Men GT/E valt stil
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Men GT/E valt stil
Hallo allemaal,
Ben in het bezit van kadett c GT/E.
Deze staat op injectie meerbepaald LE-jetronic.
Omdat LE betrouwbaarder blijkt te zijn de L heb ik LE gemonteerd.
Maar goed als de wagen +/- 15 min stationair draait valt deze gewoon stil, alsook na ongeveer dezelfde tijd tijdens het rijden valt hij stil.
Daarna even wachten en hij start terug.
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? (Zelf denk ik aan de luchtmassameter).
Kan iemand me hierbij helpen?
Bedankt bij voorbaat
Mvg
Enzo
Ben in het bezit van kadett c GT/E.
Deze staat op injectie meerbepaald LE-jetronic.
Omdat LE betrouwbaarder blijkt te zijn de L heb ik LE gemonteerd.
Maar goed als de wagen +/- 15 min stationair draait valt deze gewoon stil, alsook na ongeveer dezelfde tijd tijdens het rijden valt hij stil.
Daarna even wachten en hij start terug.
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? (Zelf denk ik aan de luchtmassameter).
Kan iemand me hierbij helpen?
Bedankt bij voorbaat
Mvg
Enzo
Re: Men GT/E valt stil
Denk de bobine kapot.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Re: Men GT/E valt stil
Hmm Is de bobine van LE en L jetronic hetzelfde? Want heb me laten vertellen dat LE 6 Volt was en L 12volt?Deluxe77 schreef:Denk de bobine kapot.
Re: Men GT/E valt stil
Het is bij beide electronisch, dus 12volt.
Ga ik er dus vanuit dat je electronische ontsteking hebt.
Mocht je nog met contactpunten hebben dan is het idd een 6 volt.
Mocht je eerst contact punten hebben en nu electronisch moet je de voeding van je bobine
veranderen.
Hij gaat dan nu over een weerstands draad. (doorzichtige mantel om je draad)
Ga ik er dus vanuit dat je electronische ontsteking hebt.
Mocht je nog met contactpunten hebben dan is het idd een 6 volt.
Mocht je eerst contact punten hebben en nu electronisch moet je de voeding van je bobine
veranderen.
Hij gaat dan nu over een weerstands draad. (doorzichtige mantel om je draad)
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Re: Men GT/E valt stil
Hmm dan zijn er me leugens wijs gemaakt. Heb elektronische ontsteking dus met 12volt zoals ik dacht.Deluxe77 schreef:Het is bij beide electronisch, dus 12volt.
Ga ik er dus vanuit dat je electronische ontsteking hebt.
Mocht je nog met contactpunten hebben dan is het idd een 6 volt.
Mocht je eerst contact punten hebben en nu electronisch moet je de voeding van je bobine
veranderen.
Hij gaat dan nu over een weerstands draad. (doorzichtige mantel om je draad)
Valt te proberen om andere bobine eens te plaatsen en 15min te gaan rijden. Als het dan niet beter is zal het daar niet aan liggen.
Hoop uiteraard van wel. Maar hoe is dat te verklaren dat hij plots uitvalt? Gewoon geen ontsteking meer als het de bobine is.
Zal testen als het beter weer is want al de paardjes zullen staan te trappelen
Laat ons hopen dat het zo opgelost is, alvast bedankt
Mvg
Enzo
Re: Men GT/E valt stil
Heb dit even van het net, sorry dat het in het engels is.
Symptoms of a Faulty Ignition Coil
One of the most common symptoms of a faulty ignition coil is when the vehicle runs for a while and then the car's engine suddenly dies for no apparent reason. This occurs after the ignition coil or module gets too hot, and usually will correct itself after the engine module cools. In some cases, a bad ignition coil will result in the vehicle not starting it all. Or, it may have characteristics of a flooded carburetor, where the vehicle runs very poorly or jerks and stops erratically.
Symptoms of a Faulty Ignition Coil
One of the most common symptoms of a faulty ignition coil is when the vehicle runs for a while and then the car's engine suddenly dies for no apparent reason. This occurs after the ignition coil or module gets too hot, and usually will correct itself after the engine module cools. In some cases, a bad ignition coil will result in the vehicle not starting it all. Or, it may have characteristics of a flooded carburetor, where the vehicle runs very poorly or jerks and stops erratically.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Re: Men GT/E valt stil
Hmmm dat lijkt me duidelijk heb nog niet gevoeld of die echt warm wordt maar zou wel eens goed kunnen en een logische redenering kunnen zijn . Mucho gracias xp. Als Opel oldtimer freak moet je van alles dubbel hebben zo blijkt ga dit eens testen. Zal laten weten of het probleem verholpen is.Deluxe77 schreef:Heb dit even van het net, sorry dat het in het engels is.
Symptoms of a Faulty Ignition Coil
One of the most common symptoms of a faulty ignition coil is when the vehicle runs for a while and then the car's engine suddenly dies for no apparent reason. This occurs after the ignition coil or module gets too hot, and usually will correct itself after the engine module cools. In some cases, a bad ignition coil will result in the vehicle not starting it all. Or, it may have characteristics of a flooded carburetor, where the vehicle runs very poorly or jerks and stops erratically.
Als ik u eens met iets kan helpen daarvoor is het forum he just ask
Mvg
Enzo
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 93
- Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm
Re: Men GT/E valt stil
Ff een vraag wat voor ontsteking heb je er op zitten? Elektronische van manta b met blokje onder de bobine?
Deze heeft 12v nodig en werkt niet met de originele weerstand (transparante) kabel waarop de originele bobine werkt
Bij sommige werkt het op de weerstand kabel (zelf al enkele zo gehad) maar meestal geeft het problemen en moet er een kabel vanaf de zekeringkast bijgetrokken worden
Deze heeft 12v nodig en werkt niet met de originele weerstand (transparante) kabel waarop de originele bobine werkt
Bij sommige werkt het op de weerstand kabel (zelf al enkele zo gehad) maar meestal geeft het problemen en moet er een kabel vanaf de zekeringkast bijgetrokken worden
Re: Men GT/E valt stil
[quote="RALLYE 2.0E"]Ff een vraag wat voor ontsteking heb je er op zitten? Elektronische van manta b met blokje onder de bobine?
Deze heeft 12v nodig en werkt niet met de originele weerstand (transparante) kabel waarop de originele bobine werkt
Bij sommige werkt het op de weerstand kabel (zelf al enkele zo gehad) maar meestal geeft het problemen en moet er een kabel vanaf de zekeringkast bijgetrokken worden[/quote
Beste, er zit inderdaad een elektrische ontsteking op van manta b, er is zodanig veel veranderd aan de motor. Dus kan aan de kabel liggen die verkeerd zit of te veel weerstand biedt?
Deze heeft 12v nodig en werkt niet met de originele weerstand (transparante) kabel waarop de originele bobine werkt
Bij sommige werkt het op de weerstand kabel (zelf al enkele zo gehad) maar meestal geeft het problemen en moet er een kabel vanaf de zekeringkast bijgetrokken worden[/quote
Beste, er zit inderdaad een elektrische ontsteking op van manta b, er is zodanig veel veranderd aan de motor. Dus kan aan de kabel liggen die verkeerd zit of te veel weerstand biedt?
Re: Men GT/E valt stil
Heb men GT/E in een hele tijd nog niet van stal gehaald wegens andere projecten maar met de winter die eraan komt zal ik alles eens nakijken.
Bij zoverre ik weet is er geen transparante weerstandskabel onder de bobine.
Het is een elektrische ontsteking van vermoed een manta b want is 2.0s blok.
Bij zoverre ik weet is er geen transparante weerstandskabel onder de bobine.
Het is een elektrische ontsteking van vermoed een manta b want is 2.0s blok.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten