restaureren of niet

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

Gesloten
stephan-coupe
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 6:36 pm

restaureren of niet

Bericht door stephan-coupe »

goei dag,

via deze weg vraag ik jullie advies omtrent mijn c coupe uit 1976.

heb deze gekocht een jaar geleden met de gedachten deze langzaam aan op te knappen. nu zijn er al wat dingen gedaan (kleine dingen) zoals apk keuring andere tandkarans en koppelomvormer.

nu zit ik echter met het dilemma van restaureren of niet, ik ben namelijk bang dat ik mij verschrikkelijk ga verkijken op de kosten die dit met zich mee brengt.

de auto zal dan denk ik op een aantal punten (opnieuw) gelast moeten worden dit heeft een beun gedaan en ik zelf had dit nooit ze geaccepteerd, hij zal een nieuwe kleur moeten krijgen en zoals de rubbers enzo die in de loop der jaren wat slechter zijn geworden.

wat is jullie visie/mening/optiek en wat is wijsheid?

mvg stephan
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: restaureren of niet

Bericht door Automatic-freak »

Hallo Stephan,

Misschien kun je wat voorbeelden laten zien van het laswerk dat er reeds gedaan is en wat slechte plekken, aan de hand daarvan kunnen hier een aantal mensen wel een inschatting maken en misschien zelfs wel een prijsindicatie ...

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: restaureren of niet

Bericht door Christian-tsx »

ik heb pasgeleden van een bmw E30 de dorpels + wielranden en wat klein spul vervangen in de vrije tijd. en dan ben je aan kosten al gauw 750 euro kwijt.
strakmaken + spuiten kan automatic freak vast wel een beetje inschatten.

en veel mensen verkijken zich ook op alle nieuwe onderdelen links en rechts. dat kost bij elkaar ook aardig wat.

en dan nog, tektyl, ML, ijzermenie/primer, carr. kit, etc etc. kost ook zo een paar honderd euro.
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: restaureren of niet

Bericht door kadett coupe »

Het ligt er een beetje aan hoe lang je er over wil doen. Als je al het geld dat je er in stopt over een ruime tijd verspreid en je er de ruimte voor hebt. Dan valt het best mee (lees rondstruinen voor goedkope spullen))
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten