Kadett C kopen waarop letten ??

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

Gesloten
Supers
Berichten: 1
Lid geworden op: do nov 02, 2006 6:48 pm

Kadett C kopen waarop letten ??

Bericht door Supers »

Mensen ik wil deze C kadett kopen ga morgen even kijken maar heeft iemand een tip ??? waar ik op meot letten me vader zei iets over de goten volgestampt met kranten en dan dicht doen met metsel ?? weet iemand hier iets meer over ??

Laat all jullie idee
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

hey,

op internet zwerven 100 tips en truucks en nog mis de helft. mijn eerste tip is neem iemand mee die er negatief tegenover staat. iemand die positief is wordt net zo "verliefd" als jij en kijkt ook maar met een half oog.

- trek de rubbers overal los om te zien of die onder de naad roest (ook de kofferbak)
- neem een ijskast magneetje mee deze kan je op het plaatwerk leggen. als deze niet blijft plakken zit er veel plamuur onder.

- de kadett plekken die ik ken zijn:
- de a stijlen en de verstevigingsblokjes bij de voorschermen. neem een zaklamp en schijn in de wielkastbakken en kijk richting het raam. daar zitten 2 blokjes die zijn meestal weg
- de koplamp oortjes. motorkap omhoog en waar het binnenscherm en het voorfront samenkomen (en de knipperlichten vast zitten).
- de keienvanger voor daar waar die aan de voorschermen vast zit
- de accubak
- de wielbakken achter. er zitten gordel montage punten en deze rotten er meerstal uit
- de reserve wielbak.
- de complete bodem
- de schotels op de achteras. (ga onder de auto liggen en voel en kijk goed waar de veren op de as komen.


verder zijn de motoren niet kappot te krijgen dus daar hoef je niet heel bang voor te zijn.

De deuren rotten ook als een gek dus kijk goed naar de vels naden.

zo zijn er waarschijnlijk nog 100 plekken waar je op moet letten. Houd gewoon in gedachte er zijn er zat ga niet over 1 dag ijs. heb je twijfel niet doen.
all show no go!
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

als ik de foto zie zijn de dorpels, deuren en wielkastranden opgelapt of echt goed hersteld.
het komt te vaak voor dat iemand begint met dicht plamuren van slechte plekken.
na een paar maanden komt dan de roest er weer door.
als je hem dan nog een keer opschuurt en in de grondlak zet lijkt het heel wat, maar allen moet er dan uitgeslpen worden en je moet er dan nieuw plaatwerk in lassen.
in dat gevan is de waarde van de auto 100 tot 300 euro, afhankelijk van de staat van het inventaris en chroomwerk.
ik zou hem dus niet kopen voor dat geld.
( waarschijnklijk was de laatste auto die wij gesloopt hebben in de zelfde staat. wij vonden de onderdelen waardevoller, dan de hele auto)
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten