GESTOLEN 76 - UK - 95 (terug)

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door jetje »

geweldig dat hij terug is en ik hoop niet dat ze er rare dingen mee uitgehaald hebben vernielen is al erg genoeg
Afbeelding
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door erny70 »

En dit is het resultaat van een paar dagen joyrijden :

Afbeelding

Afbeelding

Als ik me realiseer dat ik hem iig terugheb valt het allemaal nog mee, maar wat heb ik aan dit gez..k !

- rechterbuitenscherm (uitdeuken of vervangen0
- spuiten
- contactslot (schakelaargedeelte)
- schakelunit stuurkolom (lagers liggen er uit door het forceren van het stuurslot
- stuurslot ?
- slotenset ? of sloten er uit en CV er in
- 20 liter benzine

Hij is getaxeerd maar kon zo snel op de polisvoorwaarden niet zien hoe het nou zit.
Zal de verzekering morgen eens bellen, want heb niet veel zin om zelf weer alles te gaan betalen.
Laatst gewijzigd door erny70 op do okt 21, 2010 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door rellie kel »

typische mongolen aktie geweest dus... :twisted:

toen ze m vonden stond hij zeker ook gewoon ergens op straat te kijken met de deuren open?
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door erny70 »

rellie kel schreef:typische mongolen aktie geweest dus... :twisted:

toen ze m vonden stond hij zeker ook gewoon ergens op straat te kijken met de deuren open?
Geen idee, ik krijg van de politie nog bericht met meer info, ik weet alleen waar de auto gevonden is, dat was hier niet zo gek ver vandaan in het centrum van Apeldoorn.
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door Joepp »

jasses dat scherm is echt zwaar klote man,
contactslot etc moet wel lukken ofniet?
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
andry1989
C geïnteresseerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
Locatie: Diemen ( amsterdam )

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door andry1989 »

Dat is mooi klote Erny,

Behoorlijk wat schade, Zonde, :evil:
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door REDP. »

Ja echt zonde, laten ze ook gewoon er van af blijven.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door erny70 »

Door de schade die ons kadettje heeft opgelopen toen hij gestolen is geweest ben ik nog op zoek naar wat onderdelen.

- Contactslot
Een contactslot had ik nog liggen, alleen wil ik die eigenlijk ook op de zelfde sleutel passend maken als de rest van de auto.
En ik weet dat er een maniertje is om het contactslot uit elkaar te halen maar weet niet meer hoe precies omdat ik het nog nooit geprobeerd heb, dus tips hierover zijn van harte welkom.

- Slotje voor de deur
Heb ik hoogstwaarschijnlijk ook wel liggen, maar ga ik dus ook passend maken op de sleutel die al bij de auto hoorde.

- stuurkolom behuizing
De boven en onderhelft van de kapjes die om de stuurkolom zitten zijn ook allebei naar hun grootje en die heb ik bij de vorige keer dat m'n andere kadett gestolen was op gebruikt.

- Electrisch gedeelte v.h. contactslot (schakelaar)
Deze heb ik dus zelf ook niet liggen omdat het ook nog eens om een exemplaar gaat wat speciaal voor een automaat dient, want daar zitten wat extra draadjes aan om de auto te beveiligen tegen starten als ie in de versnelling mocht staan.
Deze schakelaar kon ik daarom ook niet even snel uit de auto trekken omdat er dus nog twee draadjes naar de automaatbak lopen.
In principe maakt het mij niet uit welke van de twee schakelaars ik krijg hiervoor dat pas ik wel aan.
Het gaat dus om de schakelunit die op de foto hoort te zitten waar nu een zwart blok is getekend.

Afbeelding

Dus om een lang verhaal kort te maken heb ik de volgende dingen nodig:

Afbeelding

En als er iemand een rechter voorscherm C2 heeft liggen in dezelfde goudbruine kleur houdt ik me natuurlijk van harte aanbevolen, lukt dat niet dan komt er een nieuwe op die opnieuw gespoten dient te worden.

Afbeelding

Groeten

Ernst

06-13067629
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door Joepp »

Toch maar niet verkopen?

Als ik dit weekend nog een Landgraaf kom draai ik en setje kappe van een slopert;)
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Aapje
C liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
Locatie: Velp nabij Arnhem
Contacteer:

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door Aapje »

Heb alle onderdelen wel liggen, weet alleen niet wat je ervoor over hebt. Want wij willen onze onderdelen liever voor ons zelf bewaren ivm. dit soort diefstallen...

slotCilinder verwijderen:
Afbeelding

Gaatje vullen met een schroevendraaier/staafje, dan het sleuteltje draaien als 't goed is druk je 'm dan eruit... :)
('t gaatje is dat kleine rondje net bij de rand... je ziet 'm op de foto zitten...)
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door REDP. »

ik gebruik alijd een popnagel,
het staafje daarvan past presies in het kleine gaatje
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door corsa-erik »

erny70 schreef:
En dan maar afwachten wat de schade is, en maatregelen treffen om dit niet weer opnieuw te laten gebeuren, tips hiervoor zijn welkom.
Ik heb een start onderbreker, ook als je het contactslot overbrugt zal de onsteking het niet doen.

Een andere optie is een benzine afsluiter die je via een aparte verborgen schakelaar laat lopen.
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door Joepp »

Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95 (terug)

Bericht door erny70 »

De schade is verholpen, dat wil zeggen alle sloten zijn weer functioneel op één sleutel, de achterbank zit weer op z'n plek, en de kapjes rond de stuurkolom zitten er ook weer op.
Ik ben vandaag bezig geweest om het nieuwe voorscherm te spuiten, en die staat nu in kleur, het is even afwachten wanneer ik er blanke lak op kan spuiten want nu ik dit bericht typ staat mijn vrouw met mijn blauwe trots aan de kant van de weg ergens op de ANWB te wachten in de regen.......
Hij liep al een tijdje niet zo lekker meer en zou eigenlijk de schuur in voor de winter, maar omdat de andere dus gestolen was en nu in de schuur staat om weer rijdbaar te maken, moesten we wel zolang met de blauwe doorrijden ....... tot nu dus.

Ken je de wet van murphy ?
Die is de laatste tij op ons van toepassing :?

Zaterdag morgen hoop ik de bruine sedan klaar te krijgen met een goede beveiliging er op en weer enigzins toonbaar, en dan kan eindelijk de blauwe de schuur in met een motorstoring die hopenlijk meevalt.

pfffffffffff mijn vrouw is er al een tijdje klaar mee met dt ouwe spul zoals zij dat dan zegt, en ik modder gewoon door want C-Kadett rijden en sleutelen blijft toch het leukste tijdverdrijf wat er is.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: GESTOLEN 76 - UK - 95

Bericht door erny70 »

Ik denk dat wanneer je de brandstoftoevoer afsluit, de motor toch gestart kan worden en er een eindje mee gereden kan worden totdat de vlotterkamer leeg is.
Daarom heb ik het anders opgelost, ik wilde de ontsteking onderbreken en meteen een knipperledje er in voor enig afschrikeffect.
Door het volgende schakelingetje te maken heb ik die twee wensen gecombineerd.

Afbeelding

Kortom, in de ene stand knipperd het ledje en is de motor wel te "starten" maar krijgt geen vonk, dus zal niet aanslaan en misschien zelfs verzuipen bij verwoedde pogingen.

En in de andere stand wordt de ontsteking doorverbonden en knippert het ledje niet

Zo is ook goed van buiten de auto te controlleren of de " startonderbreker " is ingeschakeld of niet
Het schakelaartje en de extra draden dien je alleen goed te verstoppen natuurlijk !
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten