Slipcursus

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

Gesloten
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Slipcursus

Bericht door RensR »

Hoi beste mensen,

Ik heb zojuist via vakantieveilingen een slipcursus gekocht. Nu zijn er twee opties; ofwel een auto van hen gebruiken, ofwel een eigen auto.
Nu is het huren van een auto bij hen niet duur, dus dat is niet het probleem. De vraag is meer of het verstandig zou zijn om met de eigen kadett de cursus af te leggen. Aan de ene kant is het natuurlijk handig om het met je eigen auto te doen aangezien je daar toch ook het meest in rijdt. Aan de andere kant weet ik niet in hoeverre kans op schade door omslaan of iets dergelijks bestaat. Mijn kadett is een C1 die vrijwel geheel standaard is, dus ook veren, banden(155-80-13) en schokdempers.
Heeft er iemand ervaring mee of iemand een goede reden/ervaring om dit al dan niet te doen?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slipcursus

Bericht door Automatic-freak »

Ik heb al een aantal keer een slipcursus mogen doen, maar ik denk niet dat je direct bang hoeft te zijn voor schade en/of omslaan.

Over het algemeen hebben ze bij een slipschool wel gezorgd voor een veiligheidsmarge en is de baan dusdanig glad dat je niet om zult slaan.

Als ik de keuze had, dan zou ik inderdaad met eigen auto doen .. daar leer je het meeste van !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: Slipcursus

Bericht door RensR »

Nou ik heb besloten er dan toch maar met de Kadett heen te gaan. Mocht ik dan nog twijfelen, dan zal er nog wel iets te regelen zijn. Ik zal eens kijken of er ook wat leuke foto's van gemaakt worden.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Slipcursus

Bericht door patrick de boer »

slipcurses is het leukste met een rwd
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten