Belachelijk

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

Naar mijn beste weten mag je inderdaad tot toelating 01-01-1978 blauwe platen voeren. Maar als er een GAIK-plaat is uitgegeven op dat kenteken, moet deze gevoerd worden, ongeacht bouwjaar. Ik heb op beide C's blauwe platen, incl. goedkeuringsstempel (leeuwtje), maar dit zijn niet de standaard metalen, maar de luxe versies met dikke plastic letters erop gemonteerd. Mijn Coupe' 41-HM-19 is van 1975, de CarAvan 84-SX-32 is van eind 1977. Vroeger toen de GAIK-plaat net verplicht was, is een van mijn oude Coupe's door het keuringsbedrijf voorzien van GAIK-platen, alhoewel deze van bouwjaar voor 1978 was. Dit was niet meer te veranderen, waardoor de GAIK-platen gevoerd moesten worden. (Daarom lagen ze ook in de kofferbak). Ik heb nog nooit oude platen in hoeven leveren bij bestelling van andere (blauwe) platen. De luxe versie van de blauwe platen heb ik toentertijd via de Velba besteld in Arnhem, kosten lagen wel iets hoger dan
Smoking...
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Bericht door geezer »

Dat je oude platen in moet leveren kan ook best alleen voor vrachtwagens gelden hoor. Ik had het hier op het werk gehoord namelijk
hanzel
C liefhebber
Berichten: 122
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:53 pm
Locatie: Asten
Contacteer:

Bericht door hanzel »

Ik heb voor mijn commodore uit '72 ook gewoon blauwe platen met stempel kunnen laten maken, terwijl er gele opzaten, en ook ophoren. Aangezien de auto in '86 is ingevoerd heeft hij ook een kenteken van '86. Dus blauwe platen mag dan niet. Ik ben al enkele keren aangehouden voor algemene controles en alcohol controles, maar nog nooit iets gehoord over mijn blauwe platen. Volgens mij weten de meeste agenten ook niet eens hoe het nou zit :D
- Opel Kadett C1 SR Coupe '74
- Opel B Commodore 2,8 GS Coupe '72
- Opel Kadett C1 Sedan '74
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

[quote="Daan D"]Naar mijn beste weten mag je inderdaad tot toelating 01-01-1978 blauwe platen voeren. Maar als er een GAIK-plaat is uitgegeven op dat kenteken, moet deze gevoerd worden, ongeacht bouwjaar. Ik heb op beide C's blauwe platen, incl. goedkeuringsstempel (leeuwtje), maar dit zijn niet de standaard metalen, maar de luxe versies met dikke plastic letters erop gemonteerd. Mijn Coupe' 41-HM-19 is van 1975, de CarAvan 84-SX-32 is van eind 1977. Vroeger toen de GAIK-plaat net verplicht was, is een van mijn oude Coupe's door het keuringsbedrijf voorzien van GAIK-platen, alhoewel deze van bouwjaar voor 1978 was. Dit was niet meer te veranderen, waardoor de GAIK-platen gevoerd moesten worden. (Daarom lagen ze ook in de kofferbak). Ik heb nog nooit oude platen in hoeven leveren bij bestelling van andere (blauwe) platen. De luxe versie van de blauwe platen heb ik toentertijd via de Velba besteld in Arnhem, kosten lagen wel iets hoger dan
ex '78 C2 coupé
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Bij bestelling van blauwe platen hoef je nooit je gele platen in te leveren.
Inleveren is alleen nodig als je al gaik-platen hebt en bv. bij schade nieuwe gaik-platen wilt bestellen (of bij bestellen van bv. luxe-gaik-platen).

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

Jigsaw schreef:Maar GAIK platen zijn er toch pas vanaf 2000 ?

en als je er blauwe voor laat maken (http://www.wittekentekenplaat.nl :P ) hoe willen ze dan weten dat er origineel gele platen op hebben gezeten?
Ik begrijp je vraag niet helemaal? Kan best zijn dat vanaf 2000 die GAIK-platen zijn geintroduceerd, ik weet het echt niet meer. Maar op je link staan inderdaad die luxe platen die op mijn huidige auto's zitten.
Smoking...
robgte76
C ervaren
Berichten: 436
Lid geworden op: wo aug 29, 2007 3:42 pm
Locatie: Cuijk

Bericht door robgte76 »

Jigsaw schreef: hoe willen ze dan weten dat er origineel gele platen op hebben gezeten?
Als er ooit GAIK platen bij de auto afgegeven zijn, staat er een GAIK stempel in je kentekenbewijs deel 1.... En vanaf 1-'78 werden alle auto's voorzien van gele platen.
Nog Kadett c loos...huidig projekt
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Bericht door geezer »

Uit het boek van de RDW keurmeester
Alle personenauto's moeten voorzien zijn van "euro kentekenplaten" met uitzondering van voertuigen van voor 1 januari 1978.
Van de RDW site
Donkerblauwe kentekenplaat

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van v
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

huhmmm

Hoezo een half jaartje wachten Geezer??
word dat dan steeds aangepast die datum van 1 januari 1978 of wat?
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Bericht door geezer »

misschien veranderen er dan wat regeltjes
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

mijn 78 er kadett is apk gekeurd met cijfer,cijfer-leter;leter-cijfer,cijfer.

maar dat komt omdat hij een blauwe plaat ook veel mooier vindt
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

cijfers-letters-cijfers mag blauwe platen voeren, ongeacht het bouwjaar.

kijk maar naar deze, dit is zelfs een 79'er!

Afbeelding
ex '78 C2 coupé
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Bericht door geezer »

werk jij bij de rdw?
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

nee, maar heb ze dat een keer gevraagd, ze konden me er eigenlijk geen duidelijk antwoord op geven, maar aangezien mijn blauwe platen de originele waren denk ik dat het gewoon mag
ex '78 C2 coupé
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door fredje »

De regel was idd tot 1-1-78, maarrrrrrrrrrrr er zijn nieuwe regels, zal van de week als ik op het werk ben eens ff kijken in het apk boek wat er precies veranderd is.
Uit mijn hoofd mag idd de oude combinatie (cijfers-letters-cijfers) blauw voeren, ook na 78, maar dat moet ik ff nakijken

Gr Ferdie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten