20E cih blok...vind hem erg traag :-(

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

20E cih blok...vind hem erg traag :-(

Bericht door Danoontje »

Vandaag na een hele poos van bezinning (was het even beu) weer eens de kadett geprobeerd. Zit inmiddels een andere elektronische ontsteking in. Deze gesteld op 10
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

vergeet niet dat je met oud spul werkt
om zeker te weten of de pomp niet goed is zou het mooi zijn denk ik als je een drukmeter erop aan kan sluiten om te zien hoeveel druk de pomp geeft
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

hmmm, misschien een tip waar ik zo'n drukmeter vandaan kan halen? :oops: :oops:
restauratie projekt
C gevonden
Berichten: 45
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 8:06 am
Locatie: Hulsberg (L)
Contacteer:

Bericht door restauratie projekt »

he hallo
ik ben misschien niet degene die je kan helpen maar het klink alsof je inspuiter in de hogere toeren geen lucht krijgt en daardoor geknepen wordt.

misschien een hint
doei
veel succes
Merci BeauCOUPE
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

je moet eerst ook weten hoeveel druk zo pomp moet geven
dat weet ik ook eigenlijk niet, heb gelukkig geen injectie :D
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Heb je niet de aan- en afvoer van de brandstofleidingen omgewisseld ?
(dus dat hij door een te kleine slang aan moet voeren en door de grote slang afvoerd ?!)

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

Is dit hetzelfde probleem als je eerder had?

Dat je geen "pit" voelt, kan misschien ook komen doordat de koppelkromme van de motor anders is dan van een 1200.

Heb je al uitgeprobeerd wat de topsnelheid is?
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Hmmz dat zou ik wel raar vinden, want mij 19n blok (75pk) met varajet2 (2traps carb) had echt wel veel en veel meer power dan wat ik nu heb :oops:
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

anders zet je toch die varajet er op laat je die hele injectie vervallen :D
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

nee, dan liever een 2traps solex, maar varajet2 nooooooit meer. Maar zowiezo, wilde injectie omdat dit net wat fijner is met LPG inbouw.
Jigsaw
C ervaren
Berichten: 409
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 12:17 pm
Locatie: Landgraaf / Limburg

Bericht door Jigsaw »

dat heb ik dus met een 2 traps solex, noooooit meer.
ex '78 C2 coupé
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

Danoontje schreef:nee, dan liever een 2traps solex, maar varajet2 nooooooit meer. Maar zowiezo, wilde injectie omdat dit net wat fijner is met LPG inbouw.
denk dat de meeste gasboeren je liever met een varajet 2 zien aankomen als met een injectie systeem,dat is een heleboel electronica gedoe meer voor hun als die carb,die op gas zeker zo goed loopt als het injectie systeem
DWARS DE HOEK OM
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

Danoontje schreef:Hmmz dat zou ik wel raar vinden, want mij 19n blok (75pk) met varajet2 (2traps carb) had echt wel veel en veel meer power dan wat ik nu heb :oops:
dan heb je ergens iets niet in orde want een 2.0E is toch wel duidelijk merkbaar sneller dan een 1900N en dat in alle toeren gebieden dus onderin en boven in (als hij goed is tenminste).

blijven zoeken en proberen dan vind je vanzelf de oplossing.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

ja ik weet het zelf ook niet meer. Enige wat ik kan bedenken is het volgende:


Het blok, als deze loopt, maakt een slaand/tikkend geluid. Het zijn niet de klepstoters. Als ik ga luisteren (ook zonder kleppendeksel) dan zit dit aan de achterkant van het blok, rond de 4e cilinder.

Nu las ik ergens dat iemand ook vermogen miste en dat bij deze de krukaslager kapot was. Dat zal bij mij toch niet het geval zijn???


Ik heb nu trouwens een 8mm benzineleiding als aanvoer en een 6mm als retour. Misschien een idee om de 8mm te gaan gebruiken als retour en de 6mm te vervangen voor een 10mm voor aanvoer? Of moet dit niet uitmaken??

Wou dat het al was opgelost :oops: :oops:
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

vanaf de pomp maakt dat niet meer uit,rijd zelf met 7 mm leidingen voor zowel aanvoer als retour,alleen van de tank naar de pomp is 12 mm.
ben er ook bang voor dat jou motor niet fris is eigenlijk.
hoop dat het meevalt.
DWARS DE HOEK OM
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten