kadett city 1978

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

kadett city 1978

Bericht door joel »

zo, na een tijdje op dit forum ga ik toch maar een projectje toevoegen

het begon zo net voor mijn 18e. een vriend van me kocht een manta a project, zelf werkte ik toendertijd bij een schadeherstel bedrijf. dus ik hielp hem veel en ging me steeds meer interesseren in een eigen project. ik was altijd al met oldtimers bezig, maar dan vooral motoren. ook kostte mijn brommer me erg veel geld ( voor het geld dat er inmiddels in zit kun je een leuke opgeknapte kadett kopen ). een manta a vond ik net iets te prijzig in opknapstaat. dus ik ging verder zoeken, toen kwam ik bij de c-kadett's. hier eindigd hoofdstuk 1

na uren lang rondstruinen op alle verkoopsites die ik maar kon vinden vond ik een ( op internet ) leuke sedan.
Afbeelding
hier zou "wat opknapwerk" aan zitten omdat de beste man tegen een vangrail gereden was met 30km/h. toen ik daar aankwam geloofde ik mijn ogen niet, ik had een uur gereist voor een wrak. de sedan leek wel een golfbal en tot overmaat van ramp was de deurstijl gedeukt waardoor er een vouw in het dak zat. die werd het dus niet. daarna mijn zoektoch voor een tijdje stil gelegd totdat ik getipt werd door een leeraar dat hij nog een city project wist te staan.

ik naar de verkoper toe, de auto stond midden in een woonwijk, achterin een tuintje van een paar vierkante meter. de man had een duitse vrouw die 15 jaar geleden elk weekend met de kadett opgehaald werdt, dit duurde 7 jaar lang. toen werd er een gezinnetje gesticht en stond de kadett geschorst stil. eens per jaar werdt het motortje even gestart en een keer door de straat gereden. maar dit deed het ding natuurlijk geen goed, maar ik zocht overigens een project. maargoed, genoeg gelult. nu plaatjes

zo stond hij bij de vorige eigenaar in de tuin
Afbeelding
Afbeelding

ik mocht hem hebben voor 150euro. en de hele achterbak lag vol met onderdelen. dus die gok heb ik maar genomen en het ding opgehaald

hier stond hij thuis op de ambulance
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de dag erna heb ik hem naar zijn voorlopige rustplaats gebracht ( oude loods van mn werk, daar heb ik namelijk bruggen enzo tot mijn beschikking )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

in de weken erna heb ik de kadett voor een groot deel gedemonteerd en ook het motorruim leeggemaakt
Afbeelding

in eerste instantie wou ik een 1200 turbomotor opbouwen, enkel toen ik aan het demonteren van het 1200 blok bezig was kwam ik een leuk blokje tegen bij een hobbyist in de buurt. een 2500 motor uit een senator a
Afbeelding
Afbeelding

toen begonnen het blok passend te maken, na wat slijpwerk zag de tunnel er zo uit
Afbeelding

het leuke vond ik dat ik bij toeval dit stickertje eens ging lezen
Afbeelding
er stond: "volledig tegen roest behandeld door valvoline 1979" dat stickertje wil ik dus graag behouden als de raam er weer terug in gaat.

na een paar avondjes werken was joel blij :lol:
Afbeelding
en waarom?....... omdat hij het blok er ver genoeg naar achteren in had gekregen
Afbeelding
Afbeelding

inmiddels heb ik ook nog wat onderdeeltjes aangeschaft waaronder een 85mm verlagingsset

ik ben momenteel op zoek naar een 5bak die ik passend wil maken. ook ben ik nog aan het twijfelen tussen een turbo en webers. ook is de kleur nog niet geheel zeker, ik denk eraan om hem zijn originele kleur weer terug te geven en hem een soort van hotrod look geven.

het verdere verloop zal ik af en toe in dit topic bijhouden, maar verwacht niet dat het snel gaat. ik doe het immers voor de lol ( ben meer een sleutelaar dan een rijder )
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Bericht door Joepp »

Nice!

Kan me herinneren dat je ergens eens een gefotoshopte city hebt geplaatst als hoe hij ging worden.
Laag, geel, sr velgen en sr striping was de planning nietwaar?

Iniedergeval veel succes verder!

gr.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

Joepp schreef:Nice!

Kan me herinneren dat je ergens eens een gefotoshopte city hebt geplaatst als hoe hij ging worden.
Laag, geel, sr velgen en sr striping was de planning nietwaar?

Iniedergeval veel succes verder!

gr.
klopt. enkel klopt er van die shop geen hol

Afbeelding

kleur klopt niet. sr velgen zal niet gaan lukken ivm grote remmen voor, en die van mij is immers een c2 en geen c1
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

zo... even een vraagje

ik heb momenteel deze thuis liggen
Afbeelding

ik weet toevallig ook nog iemand die 3 dubbele solexen te koop heeft.

wat zouden jullie doen? qua kosten zit er weinig verschil tussen een turbomotor opbouwen of een N/A motor opbouwen
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Bericht door Daigo »

super project :shock:

Maar als je dan toch echt iets aparts ervan wilt maken hotrod style (L)
me like like. dan zou ik voor de turbo gaan.
toch weer net wat aparts. en het heeft gewoon iets.
Het is misschein net wat meer werk. maar ik denk dat het resultaat er beter van word.

op wobbers rijden er meerdere turbo 6 pitter zijn er aanzienlijk minder.
en aangezien jij toch graag sleutelt. WHY NOT?

je hebt het gereedschap/ervaring/spullen bij elkaar.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

Daigo schreef:super project :shock:

Maar als je dan toch echt iets aparts ervan wilt maken hotrod style (L)
me like like. dan zou ik voor de turbo gaan.
toch weer net wat aparts. en het heeft gewoon iets.
Het is misschein net wat meer werk. maar ik denk dat het resultaat er beter van word.

op wobbers rijden er meerdere turbo 6 pitter zijn er aanzienlijk minder.
en aangezien jij toch graag sleutelt. WHY NOT?

je hebt het gereedschap/ervaring/spullen bij elkaar.
nouja, spullen bij mekaar zou ik het niet graag noemen

ik heb de turbo en de blowoffvalve liggen. verder eigenlijk niks voor de rest van het systeem :lol: ik zal eens bij flatlander gaan imformeren of die lagedruk zuigers voor me hebben
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Bericht door daruler »

6cil turbo is der al he:P



maar wa voor turbo is het holset hx 60? of een garret
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

daruler schreef:6cil turbo is der al he:P



maar wa voor turbo is het holset hx 60? of een garret
het is iig een holset. maar geen hx60. de turbo is gloednieuw en komt uit een magazijn waar ze daf 575 onderdelen bewaarden
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Bericht door Bear79 »

Hi Joel,
je praat steeds over motorische spul, maar hoe zit het eigenlijk met de body van de city, is hier nog veel werk aan of wat zijn de "wilde" plannen ?

Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

niets meer aan doen, gewoon in halve afbouw fase blok erin en alles zoek rijden bij het stoplicht ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

Bear79 schreef:Hi Joel,
je praat steeds over motorische spul, maar hoe zit het eigenlijk met de body van de city, is hier nog veel werk aan of wat zijn de "wilde" plannen ?

Greetz,
Bear79
zit veel werk aan. maar ik heb al het plaatwerk liggen, enkel nog inlassen ( goede week werk denk ik ) maar dat trekt me momenteel niet zo :lol: gister wel ff mn dak kaal gemaakt en in de rostjager gezet. verder heb ik aan de body nog weinig gedaan. ik wil eerst het blok+bak+as er netjes in/onder hebben, dan ga ik pas aan de body beginnen

wat en hoe ik de body wil hebben weet ik nog niet precies. ik denk, golf 1 wielrandjes, lekker clean houden. beetje hotrod style
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Bericht door pipo »

mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij :wink:
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

pipo schreef:mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij :wink:
ik weet het niet, ik heb die veren voor 20euro gekocht. dus daar kan ik me geen bult voor vallen :lol: ziet het er niet uit dan regel ik wel andere.

zon 2.5 is inderdaad wel zwaar ja, maar ik denk dat de as het wel moet houden met 1000serie's achtige verstevigingen. de draagarmen ga ik denk ik wel van een 1600 gebruiken ( uiteraard ook verstevigd ) de motorsteunen zijn gewoon de originele :lol:
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Bericht door pipo »

joel schreef:
pipo schreef:mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij :wink:
ik weet het niet, ik heb die veren voor 20euro gekocht. dus daar kan ik me geen bult voor vallen :lol: ziet het er niet uit dan regel ik wel andere.

zon 2.5 is inderdaad wel zwaar ja, maar ik denk dat de as het wel moet houden met 1000serie's achtige verstevigingen. de draagarmen ga ik denk ik wel van een 1600 gebruiken ( uiteraard ook verstevigd ) de motorsteunen zijn gewoon de originele :lol:

orginele motorsteunen van de senator?? komt dat wel uit op de vooras van de kadett?? :shock:
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

pipo schreef:
joel schreef:
pipo schreef:mm -85 denk dat dat met de 6 cil - 100 word.ik heb onder mijn city 6 cil voor -60 zitten en achter -85 en hij ligt mooi recht hahaha.
en je vooras 1200 vooras versterkt of 1600 draagarmen.is wel zwaar zo,n 2,5.en je motorsteunen hoe heb je die gmaakt.??heb je daar ook foto s van kijken of het hetzelfde is als bij mij :wink:
ik weet het niet, ik heb die veren voor 20euro gekocht. dus daar kan ik me geen bult voor vallen :lol: ziet het er niet uit dan regel ik wel andere.

zon 2.5 is inderdaad wel zwaar ja, maar ik denk dat de as het wel moet houden met 1000serie's achtige verstevigingen. de draagarmen ga ik denk ik wel van een 1600 gebruiken ( uiteraard ook verstevigd ) de motorsteunen zijn gewoon de originele :lol:

orginele motorsteunen van de senator?? komt dat wel uit op de vooras van de kadett?? :shock:
de ori steunen van de senator ja. komt precies uit ja. wel raar opzich :lol: ik denk eraan om nog wel stuggere rubbers te gebruiken. hopelijk past het dan ook nog, anders moet ik weer aan het klussen gaan en zelf even wat steunen lassen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten