Keuring tot 2Liter

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Jigsaw schreef:klopt, maar mijn verzekering vroeg dus om nieuwe papieren :( dan laat ik hem liever omkeuren dan dat ik hem onverzekerd rond laat rijden.
Hoi,

Er zijn inderdaad verzekeringen die er niet aan beginnen.
Mocht je het omkeuren voorbij willen laten gaan dan is het verstandig om naar een andere verzekering over te stappen..
Diverse oltimerverzekeringen maken hier namelijk geen probleem van.

Wat je ook kunt doen is zorgen voor een taxatierapport en de auto hierover te laten verzekeren. Op je taxatierapport staat ook het motortype vermeld...
Dan zul je zien dat menig verzekering je zo verzekeren wil...

succes,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

aah top :) dat zal ik zeker overwegen ja :)

dus in feite kun je dan ook een 2.4 'verzekeren' , je zit dan alleen met het probleem dat het van de politie niet mag, maar dat is een ander verhaal.
ex '78 C2 coupé
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

de 2400 kun je pas verzekerene als ie o[p kenteken staan en dan is het voor de politcie ook geen probleem
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

patrick de boer schreef:de 2400 kun je pas verzekerene als ie o[p kenteken staan en dan is het voor de politcie ook geen probleem
Hoi patrick,

Ook een 2400 kun je verzekeren. Ook als die niet op kenteken staat.
Tis zoeken naar een verzekering die het wil vermelden op je groene kaart..

Mijn ascona is een 2.0 op kenteken, echter geen 16V. Dit heb ik laten vermelden om ten alle tijden toch verzekerd te zijn.

Groeten,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

heb nog een tijdje zitten denken wat je nog meer kunt doen.

Zou je bijvoorbeeld een 1.6S erin kunnen leggen met het binnenwerk van een 2.4 en dan RDW laten omkeuren ?

Optie 2: Ik ben ook al op zoek geweest naar een 73'er kenteken van voor oktober 73, maar deze zijn onvindbaar. Misschien in duitsland?

3e optie: exporteren, via de Duitse TUV laten keuren en weer laten importeren. Maar dit kost ook een paar honderd euro.
ex '78 C2 coupé
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Jigsaw schreef:heb nog een tijdje zitten denken wat je nog meer kunt doen.

Zou je bijvoorbeeld een 1.6S erin kunnen leggen met het binnenwerk van een 2.4 en dan RDW laten omkeuren ?

Optie 2: Ik ben ook al op zoek geweest naar een 73'er kenteken van voor oktober 73, maar deze zijn onvindbaar. Misschien in duitsland?

3e optie: exporteren, via de Duitse TUV laten keuren en weer laten importeren. Maar dit kost ook een paar honderd euro.
kijk eens naar de mogelijkheden in groot brittanie...
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
topcad
C gevonden
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 30, 2007 4:17 pm

Bericht door topcad »

Ik heb geen cylinderinhoud op mijn kenteken staan alleen dat het een 4cylinder is. Dan heb ik toch geen probleem lijkt mij met de verzekering/politie/enz.. indien ik er een 2.0s inleg?? Het is een Coupe en weet niet wat er origineel in heeft gezeten denk een 1.6s.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

mark vds car hifi schreef:
Jigsaw schreef:heb nog een tijdje zitten denken wat je nog meer kunt doen.

Zou je bijvoorbeeld een 1.6S erin kunnen leggen met het binnenwerk van een 2.4 en dan RDW laten omkeuren ?

Optie 2: Ik ben ook al op zoek geweest naar een 73'er kenteken van voor oktober 73, maar deze zijn onvindbaar. Misschien in duitsland?

3e optie: exporteren, via de Duitse TUV laten keuren en weer laten importeren. Maar dit kost ook een paar honderd euro.
kijk eens naar de mogelijkheden in groot brittanie...
ja die keuren zowat alles goed
wat ze in duitsland tegek vinden brenge ze daar naar toe
hahahaha
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

topcad schreef:Ik heb geen cylinderinhoud op mijn kenteken staan alleen dat het een 4cylinder is. Dan heb ik toch geen probleem lijkt mij met de verzekering/politie/enz.. indien ik er een 2.0s inleg?? Het is een Coupe en weet niet wat er origineel in heeft gezeten denk een 1.6s.
jawel, want bij jouw chassisnummer hoort een motorcode, en die is wel bij de RDW bekend. Het feit dat er geen cilinder inhoud vermeld staat wil niet zeggen dat het niet bekend is.
ex '78 C2 coupé
CAV
C geïnteresseerd
Berichten: 61
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 9:35 pm

Bericht door CAV »

@jigsaw

is het nu uiteindelijk nog gelukt om de 20S op kenteken te krijgen zonder al te veel kosten ?
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

ben ik niet meer achteraan gegaan helaas en nu hij te koop staat denk ik ook niet dat dit nog lukt. Maar er zullen nog meer motorombouwen volgen dus.

Ik denk trouwens dat het niet lukt, het was een 1.2N dus het vermogen stijgt al met 40%, dus het gaat niet op de makkelijke manier
ex '78 C2 coupé
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

En als je nu het motornummer van een 1.6s in dit blok slaat ipv de 2.0s !?

Misschien keuren ze dan wel goed en kan de politie ook 'zien' aan het motornummer dat het slechts een 1.6 is :twisted:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
CAV
C geïnteresseerd
Berichten: 61
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 9:35 pm

Bericht door CAV »

ik heb nu origineel een 16S (75 pk) en ga een 20S (100 pk) erin zetten, dus dat is 33 % vermogens toename, dus dan ben ik met een eenvoudige rdw-keuring klaar ?
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

als je ook de remmen en assen etc ombouwd misschien wel, maar dan heb je nog de kans dat ze het afkeuren.

want ik weet niet hoe ze met een 2.0 S omgaan. De typegoedkeuring van rallye en GTE is namelijk met 2.0E en van 2.0S is dus officieel geen typegoedkeuring.
ex '78 C2 coupé
CAV
C geïnteresseerd
Berichten: 61
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 9:35 pm

Bericht door CAV »

volgens mij zijn de remmen en assen van 16S gelijk aan die van een 20E, maar ik zal wel eens contact opnemen met de rdw om te informeren
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten