Probleempje met Getrag 5-bak

Plaats hier je overige technische vragen en/of tips.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kaze
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di okt 16, 2007 6:50 pm
Locatie: Belgium - Coastdistrict

Probleempje met Getrag 5-bak

Bericht door kaze »

sinds kort heb ik het vreemde probleem dat mijn pook niet ver genoeg in de 2de versnelling kan (botst tegen de rand van het pook-gat)
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

dat probleem zal vaker optreden (waaronder bij mij) het manta schakelsysteem staat om te beginnen al niet helemaal in het midden van het 1.2 gat,wanneer er wat speling op het systeem komt ,kom je al snel tegen de achterkant van het schakelgat aan. soms loopt het systeem bij de bevestiging aan de bak zelf wel eens los dan komt dat de schakelwegen ook niet ten goede.
ik zag op het OHF (duits) forum iemand die vrij eenvoudig zijn schakelwegen heeft verkort,schakelt directer en gebruikt minder ruimte in het gat,dat lijkt mij een prima oplossing.
(kan zo snel de link ff niet vinden)

gr,
Guus
DWARS DE HOEK OM
kaze
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di okt 16, 2007 6:50 pm
Locatie: Belgium - Coastdistrict

Bericht door kaze »

zou een CAE systeem hier een oplossing bieden?
kaze
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di okt 16, 2007 6:50 pm
Locatie: Belgium - Coastdistrict

Bericht door kaze »

Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

Wat ik gedaan heb is gewoon de pook omdraaien.

Pook losmaken, voorzichtig met veer etc uit de bak halen, omdraaien, en weer terug zetten.

Het is wel even kloten om hem los te maken, omdat je er niet lekker bij kan, maar het is goed te doen.

Pook staat bij mij in z'n vrij ietsje naar rechts, dus aan het begin is het wennen als je hem in z'n 1 zet. geeft namelijk het gevoel alsof hij in z'n 3 staat qua pookstand. Ik ben er al helemaal aan gewend, en ben er superblij mee :lol:
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
kaze
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di okt 16, 2007 6:50 pm
Locatie: Belgium - Coastdistrict

Bericht door kaze »

probleem opgelost !

tijdje terug was het ophangingsrubber gescheurd, en toen had ik daar een andere oplossing voor gemaakt. blijkbaar was die net iets te laag.

nu extra rondellen gebruikt tussen de rubbers... schakelen verloopt weer vlotjes !
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast