Pagina 1 van 1

Technische vragen over mijn kadett project

Geplaatst: zo nov 01, 2015 3:42 pm
door kasperkadett
Hallo allemaal, mijn naam is Kasper Woudberg en sinds kort eigenaar van een Kadett C2 coupe uit 73,

Op dit moment ligt er nog een 1.2N motor in op LPG maar voor de toekomst wil ik er toch een scheur ijzertje van maken door er een 1.9 of een 2.0E motor in teleggen of iets in die richting, graag wil ik weten waar ik allemaal tegen aanloop en wat verstandig is om te doen bij het ombouwen, zoals: motorsteunen, versnellingsbak, aandrijf lijn, remmen, wielophanging etc.

natuurlijk weet ik hoe gekker je gaat hoe extremer het word, maar voor mij is een goeie 100 tot 120 pk meer dan genoeg.

Alvast bedankt! :D
Afbeelding

Re: Technische vragen over mijn kadett project

Geplaatst: zo nov 01, 2015 5:34 pm
door J v Delft
Een C2 van 1973 kan niet kloppen.
Gezien je foto is het een naar C2 omgebouwd exemplaar of je hebt het bouwjaar niet juist weergegeven.
Ombouw naar 1900 of meer inhoud: dan moet je middentunnel breder worden anders past een passende bak er niet tussen.
En verder de zwaardere (aandrijf) assen van een 1600 exemplaar en remmen van een E rekord o.i.d.

Re: Technische vragen over mijn kadett project

Geplaatst: zo nov 01, 2015 8:12 pm
door kasperkadett
mijn fout! ik heb het even na gekeken en hij is van 77.

ik vraag me alleen wel het volgende af.
wat komt erbij kijken bij het verbreden van de tunnel, wat precies moet er verbreed worden?
zijn de onderdelen makkelijk te krijgen van een 1600?

Re: Technische vragen over mijn kadett project

Geplaatst: zo nov 01, 2015 9:10 pm
door ArieBaars.
De tunnel waar de versnellingbak tussen zit, het voorste gedeelte dus.
Heb het zelf nooit gedaan maar je gebruikt dan volgens mij een brede tunnel van een andere kadett, maar die zijn moeilijk te vinden,
En verder qua 1600 delen, is nog wel aan te komen maar dat wordt wel schaarser!

Re: Technische vragen over mijn kadett project

Geplaatst: vr nov 13, 2015 8:49 pm
door J v Delft
Automaat tunnel inlassen zou ook kunnen. Zijn ook breder. Maar is natuurlijk wel wat werk.
Of op maat van je nieuwe versnellingsbak uitkloppen en op maat maken.
Alles is mogelijk.
1600 assen zijn wel schaarser en vooral wat duurder dan 1200 spul.
Logisch natuurlijk.

Re: Technische vragen over mijn kadett project

Geplaatst: wo nov 25, 2015 7:50 pm
door Opeloco
Een 5-bak krijg je toch wel in de smalle tunnel, of niet?
Hij zal wel krap zitten maar weet van meerdere kadett-rijders dat het wel gaat...