Pagina 1 van 1

C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: zo dec 26, 2010 11:11 am
door beest1386
ik weet dus begod niet hoe deze kerel dat voor elkaar heeft gekrege maar hij heeft dus 2 dubbele webers op een 1200 gezet
zie hier de link http://www.youtube.com/watch?v=4MLQ6tjb ... re=related

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: zo dec 26, 2010 11:53 am
door erny70
Klopt, dat filmpje ken ik, die kop is waarschijnlijk op de freesbank geweest, en hebben ze er vier inlaatkanalen in weten te maken op de één of andere manier.

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: zo dec 26, 2010 8:32 pm
door patrick de boer
originele kanel vergroot
1 flens gemaakt en daar 4 bochten op gelast daar 2 carbs op gezet
ongeveer het zelfde als de kadett b rallye carbs

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: wo jan 12, 2011 3:18 pm
door beest1386
ik vind het toch wel een hele kunst om dat te doen, ik denk ook niet dat je daar ook zo maar ff aan moet beginne.
dat vergt toch wel enige ervaring met kadett motoren.
maar ik vind het toch wel knap hoe ze het voor mekaar krijgen

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: wo jan 12, 2011 4:21 pm
door erny70
heeft iemand foto's of andere info van dat kopje ?
zal wel niet, geven ze niet zomaar prijs natuurlijk, is tenslotte een competitie auto.

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: zo jan 16, 2011 8:02 pm
door Amstel
wil ik ook wel weten ze doen het ook vaak bij mini's

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: vr feb 11, 2011 8:56 pm
door gabbermaikel
Amstel schreef:wil ik ook wel weten ze doen het ook vaak bij mini's
volgens mij niet hoor, bij de mini pakken ze vaak 2 dubbele webers en zagen die vervolgens kapot, dan kunnen ze een beter spruitstuk gebruiken dan met 1 weber ofzo
en als ze echt serieus gaan aanpassen gooien ze op die mini blokken een cilinderkop van een bmw motorfiets(de k100 en alle anderen die op basis van die 4 cilinder zijn)
en met de k1200rs kop(16v) op een mini 1380 blok halen ze dan rond de 160pk

en ik had dit filmpje al eens gezien maar het lijkt mij inderdaad nogal veel werk en ik denk niet dat het resultaat het waard is
want ik denk dat je met een goed opgevoerd blok gewoon een wat grotere weber kan pakken en op die manier alsnog hetzelfde effect behaalt maar dan wel makkelijker. alleen dit ziet er natuurlijk wel mooier uit

Re: C1 kadett met 2 dubbele webers

Geplaatst: ma feb 21, 2011 6:11 pm
door beest1386
Amstel schreef:wil ik ook wel weten ze doen het ook vaak bij mini's
ja volgens mij deden ze dat ook wel is ja.
ik was een keer op zandvoort geweest en daar stond ook een mini met zo speciale kop, maar die heeft hij ergens in engeland gekocht zei hij en dat grapje koste hem 4000 euro.
dat is geld zat toch of niet?
weet alleen niet hoeveel pk hij nou had.
hij ging in ieder geval reete snel over de baan heen

maar met zo'n kop van een BMW motorfiets heb ik nog nooit niks over gehoord.
zou best kunne dat het zo is.