Koelprobleem 2.0E

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Koelprobleem 2.0E

Bericht door Koekie »

Ik heb een eigenaardig probleem met mijn koeling.
De motor is volledig gereviceerd en loopt weer als een nssimachine in mn kadett.

De temp loopt op tot het rode, en de thermostaat gaat niet open.
Meerdere malen op verschillende manieren ontlucht, 3 thermostaten getest (ook gaatje in geboord)
En mn slangen 10x gechecked. Al mn koelslangen zijn overigens nieuw en goed aangesloten.

Ik heb een dubbelwerkende thermostaat, met dus n injectie thermostaathuis.

Voor de revicie had ik dit probleem ook al, (jaar of 4 terug) en dit heb ik toen opgelost door t systeem iets anders aan te sluiten en een enkelwerkende thermostaat te plaatsen. Nu is mijn kadett zelf, en de motor werkelijk weer als nieuw, en wil ik de boel dus weer hebben zoals het hoort.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de thermostaat wel open daat (dat moet ook haast wel gezien de watertemp) maar het achterste kanaal niet wordt afgesloten. De onderste koelslang blijft koud, en de rad. ook.

Echter als de thermostaat dus de kort zou zijn, zou dit probleem inmiddels wel bij 1000-en mensen voorgevallen moeten zijn en ergens op internet te vinden. Helaas is dit dus nirt zo, en hoop ik dan iemand hier nog een idee heeft.

Meter is gewoon goed, water boven in de rad word 79 graden (stilstaand water, dus in de motor is het nog veel warmer) en de thermosraat zit ook gewoon goed gemonteerd.

Iemand suggesties?
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten