Welke tips hebben mede kadett C bezitters voor het koelen van de motorruimte en de motor ?
Zoals:
- Inwikkelen uitlaat spruitstuk in hittewerende tape
- Radiator met elektronische koel vin die bij een x temperatuur aanslaat
- Genoeg gaten in front waar koele rijwind doorheen komt
- GT/E Radiator met meer koelribbels die meer warmte kunnen afvoeren
Welke tips hebben de gebruikers nog meer ? Wat doen jullie om de warmte uit de motor ruimte te
reguleren en/of af te voeren?
Koeltips motorruimte
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Koeltips motorruimte
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: Koeltips motorruimte
Als je er voorin meer gaten in maakt moet je ook de motorkap bij de scharnieren iets ophogen. Altands bij mij liep de motor anders niet goed
Re: Koeltips motorruimte
2.0 radiator in mijn 1.2
andere tips zijn dus reviseren van de radiator, met een dikker koelblok
termostaat plaatsen die eerder open gaat
olie koeler plaatsen
andere tips zijn dus reviseren van de radiator, met een dikker koelblok
termostaat plaatsen die eerder open gaat
olie koeler plaatsen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Koeltips motorruimte
[quote="wegrenner"]2.0 radiator in mijn 1.2
tHermostaat plaatsen die eerder open gaat/quote]
nee das niet waar,
hoe hoger de temp hoe beter het is voor de motor
de koeling van hetere koelvloeistof gaat ook makkelijker.
bij problemen is het zaak eerst eens te kijken of je kop niet stijf staat van de kalk enzo.
bij mijn gele monster van een paar jaar terug waren de problemen opeens spoorloos na ontkalken en overstap op hoge kwaliteit koelvloeistof ip water met antivries.
een oliekoeler is zinvol bij zware belastingen, rally's. caravan trekken enz.
maar dan WEL een oliekoeler met themostaat anders rijdt je met te koude olie en dat is nog veel beroerder voor je motor.
tHermostaat plaatsen die eerder open gaat/quote]
nee das niet waar,
hoe hoger de temp hoe beter het is voor de motor
de koeling van hetere koelvloeistof gaat ook makkelijker.
bij problemen is het zaak eerst eens te kijken of je kop niet stijf staat van de kalk enzo.
bij mijn gele monster van een paar jaar terug waren de problemen opeens spoorloos na ontkalken en overstap op hoge kwaliteit koelvloeistof ip water met antivries.
een oliekoeler is zinvol bij zware belastingen, rally's. caravan trekken enz.
maar dan WEL een oliekoeler met themostaat anders rijdt je met te koude olie en dat is nog veel beroerder voor je motor.
vertrokken
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Koeltips motorruimte
Wat is de reden van de vraag?
Motorruimte temperatuur is helemaal niet van belang zo lang de aangezogen lucht voor de motor maar koud is en de motor niet te warm wordt.
Thermostaat die eerder opengaat is idd niet echt een geweldig iets. Een motor heeft een ideale werktemperatuur en die wordt mestal gehaald met de originele thermostaat. Een thermostaat die later opengaat is ook geen goed idee, te warm is namelijk ook niet goed.
Verder zijn alle genoemde opties natuurlijk wel goed. Grote radiateur is goed om de motortemperatuur omlaag te krijgen. Voor je een oliekoeler gaat aanschaffen zou ik eerst een olietempsensor en meter plaatsen, het kan zomaar zo zijn dat je helemaal geen oliekoeler nodig hebt namelijk...
Motorruimte temperatuur is helemaal niet van belang zo lang de aangezogen lucht voor de motor maar koud is en de motor niet te warm wordt.
Thermostaat die eerder opengaat is idd niet echt een geweldig iets. Een motor heeft een ideale werktemperatuur en die wordt mestal gehaald met de originele thermostaat. Een thermostaat die later opengaat is ook geen goed idee, te warm is namelijk ook niet goed.
Verder zijn alle genoemde opties natuurlijk wel goed. Grote radiateur is goed om de motortemperatuur omlaag te krijgen. Voor je een oliekoeler gaat aanschaffen zou ik eerst een olietempsensor en meter plaatsen, het kan zomaar zo zijn dat je helemaal geen oliekoeler nodig hebt namelijk...
Saab powerrr
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten