2.2 Injectie op een 2.4 met 2.0 Kop

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Kimi NL
C liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 12:42 am
Locatie: Langeveen / Arnhem

2.2 Injectie op een 2.4 met 2.0 Kop

Bericht door Kimi NL »

Hallo mede opelliefhebbers,

Ik ben nu al een tijdje bezig met mn kadett en heb laatst de overstap gemaakt van Carburateurs naar Injectie. Na een heleboel overleg en raadplegen van mensen binnen de Opel Scene ben ik gegaan voor een 2.2 LE-Jetronic injectiesysteem, met een 2.0 inlaatbuis(dit omdat een 2.2 inlaatbuis niet past op mijn 2.0 kop).

Nu heb ik alles aangesloten, zoals op mantablog werd omschreven bij de 2.2 injectie, maar het blok wil niet starten.

De specificaties van het motorblok:
2.4 Onderblok
2.0 Kop
2.0 Inlaatbuis
2.2 injectie LE-Jetronic

Eerst dacht ik dat mijn ontsteking 180 graden verdraait was, en dat dat de reden was, maar toen ik mijn injectoren loshaalde en keek of ze inspuiten, deden ze het niet.
Als ik de auto op het contact zet en aan de ontsteking draai, maken de injectoren wel een klik-geluidje, maar inspuiten doen ze niet.

ook heb ik in de kabelboom nog 3 stekkers zitten, waarvan ik geen idee heb wat het zijn en of ze aangesloten moeten worden.

Deze stekkers:
1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

Verder heb ik nog een vraag.

Bij het aansluiten van de injectie, moest er 1 kabel naar de startmotor en 1 kabel naar de benzinepomp:
- Aan welk aansluiting moet deze van de startmotor? + of -
- Mijn benzinepomp zit achter mijn contact, dus wanneer hij op het contact staat begint hij al met lopen, dit zou toch geen invloed mogen hebben op het wel willen starten of niet?


hopelijk kunnen jullie een aantal vragen beantwoorden

Groeten Rutger
[b]If in doubt. Flat out! - Colin Mcrae[/b]

Kadett Coupé 2.4: Rally Project
Kadett City 1.2*: Dagelijks LPG monster
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: 2.2 Injectie op een 2.4 met 2.0 Kop

Bericht door daddy's ride »

Zitten de aanvoer en de retour wel goed om?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten