Brandstof aanvoer ... injectie
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Brandstof aanvoer ... injectie
Volgende doet zich voor;
-Auto loopt stationeer perfect (ook als je gasgeeft) !!
-Ga je rijden en vraag je vermogen of ga je een bocht om; dan hoor je dat de brandstofpomp (NIEUW) ff hapert of er zelf een paar tellen mee ophoudt, wat resulteert in een auto die niet op het gas reageert en dat direct na het haperen...
-Tank zit prop-vol & is van een 1.6 !!
-Brandstoffilter is nieuw en geschikt voor dit injectie-systeem & pomp; als je deze er tussenuit haalt, dan blijft het probleem bestaan !!
Iemand een idee ... ik weet het ff niet meer !!
mvg Erik
-Auto loopt stationeer perfect (ook als je gasgeeft) !!
-Ga je rijden en vraag je vermogen of ga je een bocht om; dan hoor je dat de brandstofpomp (NIEUW) ff hapert of er zelf een paar tellen mee ophoudt, wat resulteert in een auto die niet op het gas reageert en dat direct na het haperen...
-Tank zit prop-vol & is van een 1.6 !!
-Brandstoffilter is nieuw en geschikt voor dit injectie-systeem & pomp; als je deze er tussenuit haalt, dan blijft het probleem bestaan !!
Iemand een idee ... ik weet het ff niet meer !!
mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
hoi Erik,
heb er ff. over zitten broeden en als alles wat jij zegt nieuw is, moet zich het probleem zich haast bij de tank zelf voordoen,ik denk aan welke aanvoernippels heb je in de tank gezet (diktes?) en heb je de aanvoer en retour op de goede plaats zitten,meen me te herinneren dat achter het aanvoernippeltje een buisje binnen in de tank ligt met een filtertje erachter. mocht het daar niet inzitten ben ik ook even door de ideeen heen.
gr,
Guus
heb er ff. over zitten broeden en als alles wat jij zegt nieuw is, moet zich het probleem zich haast bij de tank zelf voordoen,ik denk aan welke aanvoernippels heb je in de tank gezet (diktes?) en heb je de aanvoer en retour op de goede plaats zitten,meen me te herinneren dat achter het aanvoernippeltje een buisje binnen in de tank ligt met een filtertje erachter. mocht het daar niet inzitten ben ik ook even door de ideeen heen.
gr,
Guus
DWARS DE HOEK OM
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Hallo Guus,
Bedankt voor je reactie.
Heb de aanvoer aan de dikke aansluiting zitten (de rechter), dit zijn de originele aansluitingen van de 1.6-tank ...
Als er een filtertje inzit; dan zou die natuurlijk ook verstopt kunnen zijn !?
Zit er uiteraard ook zelf over na te denken en misschien krijgt de tank wel geen lucht (ontluchting).. moet een injectietank toevallig niet een andere tanddop hebben als een carbu-tank !?
Mvg Erik
Bedankt voor je reactie.
Heb de aanvoer aan de dikke aansluiting zitten (de rechter), dit zijn de originele aansluitingen van de 1.6-tank ...
Als er een filtertje inzit; dan zou die natuurlijk ook verstopt kunnen zijn !?
Zit er uiteraard ook zelf over na te denken en misschien krijgt de tank wel geen lucht (ontluchting).. moet een injectietank toevallig niet een andere tanddop hebben als een carbu-tank !?
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
ontluchten gaat toch niet via de tankdop? naja ik heb een caravan, en bij mij zitten daar op de tank losse aanlsuitingen voor.
ik heb geen 1600 tank, maar een 1200 tank, en bij mij, zat aan de binnen kant idd een filter, dit is wel een vrij groot filter, denk niet dat het heel snel verstopt zal zitten.
kan evt eens kijken of ik er foto's van heb...
kwam er achter toen iemand voor mij een 12mm aansluiting op de tank ging lassen, bij het uitboren van de kleine 4mm viel er iets aan de binnenkant in de tank.. via het vlotterdeksel er uit gekomen..
--edit--
foto er al bij gezocht: (dit is dus wel van een 1200 tank!)
ik heb geen 1600 tank, maar een 1200 tank, en bij mij, zat aan de binnen kant idd een filter, dit is wel een vrij groot filter, denk niet dat het heel snel verstopt zal zitten.
kan evt eens kijken of ik er foto's van heb...
kwam er achter toen iemand voor mij een 12mm aansluiting op de tank ging lassen, bij het uitboren van de kleine 4mm viel er iets aan de binnenkant in de tank.. via het vlotterdeksel er uit gekomen..
--edit--
foto er al bij gezocht: (dit is dus wel van een 1200 tank!)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Hij stopt volgens mij niet echt met pompen (als je op het geluid afgaat), maar krijgt om de een of andere redenen gewoon niets ... pomp loopt gewoon onregelmatig om de een of andere reden.
Snap alleen niet dat hij dan direct in gaat houden, als de pomp ff niets levert (duurd maar 1 of 2 seconden).
Had trouwens ook al een extra massa aangeloten, maar dit helpt dus ook niet ...
Mvg Erik
Hij stopt volgens mij niet echt met pompen (als je op het geluid afgaat), maar krijgt om de een of andere redenen gewoon niets ... pomp loopt gewoon onregelmatig om de een of andere reden.
Snap alleen niet dat hij dan direct in gaat houden, als de pomp ff niets levert (duurd maar 1 of 2 seconden).
Had trouwens ook al een extra massa aangeloten, maar dit helpt dus ook niet ...
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Had een andere pomp en daarom heb ik dus een nieuwe aangeschaft, met het idee dat daardoor het probleem over zou zijn ... maar ja ... kost een berg geld, maar daar heb je dan ook niets voor
Dus; het ligt niet aan de pomp ... dat weet ik zeker !!
Dus; het ligt niet aan de pomp ... dat weet ik zeker !!
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mm, relais wat het aanstuurt? haal dat eens los, start em, en ga der eens mee rammelen.
tis vervelend dat hij stationair goedloopt. anders kon je veel makkelijker testen of bijv het filter verstopt zat door even benzine uit bijv een emmer aan te laten zuigen... en elk geval een andere bron als je tank.. dan weet je of het dat filter is bijv..
tis vervelend dat hij stationair goedloopt. anders kon je veel makkelijker testen of bijv het filter verstopt zat door even benzine uit bijv een emmer aan te laten zuigen... en elk geval een andere bron als je tank.. dan weet je of het dat filter is bijv..
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Met de tankdop eraf is er geen verschil ...
Dus of de tank is verstopt bij de aansluitingen of hij was vuil en de slangen zijn nu verstopt ...
Moet er ook bij zeggen dat de eerste keer dat ik hem wou starten dat de inlaatbuis condens begon te 'trekken' bij doorstarten (auto wou toen nog niet aanslaan); zou het zo zijn dat deze vol met brandstof gepompt wordt; dit aangezien het ook al zeer lang duurde (een minuut of wat ...), toen ik de brandstofpomp doorgeschakeld had om de leidingen 'op druk' te krijgen, voordat de brandstof uit de drukregelaar (voor de retour) kwam lopen !?
Kan dit een defecte drukregelaar zijn of een probleem met het 'koudestartventiel' ?
Mvg Erik
Dus of de tank is verstopt bij de aansluitingen of hij was vuil en de slangen zijn nu verstopt ...
Moet er ook bij zeggen dat de eerste keer dat ik hem wou starten dat de inlaatbuis condens begon te 'trekken' bij doorstarten (auto wou toen nog niet aanslaan); zou het zo zijn dat deze vol met brandstof gepompt wordt; dit aangezien het ook al zeer lang duurde (een minuut of wat ...), toen ik de brandstofpomp doorgeschakeld had om de leidingen 'op druk' te krijgen, voordat de brandstof uit de drukregelaar (voor de retour) kwam lopen !?
Kan dit een defecte drukregelaar zijn of een probleem met het 'koudestartventiel' ?
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Heeft iemand nog een suggestie waar ik het eerste na zou kunnen kijken !?
Hoop dat ik er zaterdag nog een beetje tijd voor heb, maar dan wil ik wel een "plan van aanpak" hebben ... zodat ik het af kan vinken wat ik gedaan heb en wat de mogelijke problemen kunnen zijn !?
Dit aangezien ik dit gedeelte van de hobby absoluut niet zo leuk vind !!
Mvg Erik
Hoop dat ik er zaterdag nog een beetje tijd voor heb, maar dan wil ik wel een "plan van aanpak" hebben ... zodat ik het af kan vinken wat ik gedaan heb en wat de mogelijke problemen kunnen zijn !?
Dit aangezien ik dit gedeelte van de hobby absoluut niet zo leuk vind !!
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten