Men GT/E valt stil

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Enzo
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 7:59 pm

Men GT/E valt stil

Bericht door Enzo »

Hallo allemaal,

Ben in het bezit van kadett c GT/E.
Deze staat op injectie meerbepaald LE-jetronic.
Omdat LE betrouwbaarder blijkt te zijn de L heb ik LE gemonteerd.
Maar goed als de wagen +/- 15 min stationair draait valt deze gewoon stil, alsook na ongeveer dezelfde tijd tijdens het rijden valt hij stil.
Daarna even wachten en hij start terug.
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? (Zelf denk ik aan de luchtmassameter).
Kan iemand me hierbij helpen?

Bedankt bij voorbaat

Mvg
Enzo
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Deluxe77 »

Denk de bobine kapot.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Enzo
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 7:59 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Enzo »

Deluxe77 schreef:Denk de bobine kapot.
Hmm Is de bobine van LE en L jetronic hetzelfde? Want heb me laten vertellen dat LE 6 Volt was en L 12volt?
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Deluxe77 »

Het is bij beide electronisch, dus 12volt.
Ga ik er dus vanuit dat je electronische ontsteking hebt.
Mocht je nog met contactpunten hebben dan is het idd een 6 volt.

Mocht je eerst contact punten hebben en nu electronisch moet je de voeding van je bobine
veranderen.
Hij gaat dan nu over een weerstands draad. (doorzichtige mantel om je draad)
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Enzo
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 7:59 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Enzo »

Deluxe77 schreef:Het is bij beide electronisch, dus 12volt.
Ga ik er dus vanuit dat je electronische ontsteking hebt.
Mocht je nog met contactpunten hebben dan is het idd een 6 volt.

Mocht je eerst contact punten hebben en nu electronisch moet je de voeding van je bobine
veranderen.
Hij gaat dan nu over een weerstands draad. (doorzichtige mantel om je draad)
Hmm dan zijn er me leugens wijs gemaakt. Heb elektronische ontsteking dus met 12volt zoals ik dacht.
Valt te proberen om andere bobine eens te plaatsen en 15min te gaan rijden. Als het dan niet beter is zal het daar niet aan liggen.
Hoop uiteraard van wel. Maar hoe is dat te verklaren dat hij plots uitvalt? Gewoon geen ontsteking meer als het de bobine is.
Zal testen als het beter weer is want al de paardjes zullen staan te trappelen ;)
Laat ons hopen dat het zo opgelost is, alvast bedankt

Mvg

Enzo
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Deluxe77 »

Heb dit even van het net, sorry dat het in het engels is.

Symptoms of a Faulty Ignition Coil
One of the most common symptoms of a faulty ignition coil is when the vehicle runs for a while and then the car's engine suddenly dies for no apparent reason. This occurs after the ignition coil or module gets too hot, and usually will correct itself after the engine module cools. In some cases, a bad ignition coil will result in the vehicle not starting it all. Or, it may have characteristics of a flooded carburetor, where the vehicle runs very poorly or jerks and stops erratically.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Enzo
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 7:59 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Enzo »

Deluxe77 schreef:Heb dit even van het net, sorry dat het in het engels is.

Symptoms of a Faulty Ignition Coil
One of the most common symptoms of a faulty ignition coil is when the vehicle runs for a while and then the car's engine suddenly dies for no apparent reason. This occurs after the ignition coil or module gets too hot, and usually will correct itself after the engine module cools. In some cases, a bad ignition coil will result in the vehicle not starting it all. Or, it may have characteristics of a flooded carburetor, where the vehicle runs very poorly or jerks and stops erratically.
Hmmm dat lijkt me duidelijk heb nog niet gevoeld of die echt warm wordt maar zou wel eens goed kunnen en een logische redenering kunnen zijn :). Mucho gracias xp. Als Opel oldtimer freak moet je van alles dubbel hebben zo blijkt ga dit eens testen. Zal laten weten of het probleem verholpen is.
Als ik u eens met iets kan helpen daarvoor is het forum he just ask ;)

Mvg

Enzo
RALLYE 2.0E
C geïnteresseerd
Berichten: 93
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door RALLYE 2.0E »

Ff een vraag wat voor ontsteking heb je er op zitten? Elektronische van manta b met blokje onder de bobine?
Deze heeft 12v nodig en werkt niet met de originele weerstand (transparante) kabel waarop de originele bobine werkt
Bij sommige werkt het op de weerstand kabel (zelf al enkele zo gehad) maar meestal geeft het problemen en moet er een kabel vanaf de zekeringkast bijgetrokken worden
Enzo
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 7:59 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Enzo »

[quote="RALLYE 2.0E"]Ff een vraag wat voor ontsteking heb je er op zitten? Elektronische van manta b met blokje onder de bobine?
Deze heeft 12v nodig en werkt niet met de originele weerstand (transparante) kabel waarop de originele bobine werkt
Bij sommige werkt het op de weerstand kabel (zelf al enkele zo gehad) maar meestal geeft het problemen en moet er een kabel vanaf de zekeringkast bijgetrokken worden[/quote

Beste, er zit inderdaad een elektrische ontsteking op van manta b, er is zodanig veel veranderd aan de motor. Dus kan aan de kabel liggen die verkeerd zit of te veel weerstand biedt?
Enzo
C gevonden
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 7:59 pm

Re: Men GT/E valt stil

Bericht door Enzo »

Heb men GT/E in een hele tijd nog niet van stal gehaald wegens andere projecten maar met de winter die eraan komt zal ik alles eens nakijken.
Bij zoverre ik weet is er geen transparante weerstandskabel onder de bobine.
Het is een elektrische ontsteking van vermoed een manta b want is 2.0s blok.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten