Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

Gesloten
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door kriekje »

Oldtimerverzekering voor 9 maanden?
Vast meer mensen die het kwarttarief betalen , maar dan wel voor 12 maanden een verzekering te hebben?
Dat kan er niet in bij mij.
Ik heb mijn huidige verzekeraar een mailtje gestuurd met de '9 maanden vraag'.
Wie heeft er al onderzoek gedaan naar de mogelijkheden?
Of zijn er verzekeraars die een mooi constructie hebben?
beCeten
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door schrump »

ik heb al een paar jaar een verzekering die alleen dekt tijdens zomertijd.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door kriekje »

wie , wat , waar Ids?
de bovag waar ik nu verzekerd ben, doet niets met een winterstop
beCeten
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door schrump »

http://www.saurwalt.nl/index.php/partic ... rrijtuigen

bij dit kantoor heb ik een mooie korting op de premie bij de europeesche
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door erny70 »

Interessant, maar bij Ol' Teaser is het langer dan 3 jaar geleden dat ie getaxeerd is, en omdat ie nu motorloos staat ga ik er van uit dat ie niet getaxeerd kan worden alhoewel, hoe kan ik hem dan verzekeren nu ...... dus gewoon weer dagwaarde ?
Beetje risky hé ?
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door Cityrider »

Als je kijkt op de RDW site, dan kun je lezen dat wanneer een voertuig op jouw naam staat er verplichtingen zijn.'
één van die verplichtingen is WA verzekering. Schorsen of exporteren zijn de enige mogelijkheden om onder de ze verplichting uit te komen. De 9 maanden verzekering/regeling is met die achtergrond minstens vreemd.

Als u een voertuig op uw naam heeft staan, dan hoort daar een aantal verplichtingen bij waaraan u moet voldoen. Hier leest u welke voertuigverplichtingen in Nederland gelden.

TEKST RDW.
De verplichtingen zijn:
Een voertuig moet vanaf het moment dat het op uw naam staat, WA verzekerd zijn (volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM)). Dit geldt niet voor aanhangwagens, die zijn verzekerd bij het trekkend voertuig.

Stopzetten voertuigverplichtingen
U kunt de verplichtingen die horen bij het in bezit hebben van een voertuig tijdelijk stopzetten door het voertuig te schorsen, zoals dat heet. Lees daar meer over in het artikel Voertuig tijdelijk niet gebruiken: schorsen online.

TEKST RDW.
Voertuig tijdelijk niet gebruiken; schorsen online
Als u besluit uw voertuig voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u de WA-verzekering, de motorrijtuigenbelasting en verplichte APK (indien van toepassing) tijdelijk stopzetten. Daarvoor moet u uw kenteken schorsen. Voldoet u niet meer aan deze verplichtingen, zonder uw kenteken te schorsen, dan krijgt u een boete.

Belangrijk
Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg rijden of staan.
Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst.
Na de schorsing kunt u zelf de verzekering stopzetten. De RDW geeft aan de Belastingdienst door dat het kenteken is geschorst. De motorrijtuigenbelasting stopt dan automatisch.
Als u een schorsing vóór de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na begin van de eerste schorsing, dan moet u een hoger schorsingstarief betalen. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).
U mag met een geschorst voertuig voor de APK naar een APK-keuringsstation rijden. U moet dan de afspraakbevestiging, met daarop de tijd, bij u hebben en het voertuig moet WA verzekerd zijn. U mag alleen rond de afspraaktijd rijden van uw woonadres naar het adres waar u de APK laat doen.
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Oldtimerverzekering voor 9 maanden?

Bericht door J v Delft »

Als je gebruik maakt van de kwarttariefregeling moet auto wel gekeurd en wa verzekerd zijn.
Je mag wel als je auto gekeurd mag worden in de drie wintermaanden op en neer rijden naar keuringstation.
Voor schorsing gelden andere regels en hoeft voertuig niet gekeurd en verzekerd te zijn
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten