Opvoeren 2.0E
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Opvoeren 2.0E
Ik heb binnenkort een 2.0E om in mijn kadett te leggen,
Deze moet wel terug wat opgefrist en gereviseerd worden mss,maar mijn vraag hierover is :
Hoe of wat kan ik doen om dit blokje wat meer pk,s te geven ?
Had al eens iets gehoord over schuin afvlakken cilinderkop ??
Alle tips zijn welkom...
Deze moet wel terug wat opgefrist en gereviseerd worden mss,maar mijn vraag hierover is :
Hoe of wat kan ik doen om dit blokje wat meer pk,s te geven ?
Had al eens iets gehoord over schuin afvlakken cilinderkop ??
Alle tips zijn welkom...
Re: Opvoeren 2.0E
gewoon de poorten vergroten en polijsten andere nokkenas en/of dubbele carburatoren een vier in een uitlaat spruitstuk en andere uitlaat dan ben je al een heel eind.
autocat
autocat
-
- C ervaren
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm
Re: Opvoeren 2.0E
Gietijzeren poorten vergroten.....sterkte! Tevens luistert dat heel nauw, je kan er ook serieus vermogen mee verliezen.
Grotere lmm meter van een (welke?) bmw, i.c.m. afgezaagd 3 ltr inlaatspruitstuk schijnt ook redelijk wat op te leveren. En inderdaad, spaghettie spruitstuk met bij behorende uitlaat, nokkenas, etc....is wel redelijk wat mee te winnen zonder al te grote verbouwingen.
Grotere lmm meter van een (welke?) bmw, i.c.m. afgezaagd 3 ltr inlaatspruitstuk schijnt ook redelijk wat op te leveren. En inderdaad, spaghettie spruitstuk met bij behorende uitlaat, nokkenas, etc....is wel redelijk wat mee te winnen zonder al te grote verbouwingen.
Re: Opvoeren 2.0E
Ik lees dat van die dubbele carbu's,maar kan je ook vermogenswinst krijgen als ik de injectie laat zitten,of toch maar voor de carbu's gaan ?
Re: Opvoeren 2.0E
Carburateurs is makkelijker af te stellen als je het blok hebt aangepast. Het standaard injectie systeem aanpassen is veel lastiger.
Re: Opvoeren 2.0E
Hoezo?daddy's ride schreef:Gietijzeren poorten vergroten.....sterkte!
Re: Opvoeren 2.0E
Als je van carburators praat,bedoel je Webers dan ?
Voor een 2.0 zijn dan 45ers of 48ers het beste ?
Voor een 2.0 zijn dan 45ers of 48ers het beste ?
Re: Opvoeren 2.0E
Met beide kun je wel uit de voeten, 45 of 48. Maar hoe mmeer je je blok 'gekieteld' hebt, hoe meer je 48ers zou moeten overwegen.
Één ding raad ik ten zeerste af; het polijsten van de inlaatpoorten, dit verslechterd de menging van het luchtmengsel. Alleen scherpe bochten polijsten heeft een klein positief effect.
Één ding raad ik ten zeerste af; het polijsten van de inlaatpoorten, dit verslechterd de menging van het luchtmengsel. Alleen scherpe bochten polijsten heeft een klein positief effect.
Re: Opvoeren 2.0E
Ik zou gewoon is te rade gaan bij een tuner, iemand met kennis van een CIH kop/blok.
Die kan je van het juiste advies voorzien.
Die kan je van het juiste advies voorzien.
Re: Opvoeren 2.0E
Dus met 45 Webers en nokkenas en 4 in 1 spruitstuk kom ik al eind verder dan ?
Ivm de revisie had ik iets gelezen van omega zuigers.zijn deze beter dan de originele ?
Ivm de revisie had ik iets gelezen van omega zuigers.zijn deze beter dan de originele ?
Re: Opvoeren 2.0E
Een eind verder niet,wel iets.turboke schreef:Dus met 45 Webers en nokkenas en 4 in 1 spruitstuk kom ik al eind verder dan ?
Ivm de revisie had ik iets gelezen van omega zuigers.zijn deze beter dan de originele ?
Omega zuigers zijn sport zuigers en die zijn zeker beter dan originele.
Maar wat wil je? veel vermogen of gewoon wat meer vermogen? een motor die nog enigzins rijbaar is of is het niet erg als het allemaal wat nerveuzer is etc ?
Zoals gezegd informeer eens bij een tuner,een motor opvoeren doe je niet 1,2,3
Re: Opvoeren 2.0E
Wil de motor gewoon wat meer opvoeren,maar hij moet wel nog rijbaar zijn.
Wie zijn zoal goeie tuners waar ik terecht kan ?
Wie zijn zoal goeie tuners waar ik terecht kan ?
Re: Opvoeren 2.0E
wat betreft het vergroten van de poorten dit gaat best wel makkelijk je hebt wel het juiste gereedschap nodig en ik heb in het verleden heel veel koppen bewerkt op deze manier en altijd gepolijst en goede resultaten mee bereikt alleen iedere tuner heeft zo zijn eigen ideeën hier over de ene zegt je moet het just erg ruw maken = meer werveling de andere zegt juist zo glad mogelijk om makkelijker en sneller de gassen naar binnen te krijgen voor alle twee is iets te zeggen mijn ervaring is hoe gladder hoe beter.
Re: Opvoeren 2.0E
Ik maak er uit op dat je van België bent? Informeer is bij TT Autosport of Lahouter.turboke schreef:Wil de motor gewoon wat meer opvoeren,maar hij moet wel nog rijbaar zijn.
Wie zijn zoal goeie tuners waar ik terecht kan ?
of kijk eens op http://www.lddtrade.eu/ , Das Luc Bouckaert ook een belg van vroeger LB Tuning.
Die voorzag vroeger half België al van snelle CIH motoren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten