Tips om voorschermen pas te krijgen...

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Aapje
C liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
Locatie: Velp nabij Arnhem
Contacteer:

Tips om voorschermen pas te krijgen...

Bericht door Aapje »

Hah!

Ben dus voor m'n City bezig om de voorschermen erop te krijgen, maar ik krijg ze niet netjes aangesloten op de A stijl e.d.

Ook sluiten de lijnen van 't spatbord niet aan op de keienvanger. Komt dit nou omdat ik immitatie meuk heb? Zoja: Hoe krijg ik ze wel in de juiste plek/positie?
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: Tips om voorschermen pas te krijgen...

Bericht door koendd »

JA :)

heb helaas geen ervaring met pas maken van namaak schermen aangezien ik originele hersteld heb net om die reden...
Dieter hier op het forum heeft het wel gedaan en hij heeft een stuk aan de voorkant doorgeslepen en terug aan elkaar gezet zodat het past.
Wat ik ook al gezien heb op het opel hecktriebler forum is dat als de boord van de A stijl te ver naar buiten zit in vergelijking met de deur dat je dan de volledige bevestigingsrand doorslijpt en terug aan elkaar last overlangs.
moet zelfs niet echt veel afgeslepen zijn, als ze maar een beetje naar buiten staan is het stukje metaal dat je door het doorslijpen hebt verwijderd al genoeg om netjes te staan. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de auto..
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
Aapje
C liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
Locatie: Velp nabij Arnhem
Contacteer:

Re: Tips om voorschermen pas te krijgen...

Bericht door Aapje »

Heb de hoop in die immitatie zooi opgegeven. Of m'n auto is zo krom als een hoepel of die dingen kloppen voor geen meter.

Morgen ga ik effe opzoek naar originele bij m'n oom. Pleur ik die immitatie zooi wel op de zolder.

Begin nu te veel aan mezelf te twijfelen+te twijfelen aan de auto. En das gewoon dom :P

Bijdeze: Immitatie voorschermen = ZOOI.
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: Tips om voorschermen pas te krijgen...

Bericht door pascalw »

ik heb altijd imitatie gebruikt om de originele op te knappen. randen bij A-stijl, motorkap en voorranden bij knipperlichten bleven van de originelen en wielranden ed laste ik om van de imitaties. beetje gedoe, maar werkt wel goed en geen rare grote kieren bij de naden
Aapje
C liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
Locatie: Velp nabij Arnhem
Contacteer:

Re: Tips om voorschermen pas te krijgen...

Bericht door Aapje »

Inmiddels originele bij m'n oom opgedoken uit de schuur, linker zat binnen 5min op z'n plek (strak aangesloten aan alle kanten!) Rechter dito.


Kortom, Immitatie hoeft van mij niet meer. Als iemand immitatie schermen wilt overkopen? Roep maar, ben allang blij als ik de helft van m'n inleg ervoor terug kan verdienen...
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten