere had kunnen kopen.
Veel succes met het rondkijken (en neem je tijd daarvoor en geloof niets voordat je het zelf gezien hebt)
MVG
Kadettofiel
Bedankt voor je reactie! Ja ik word over een half jaar pas 18 en ben nu hard op zoek naar een coupeetje, zodat ik die in de winter helemaal op kan knappen en dan in het voorjaar als ik mijn papiertje heb lekker goedkoop kan rijden. Maar nu weet ik globaal een beetje waar ik op moet letten. Zijn er verder nog speciale dingen die erg duur zijn om te vervangen? En heeft er iemand lpg in z'n kadett liggen? En wat kwam daar allemaal bij kijken en wat zijn de kosten daarvan?
mvg luuk
mvg luuk
Hee Luuk,
Ik ga ook LPG in mijn kadettje laten zetten. En ik weet dat er meerdere mensen hun kadettje op LPG hebben.
Ik heb overal een beetje rondgebeld, en tot nu toe is mijn goedkoopste optie 900 voor inbouw afmelden en de hele shit.
Die gast zit in Son (bij Eindhoven) voor mij een eindje rijden maar hij is bijna 200 eurie goedkoper dan de rest dus tja....
Verder weet ik zo niet of je hele dure onderdelen hebt. Vaak is het meer het probleem dat ze wat moeilijk te vinden zijn.
Ik ga ook LPG in mijn kadettje laten zetten. En ik weet dat er meerdere mensen hun kadettje op LPG hebben.
Ik heb overal een beetje rondgebeld, en tot nu toe is mijn goedkoopste optie 900 voor inbouw afmelden en de hele shit.
Die gast zit in Son (bij Eindhoven) voor mij een eindje rijden maar hij is bijna 200 eurie goedkoper dan de rest dus tja....
Verder weet ik zo niet of je hele dure onderdelen hebt. Vaak is het meer het probleem dat ze wat moeilijk te vinden zijn.
Kadettofiel
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Ja ik heb net foto's gemaakt! Hij is echt geweldig! Ik had iemand meegenomen die er al enkele helemaal op heeft geknapt, zodat ik wat beter kon weten wat de staat van de auto was. Het viel echt alles mee, er waren nieuwe kokers onder gelast, nieuwe spatschermen, nieuwe dorpels, bij de accubak was al ooit iets nieuw in gelast, alles was zeer netjes gedaan! Verder zaten er 2 erg mooie deuren in, nergens rotte stukken. Er zat een andere (goede) achteras onder en de remmerij was compleet vernieuwd (blokken en trommels). Hij starte meteen en liep gewoon zo als het hoorde! Schakelde goed, remde goed, eigelijk alles was goed. Verlichting in orde, interieur was niet heel netjes meer, vooral de bekleding is aan vernieuwing toe, maar het zag er al met al erg goed uit! Enigste minpuntje is een rot plekje linksvoor, voor de rest is alles keihard!
De man van wie ik hem gekocht heb was echt een opel liefhebber, hij had er nog ongeveer 10 meer staan (niet alleen kadett), alleen daardoor moes hij keuzes maken welke hij nog op wilde knappen, en deze wou hij kwijt.
Verder heb ik nog een paar vraagjes, een kant was een keer overgespoten, die glansde ook nog het mooist, en de andere kant was nog een belgische lak had de verkoper het over. Nou wil ik de wage compleet over spuiten, maar hij dacht dat als ik die belgische lak alleen maar opschuurde en in de primer zette dat die primer dan op ging krullen door die andere laklaag? Ik weet niet of iemand hier meer over weet?
De man van wie ik hem gekocht heb was echt een opel liefhebber, hij had er nog ongeveer 10 meer staan (niet alleen kadett), alleen daardoor moes hij keuzes maken welke hij nog op wilde knappen, en deze wou hij kwijt.
Verder heb ik nog een paar vraagjes, een kant was een keer overgespoten, die glansde ook nog het mooist, en de andere kant was nog een belgische lak had de verkoper het over. Nou wil ik de wage compleet over spuiten, maar hij dacht dat als ik die belgische lak alleen maar opschuurde en in de primer zette dat die primer dan op ging krullen door die andere laklaag? Ik weet niet of iemand hier meer over weet?
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 78
- Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm
kijk die ziet er nog netjes uit.
de belgische carrosserieen schijnen een andere legering gebruikt te zijn voor het plaatwerk.
daardoor komt blitsering bij deze auto`s ook vaak voor.
jammer.
ik weet ook niet hoe je dit eruit krijgt. blank schuren zou dan geen zin hebben omdat het in het ijzer zit.
maar het kan nooit kwaad om de auto helemaal blank te maken.
de belgische carrosserieen schijnen een andere legering gebruikt te zijn voor het plaatwerk.
daardoor komt blitsering bij deze auto`s ook vaak voor.
jammer.
ik weet ook niet hoe je dit eruit krijgt. blank schuren zou dan geen zin hebben omdat het in het ijzer zit.
maar het kan nooit kwaad om de auto helemaal blank te maken.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 78
- Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten