wat zijn de nieuwe regels APK/RDW
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
wat zijn de nieuwe regels APK/RDW
vanaf 1 mei zouden er nieuwe regels gelden m.b.t. de apk/rdw voorschriften van de auto's.
Kan iemand mij vertellen hoe het beleid nu is omtrent motorblok wijzigingen.
Bij brommers mag nu alles zolang je maar aan een X aantal basis zaken voldoet waaronder maximum snelheid.
Hoe is dit nu voor onze opeltjes geregeld? Is er een verandering in de 40% regel?
Hoe zit het met het veranderen van het aantal cilinders?
Stel je hebt een 2liter 110pk op kenteken en je legt hier een 6cilinder 125pk in, mag dat dan tegenwoordig wel?
Iemand die hier het fijne van weet??
Kan iemand mij vertellen hoe het beleid nu is omtrent motorblok wijzigingen.
Bij brommers mag nu alles zolang je maar aan een X aantal basis zaken voldoet waaronder maximum snelheid.
Hoe is dit nu voor onze opeltjes geregeld? Is er een verandering in de 40% regel?
Hoe zit het met het veranderen van het aantal cilinders?
Stel je hebt een 2liter 110pk op kenteken en je legt hier een 6cilinder 125pk in, mag dat dan tegenwoordig wel?
Iemand die hier het fijne van weet??
Een beetje onduidelijk/wazig allemaal. Maar zoals ik het begrijp mag het dus niet. ongeachte of het vermogen hetzelfde blijft of minimalistisch verandert?
Hoe gaat zoiets bij een keuring eigenlijk?
Stel je hebt een kadett C met 2l injectie met 110pk op kenteken (4cil) en je bouwt een blokje van een ander merk in met zeg 125pk en een 6cilinder in.
Je blijft dus binnen de 40% maar verandert alleen het aantal cilinder: wat voor RDW keuring hoort hierbij??
Hoe gaat zoiets bij een keuring eigenlijk?
Stel je hebt een kadett C met 2l injectie met 110pk op kenteken (4cil) en je bouwt een blokje van een ander merk in met zeg 125pk en een 6cilinder in.
Je blijft dus binnen de 40% maar verandert alleen het aantal cilinder: wat voor RDW keuring hoort hierbij??
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: wat zijn de nieuwe regels APK/RDW
Volgens mij zijn alleen de APK regels veranderd.Danoontje schreef:vanaf 1 mei zouden er nieuwe regels gelden m.b.t. de apk/rdw voorschriften van de auto's.
Bij APK wordt er weer op het cilinder aantal gecontroleerd.
Dat is eigenlijk de enigste belangrijke wijziging voor "oude auto's"
Andere regels voor motorombouw blijven ongewijzigd.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
eej van voor 73 hoeft dat dan dus niet? Moet je alleen aan de PW DW en BW 11 eisen voldoen. wat dat ook moge wezen?
Mijn broertje vertelde dat als je een auto uit bijv. 1965 koopt. Deze is bijv in 1990 in NL geimporteerd, dat je dan met een kleine administratieve handeling bij de rdw op je papieren kunt krijgen: eerste toelating 1965.
Mijn broertje vertelde dat als je een auto uit bijv. 1965 koopt. Deze is bijv in 1990 in NL geimporteerd, dat je dan met een kleine administratieve handeling bij de rdw op je papieren kunt krijgen: eerste toelating 1965.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Je hebt verkeerd geteld...roberto schreef:als ik goed tel kom ik toch uit op 651 euro
Alleen een geluidsmeting en een keuring.... 403 euro dus.
er was sprake van 110 naar 125 pk, dus geen toename van meer als 40% vermogen, vandaar alleen de geluidsmeting.
Er wordt overigens uitgegaan van de motor waarmee de auto origineel geleverd is. Een 1.2 eerst omkeuren naar een 1.9GTE om vervolgens om te keuren naar een 2.6 liter oid om onder de 40% winst te blijven werkt dus niet.
Saab powerrr
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Ja, ze zullen bij een auto uit 1965 niet "bouwjaar 1990" invullen.Danoontje schreef:
Mijn broertje vertelde dat als je een auto uit bijv. 1965 koopt. Deze is bijv in 1990 in NL geimporteerd, dat je dan met een kleine administratieve handeling bij de rdw op je papieren kunt krijgen: eerste toelating 1965.
De RDW site geeft genoeg info over (toelatings)keuringen, voertuigwijzigingen of "samengestelde voertuigen"
-
- C ervaren
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
- Locatie: Landgraaf / Limburg
dat wist ik niet, het oude kenteken word dan in principe toch vernietigd ? als dat het geval is zou het dus wel kunnen :pgiuliettaevo schreef:Je hebt verkeerd geteld...roberto schreef:als ik goed tel kom ik toch uit op 651 euro
Alleen een geluidsmeting en een keuring.... 403 euro dus.
er was sprake van 110 naar 125 pk, dus geen toename van meer als 40% vermogen, vandaar alleen de geluidsmeting.
Er wordt overigens uitgegaan van de motor waarmee de auto origineel geleverd is. Een 1.2 eerst omkeuren naar een 1.9GTE om vervolgens om te keuren naar een 2.6 liter oid om onder de 40% winst te blijven werkt dus niet.
ex '78 C2 coupé
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast