City C2 Project..........je?

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

City C2 Project..........je?

Bericht door groeneklodder »

Gisteren deze city opgehaald, was eigenlijk bedoeld voor de onderdelen cq sloop voor de Groene.................

Afbeelding

Bij nadere inspectie bleek dat deze wagen geheel niet sloopwaardig was, ik vond hem gewoon te goed, zo goed als alle slechte plekken waren door de vorige eigenaar(s) al behandeld en/of gelast.........

Hier een klein blik achter het spatbord:

Afbeelding

Dus moesten we deze maar gaan afbouwen..........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deuren hebben ze al voor me uitgezocht, klepjes zijn prima in orde, mis alleen een hemeltje zeggen ze.....

To Be Continued.......................
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
CQPralley
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do mei 25, 2006 4:02 pm
Locatie: Nog net Nederland

Bericht door CQPralley »

Ziet er goed uit, weer een wintertje werk, volgens mij heb ik nog een adresje waar men nog nieuw hemeltjes maakt, maar heb geen ervaring met bedrijf.
[img]http://i51.photobucket.com/albums/f384/LucJansen/diverse/hertog_jan.jpg[/img]
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Ik ga in ieder geval even op de meeting struinen, overigens op dit moment is de bedoeling dat hij "irmscher city" replica gaat worden ;)
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Wagen Leeggehaald, stand van zaken, en missende parts

Bericht door groeneklodder »

Zo dan, een plaatjesgolf

Zoals ik het nu zie is de complete bekleding afgeschreven, inclusief vloer en de hemel mist idd. En de tank zit er niet bij :( enz..... voor de rest spreken de foto's voor zich denk ik ............................

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een kleine impressie wat een grille en koplamp met een carroserie doet.............

Afbeelding

Ben aan het denken om een E-kadett GSI Champion interieurtje te pakken (recaro) Zou dit makkelijk pas te maken zijn?
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

in een coupé
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Dan zou het moeten lukken denk, want de bankmaten zijn hetzelfde, enige punt van fr
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Hey Rob,

Van Harte gefeliciteerd! Mooie basis volgens de foto's!!!

Succes met de wederopbouw (weer een c gered :D :!: )

Groeten,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Bedankt voor de goeie/leuke reactie's, ik ga m'n uiterste best doen om hier wat moois van te maken............alleen een paar puntjes:

- het zou mijn eerste auto worden die ik spuit (en ik wil het absoluut zelf doen en pas als dit fout gaat laten spuiten) heb een kleine compressor (gamma 100ltr) set inclusief spuitbekers enzo.......

- Ik wil hem echt Irmscher Replica maken, heb al een mailtje gestuurd naar Irmscher of ze nog aan de striping kunnen komen, zal wel niet :(

Wat ik dus echt heeeeel erg nodig heb om hem zo te maken als ik wil is dus het befaamde rechterspiegeltje (driehoekje+kunststof), de voorspoiler
maar zeker ook de achterspoiler op het dak........zou manta niet makkelijk pas te maken zijn?

Daarnaast vraag ik mezelf af of ik hier meteen een zwaarder blok in zal hangen, maar ben zeker bang voor de kosten die dit met zich meebrengt.

Heb ik al een 1600 as eronder ?????? (degene die deze kunnen herkennen kijk aub even naar het fotootje achteras?)

Gisteren begonnen met de hele schuur op te ruimen en al het overbodige houtwerk en ander bouwmateriaal de weg naar de stort te wijzen, kan ik tenminste de onderdelen kwijt, hahaha
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

groeneklodder schreef:Bedankt voor de goeie/leuke reactie's, ik ga m'n uiterste best doen om hier wat moois van te maken............alleen een paar puntjes:

- het zou mijn eerste auto worden die ik spuit (en ik wil het absoluut zelf doen en pas als dit fout gaat laten spuiten) heb een kleine compressor (gamma 100ltr) set inclusief spuitbekers enzo.......

- Ik wil hem echt Irmscher Replica maken, heb al een mailtje gestuurd naar Irmscher of ze nog aan de striping kunnen komen, zal wel niet :(

Wat ik dus echt heeeeel erg nodig heb om hem zo te maken als ik wil is dus het befaamde rechterspiegeltje (driehoekje+kunststof), de voorspoiler
maar zeker ook de achterspoiler op het dak........zou manta niet makkelijk pas te maken zijn?

Daarnaast vraag ik mezelf af of ik hier meteen een zwaarder blok in zal hangen, maar ben zeker bang voor de kosten die dit met zich meebrengt.

Heb ik al een 1600 as eronder ?????? (degene die deze kunnen herkennen kijk aub even naar het fotootje achteras?)

Gisteren begonnen met de hele schuur op te ruimen en al het overbodige houtwerk en ander bouwmateriaal de weg naar de stort te wijzen, kan ik tenminste de onderdelen kwijt, hahaha
Hoi Rob,

Ik wil proberen enige reacties te geven op bovengenoemde punten:

- wanneer je de auto zelf spuit, probeer dan eerst eens af te kijken bij n meester spuiter. Welke routing je loopt.
Veelal is dit:
1. bodem
2. binnkant, (zitruimte, koffer, motorruimte, daarna dit afplakken)
3. 1e helft dak uitspuiten over c stijl
4. vanaf c stijl scherm aan 1 zijde pakken en met laatste baan de dorpel meepikken, vanaf dak ook a stijl meepikken
5, idem aan andere zijde
6. keienvanger
achterwand..
probeer nette banen te maken en haaks op het plaatwerk te spuiten op ongeveer 25cm afstand (bovenbeker)

Wat betreft de kosten van een ander blok. anderhalf a twee jaar geleden was ik ongeveer 1500 euro kwijt om van mijn limo naar een 2.0E te gaan. Dat was inclusief assen, remmerij etc.. Maar niks herlakt e.d. echter is alles duurder geworden dus....

Verder is je achteras een 1200 versie. (gezien de boutjes en afmetingen (verbeter me wanneer ik fout zit)) of vergelijk en meet met de as onder je groene city, verschil is aanzienlijk groot
Een city 1600 as is schaars te verkrijgen. Wellicht doe je er goed aan om rotte limo as te herstelen middels nieuwe schotels (heb ik iig gedaan angezien ik niets gevonden kreeg)

Succes,

Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Bedankt voor je reactie zover mark........ jammer had stille hoop op 1600 asje, waarschijnlijk wordt ie dan voorlopig eerst 1200 opgebouwt, denk dat ik er dan verstandiger aan doe om een 1200S je te pakken met webertjes enzo..........zit ik bij elkaar toch gauw op een 800 euries........maar wel net even dat beetje extra wat nodig is :)
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

Weer een city die weer leifdevol behandelt zal worden door de handen van een liefhebber!

Grtz Arie
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

We gaan er het beste van proberen te maken :)

Voorlopig ben ik er ook achter gekomen dat ik de Rembekrachtiging ook mis............

Wel een teveel aan onderdelen op andere punten:

1 paar raamsledes L+R
1 1200 N blokje
1 1200 vierbak
2 linker koplampen H4
Set zwarte kunststof Standaard spiegels
1 binnenspiegel
2 paar achterlichten
1 paar deuropeners (handgreepjes met stangen)

Iemand ruilhandel????? kom maar op als je durft :)

oh, ja, wat heb ik nog nodig?

Rembekrachtigingsding dus
Hemeltje City
Benzinetank City
Nette vloerbedekking City
Stoelen en achterbank e-kadett GSI champion (zwart leer) (geen hoofdprijs set want die centen heb ik gewoon (nog) niet :)
1200S blokje (aanbouwdelen heb ik voorzover deze passen van een N)
Een marianne carburateur met spruitstuk

en ik zal best nog wel meer tegen gaan komen.......maar dat schijnt een beetje zo te horen bij een auto in onderdelen

ga hier uiteraard even voor kijken op sevenum......maar ja........hebben is hebben zeggen ze...........
Laatst gewijzigd door groeneklodder op do mei 24, 2007 7:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Schedelwerk »

Hey klodder, misschien heb je hier alvast wat aan? Goed begin is immers het halve werk ;)

Irmscher voorspoiler
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
groeneklodder
C ervaren
Berichten: 252
Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
Locatie: Voorschoten

Bericht door groeneklodder »

Absoluut............is alleen een km of 300 rijden :( zal eens kijken of ik in overleg met deze goede man kan treden...............

Thanks voor de tip man :D
[img]http://home.versatel.nl/cadona/klodderke.jpg[/img]
kadettcoupe.20e
C liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
Locatie: gouda

Bericht door kadettcoupe.20e »

hoi er stond pas een tank op marktplaats tekoop

gr jurgen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten