Jigsaw schreef:klopt, maar mijn verzekering vroeg dus om nieuwe papieren dan laat ik hem liever omkeuren dan dat ik hem onverzekerd rond laat rijden.
Hoi,
Er zijn inderdaad verzekeringen die er niet aan beginnen.
Mocht je het omkeuren voorbij willen laten gaan dan is het verstandig om naar een andere verzekering over te stappen..
Diverse oltimerverzekeringen maken hier namelijk geen probleem van.
Wat je ook kunt doen is zorgen voor een taxatierapport en de auto hierover te laten verzekeren. Op je taxatierapport staat ook het motortype vermeld...
Dan zul je zien dat menig verzekering je zo verzekeren wil...
succes,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
patrick de boer schreef:de 2400 kun je pas verzekerene als ie o[p kenteken staan en dan is het voor de politcie ook geen probleem
Hoi patrick,
Ook een 2400 kun je verzekeren. Ook als die niet op kenteken staat.
Tis zoeken naar een verzekering die het wil vermelden op je groene kaart..
Mijn ascona is een 2.0 op kenteken, echter geen 16V. Dit heb ik laten vermelden om ten alle tijden toch verzekerd te zijn.
Groeten,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Jigsaw schreef:heb nog een tijdje zitten denken wat je nog meer kunt doen.
Zou je bijvoorbeeld een 1.6S erin kunnen leggen met het binnenwerk van een 2.4 en dan RDW laten omkeuren ?
Optie 2: Ik ben ook al op zoek geweest naar een 73'er kenteken van voor oktober 73, maar deze zijn onvindbaar. Misschien in duitsland?
3e optie: exporteren, via de Duitse TUV laten keuren en weer laten importeren. Maar dit kost ook een paar honderd euro.
kijk eens naar de mogelijkheden in groot brittanie...
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Ik heb geen cylinderinhoud op mijn kenteken staan alleen dat het een 4cylinder is. Dan heb ik toch geen probleem lijkt mij met de verzekering/politie/enz.. indien ik er een 2.0s inleg?? Het is een Coupe en weet niet wat er origineel in heeft gezeten denk een 1.6s.
topcad schreef:Ik heb geen cylinderinhoud op mijn kenteken staan alleen dat het een 4cylinder is. Dan heb ik toch geen probleem lijkt mij met de verzekering/politie/enz.. indien ik er een 2.0s inleg?? Het is een Coupe en weet niet wat er origineel in heeft gezeten denk een 1.6s.
jawel, want bij jouw chassisnummer hoort een motorcode, en die is wel bij de RDW bekend. Het feit dat er geen cilinder inhoud vermeld staat wil niet zeggen dat het niet bekend is.
ik heb nu origineel een 16S (75 pk) en ga een 20S (100 pk) erin zetten, dus dat is 33 % vermogens toename, dus dan ben ik met een eenvoudige rdw-keuring klaar ?
als je ook de remmen en assen etc ombouwd misschien wel, maar dan heb je nog de kans dat ze het afkeuren.
want ik weet niet hoe ze met een 2.0 S omgaan. De typegoedkeuring van rallye en GTE is namelijk met 2.0E en van 2.0S is dus officieel geen typegoedkeuring.